ایسنا نوشت:

 آشفته بازار خودروهای وارداتی در ایران باعث شده تا واردکنندگان خودرو به کشورمان حاشیه سودهای عجیب و غریبی داشته باشند.

آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که واردکنندگان خودروی مرسدس بنز به ایران از بابت واردات هر دستگاه خودرو به کشور تا 60 درصد نیز سود می‌کنند. خودرو S500 که با حدود 500 میلیون تومان قیمت، گران‌ترین خودروی بنز در بازار ایران محسوب می‌شود، در هنگام واردات به کشور و با احتساب پرداخت تعرفه 130 درصدی، قیمتی معادل 315 میلیون تومان دارد. به این ترتیب با محاسبه تفاوت قیمت خودروهای وارداتی با قیمت آن در بازار می‌توان به حاشیه سود حدود 60 درصدی واردکننده این خودرو پی برد.

 در مورد خودرو GLK 300 4MATIC نیز که با 160 میلیون تومان قیمت یکی از خودروهای ارزان بنز در بازار ایران محسوب می‌شود، حاشیه سود واردکننده حدود 25 درصد است.

 پیشتر نیز گزارش‌ها نشان داده بود که واردکنندگان خودروهای کیا، هیوندای و پورشه حاشیه سودهای بین 30 تا 50 درصدی دارند.

در همین حال پیش‌بینی می‌شود با توجه به اختصاص ارز آزاد به واردکنندگان خودرو، حجم واردات خودرو به کشور طی ماههای آینده با کاهش مواجه شده و قیمت خودروهای وارداتی در بازار ایران افزایش یابد.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 229701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    32 1
    خود کرده را تدبیر نیست وقتی از اواخر دوره محرابیان و در ادامه غضنفری مجوز واردات وئ ثبت سفارش در انحصار در امد قیمتها و بازار بکل اشفته شده و درسته واردات برای همه ازاده ولی وارد کننده باید ثبت سفارش رو از ان شرکت ها به قیمتها بالا بخره تا بتونه وارد کنه برای همین قیمتها میره بالا و بالاتر والا زمان قبلتر که همه می تونستند ثبت سفارش مستقیم از وزارت خونه خرید کنند و واردات قانونی انجام بدهند این مشکلات کمبود عرضه و قیمتها نجومی نبود
  • بدون نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    38 1
    لابی تولید کننده اینقدر بالاست که هر مانعی می تونه سد راه واردات علاوه بر 130دردص تعرفه بکگذاره و مشکل قوانین وضعی از طرف خود دولته که با افزایشض قیمت در نمونه تولیدی یا وارداتی حتی نتونسته کیفیت رو بالا ببره و نمی دونیم این همه سال حمایت از خودرسازی چرا نتیجش شد کاهش تولید تولید زیان دهی طبق معمول؟؟؟دیگه با این همه حمایت وضعیت خودرسازی بدتر از این می خواد بشه؟
  • p13 IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    32 1
    پ ن پ میخواستین کارهایی که دست مردم عادی و ساده هستن اینقدرسود بده؟؟؟ بابا وقتی همه چی دست بعضی ها باشه باید براشون نون و اب دارباشه دیگه..
  • بدون نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    41 1
    یه کشوری مثل اینگلیس که خودروساز قدیمی بوده و یکی از قطب های تجاری دنیاست یه روز نشسته فکر کرده که تولید خودرو به صلاحش نیست ، ام جی کلا فروختن به چینی ها ، روور هم فروختن ، رولز رویس و بنتلی هم به صورت سفارشی و محدود برای مشتریان خاص تولید میشه و سایر نیازشون هم واردات میکنن خوب خالا یعنی اونا فهم نداشتن که موتور ملی بسازن ! یا اصرار کنن که فلان ماشین که 50درصدش کپی و وارداتی هست رو ماشین ملی معرفی کنن و مفت هم به اینور اونور صادرش کنن که آمار صادرات هم داشته باشن ؟ چرا هیچ کس نمیخواد یه بار عاقلانه فکر کنه همش احساسی و شعاری و قتی بعد از 30 سال حمایت نمیتونه تولید کنه ببندینش خوب !
  • راد IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    32 1
    وقتی جی ام به دلیل شفافیت های افتصادی مجبوور شد اعلام ورشکستگی کنه و گفت با هر خودرو یکی هم مجانی جایزه میده و دولت آمریکا وارد قضیه شد همه تو دولت اریان گفتن غرب سقوط کرد و از اونطرف خودرو سازهای داخلی تا تونستن قیمت ها رو بردن بالا ولی همون سیستم سقوط کرده دوباره ام جی رو برگردوند به سود دهی حالا با گذشت جند سال و جمایتهای بی دلیل دولتی و انحصار عجیب خودروسازهای داخلی الان همشون نشستن دست به دامن دولت شدن که هزاران هزار میلسارد تومن وام بگیرن که از علنی شدن ورشکستگی جلو کیری کنن- واقعا دولت نبایئ در این شرایط منابع مردم رو در اختیار این خودرو سازهای بی کیفیت قرار بده اینها پول برگردون نیستند و انصاف نیست
    • بدون نام EU ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
      11 7
      دولت اگر به خودروسازان ایرانی وام های بانکی و تسهیلات ارزی و ریالی می دهد باید از اینها تعهدات خیلی قوی برای ارتقاء کیفیت بگیرد که اگر نتونستند به این کیفیت برسند جریمه های سنگین بشن