رئیس مجلس در نطق امروز خود با تقدیر از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، به انتقاد از رویکرد غرب در موضوع هسته​ای کشور پرداخت.

به گزارش خبرآنلاين، علي لاريجاني در نطق صبح امروز خود با اشاره به سخنان رهبر کبير انقلاب در سالروز رحلت امام امت و ميلاد حضرت علي مبني بر اينکه «ترس قلدرهاي جهاني از ايران هسته​اي نيست، بلکه از ايران اسلامي است»؛ افزود: اسلام ناب محمدي عامل وحدت همه صفوف ايرانيان شده است. اسلام بود که انقلاب ما را به توده​هاي امت در کشورهاي اسلامي پيوند زد نه اسلام التقاطي که در دوره​هاي مختلف عده​اي آن را سخن روز اسلام خواندند.
به گفته وي، رشد علمي و تلاش براي تحقق مردم سالاري و دفاع از حيثيت مسلمانان، اضلاع اسلام ناب محمدي است و حفظ آن در گرو تلاش تمامي قواي سه​گانه در اين راستا است. ايستايي در حرکت مرگ آن است و قواي سه گانه بايد جديت در پويايي انقلاب را دغدغه اصلي خود قرار دهند.
گزيده سخنان وي را در ادامه مطالعه فرماييد:
·         بر کساني که از ابتداي انقلاب درگير مسائل حساس کشور بودند، پوشيده نيست که اين توفيقات به دليل توصيه​هاي ولي فقيه زمان بوده است. چه در دوره امام و چه در دوره آيت​الله العظمي خامنه​اي دامت برکاته، ايشان بودند که در مواجهه با موذي​گري غرب، جلوي سستي​ها در داخل را حتي در زمينه موضوع هسته​اي کشور گرفتند.
·         در مسائل حساس منطقه در 10 سال اخير که آمريکا رفتار ماجراجويانه​اي را با تخيل مديريت جهاني خود رقم زد، اين رهبري و ولايت فقيه بود که با استراتژي محکم و عميق حرکت ملت را مديريت کرد.
·         تجارب سياسي چند دهه گذشته اين پيام را دارد که عبور از چالش​هاي بين المللي در گرو توجه به راهنمايي​هاي رهبر انقلاب است.
·         اسلاميزه کردن نظام بايد در تمامي ابعاد اقتصادي و فرهنگي و ااجتماعي و سياسي دنبال شود. حال آنکه اين موضوع هنوز به طور کامل محقق نشده است.
·         عدالت مبناي تکبر مدينه فاضله اسلامي است، اما آيا تصور همه مسئولان ونخبگان از اين موضوع يکسان است؟ آيا حضور حوزه اقتصاد از نظر اسلامي داراي نظام مدوني هست و اگر هست، مبناي تئوري آن چيست؟ اين امور که جنبه نظريه پردازي دارد مي تواند حرکت اسلامي انقلاب را عميق کند. اميدوارم در مجلس نهم با بهره جستن از نظر نخبگان به اين موضوع پاسخ داده شود.
·         قواي سه گانه در همفکري عالمانه با يکديگر، مشورت پذيري و پرهيز از غرور و خودشيفتگي مي تواند بستر بهره جستن از استعدادها را فراهم کند و محور همکاري و تعامل ميان قوا باشد. کما اينکه رهبر انقلاب هرگونه غرور و خودشيفتگي را براي مسئولين ممنوع خواندند. همانگونه که امام علي (ع) نيز در خطبه​هاي خود در نهج​البلاغه نسبت به دنيا زدگي و رفاه زدگي به عنوان يک خطر بزرگ هشدار داده بودند.
·         وحدت انقلابيون هميشه عامل پيشرفت سه دهه گذشته بوده است. اهميت اين مقوله هم اکنون بيشتر شده است. طبعا اختلاف نظر در چگونگي پيمودن راه مي​تواند راهگشا باشد.
·         دو هفته تا مذاکرات مسکو وقت باقي است اما هياهوهاي غرب و بازيگري ناشيانه آنه را شاهديم که از هم اکنون خط و نشان مي کشند که اگر به نتيجه نرسد، تحريم​هاي جديد آمريکا در راه است. از يکسو دعوت به مذاکره و از سوي ديگر عربده مي​زنند! در ايران اسلامي کسي به اين رويکردهاي غرب ارزشي قائل نيست.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 218255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =