۰ نفر
۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۰

ایسنا نوشت:

گروه خودروسازی سایپا از سال گذشته ایجاد تغییرات در خودرو تیبا جهت تولید یک محصول جدید را آغاز کرده است.

 در این پروژه محصول جدیدی روی پلت‌فرم X200 (پلت‌فرمی که تیبای فعلی نیز روی آن طراحی و تولید شده است) طراحی و عرضه خواهد شد.

 تیبای جدید تفاوت کلی با مدل فعلی این خودرو داشته و تغییرات عمده در بخش بدنه عقب این خودرو صورت خواهد گرفت.

 در مدل جدید تیبا برخی از تجهیزات داخلی و تزئینات این خودرو نیز تغییر خواهند کرد که داشبورد، کنسول، فریم و رودری از جمله آن‌هاست. البته عمده‌ترین تفاوت تیبای جدید نسبت به تیبای فعلی، حذف صندوق از این خودرو خواهد بود، بنابراین تیبای جدید بدون صندوق عقب (هاچ‌بک) تولید خواهد شد.

 طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، مدل‌ هاچ‌بک تیبا تابستان سال آینده وارد بازار خواهد شد. سطح قیمتی این خودرو هنوز نهایی نشده است، اما بالاتر از قیمت تیبای فعلی خواهد بود. قیمت رسمی تیبا در حال حاضر حدود 12 میلیون و 858 هزار تومان است.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 229710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    27 6
    عاشق اين محصولات جديدم!!!!!!!!!!!
  • رضا IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    32 4
    هیچی نگیم واقعا خیلی بهتره !!! تیبا چی بود که حالا هاچ بکش چی باشه! از وقتی که دیگه ریو - 206 - 207- زانتیا - ماکسیما و... تولید نمیشن این ماشینای جدید ارزش خریدن نداره و مردم به سمت ماشینای دست دوم رو اوردن. ماه پیش پراید 87 معمولی من 7 میلیون خریدار داشت. اما الان تا 7.800 هم مشتری داره !!!
  • متولد ماه مهر IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    54 4
    خب خداراشکر! از روبرو که یه ماشین با طراحی به روز بود که البته لای یه پرس دوطرفه گذاشتنش!!! عقبش هم که مزدا 323 رو یه نیشگون از چراغاش گرفتن و به زور جا دادن پشت صندوق! فنی که کلی زحمت براش رفته و برای 10 سال آینده همین خوبه! میمونه یه ماهیتابه که محکم بکوبونن پشت ماشین تا صندوق عقبش صاف شه! اینهم شد خودروی ملی هاچ بک!!
    • بدون نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
      28 4
      بامزه بود مرسی
  • بدون نام IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    37 2
    تعرفه و عوارض واردات خودرو از 120 درصد به صفر کاهش دهید. زیرا تمام یارانه ها طی 2 سال گذشته حذف شده است و مردم حق دارند خودرو خارجی بخرند. بیکاری کارکنان ایران خودرو و ضعف مدیریتی مدیران ناکارآمد سایپا و ایران خودرو به مردم مربوط نیست.
    • بدون نام IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
      1 2
      چرا یبکاری کارکنان ایران خودرو؟ ماشین وبا کیفیت تولید کنند که با خودرو وارداتی رقابت کنه
  • نیما IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    10 0
    با سلام بنده حدود 21 سال سابقه کار در صنعت تولید دارم کار اصلی من ساخت قالبهای بدنه خودرواست وهم اکنون 16 سال است تو یک شرکت تولید کننده قطعات پراید کار میکنم که هم اکنون در وضعییت نامناسبی قرار دارد... همه می دانند که صندوق تیبا با کل بدنه هارمونی تداره ظاهرا بعداز تغییراتی که برای بهتر شدن ظاهر تیبا قبل از اینکه تولیدشود از تغییر شکل صندوق ان بخاطر ساخت زود هنگام قالبهای قسمتهای ان صرف نظر شد. خوب این میتونه صحت هم نداشته باشه چون من هم اینطور شنیدم و دلیل دیگری داشته باشه .ولی اینمسائل طبق تجربه ای که از دو خودرو ساز داریم شده بهانه ای برا افزایش قیمت.در واقع با رفع کردن هر ایرادی یا افزودن امکاناتی که کم فروشی شده ... قیمت خودرو افزایش می یابد.
  • نیما IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    1 11
    ادامه نظر: تیبا از لحاظ مصرف سوخت و قدرت موتور از پراید بهتر به جرات میگم مصرف سوختش از پراید132 هم کمتره موتور خوبی داره و اگه مشکل نمای صندوقش حل شه میتونه ماشین زیبایی بشه و مشتری پسند ولی بخواهد به ال90 برسه باید سازنده اش تلاش بیشری بکنه که مطمئن باشید قیمتش اونموقعه فرق خواهد کرد. به هرحال باید منتظر موند ودید هاچ بکش چه جور ازاب در می اد.
  • نیما IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    3 0
    ادامه: یکی از سیاستهای اشتباه که دو خودرو ساز به ان رو اوردن که باعث تنبلی و درجا زدن و رکود این صنعت شده عدم پویایی روند تولید خودروهای جدید میباشددرواقع کار اینها شده هاچبک کردن تغییر چراغ وسپر با ابن کارهها مبالغی سود میکنند سیاست اشتباهی که تو این چندسال اخیر باعث رکود صنایع وابسته به خودروسازی شده مانند طراحی و قالبسازی ریخته گری پلاستیک و..که باعث شده صنایعی که با تکنولوژی روزمجهز شده بودن که بوسیله ان کیفیت محصولات ساخته شده را افزایش داد... یا به ورشکستگی افتادن یا برای کاهش هزینه این سیتم ها را حذف و بفروش رساندن مثل شرکت ما دستگاههای سی ان سی را فروختن و سیستم طراحی تعطیل شد وکلی نیرو متخصص تعدیل شدند در واقع کارمان شده تعمیرات وبه زمان سال1360 برگشتیم..
  • علی IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    1 0
    چرا باید ضرر دهی شرکت های خودرو سازی رو ما مردم باید جبران کنیم؟!! تا کی بی عدالتی؟ چرا انحصار؟ چرا زور؟ مردم مردمتون یا دم خروستون؟