جلسه علنی امروز نیم ساعت تعطیل شد تا تکلیف اعتبارنامه نمایندگان تهران مشخص شود.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مجلس که قصد داشت قبل از تصویب اعتبارنامه نمایندگان تهران، انتخابات هیات رئیسه دائم را برگزار کند تا هم به آیین​نامه مجلس عمل کرده و هم شائبه «نماینده تر» بودن نمایندگان تهرانی را مرتفع کند، با تذکرات پیاپی نمایندگان تهران مواجه شد.
از یکسو احمد توکلی معتقد بود که عدم تایید اعتبارنامه مانع از نامزدی برای انتخابات هیات رئیسه می​شود، از سوی دیگر کوچک​زاده و رسایی معتقد بودند که گروکشی یکی دو نماینده شهرستانی در اعتراض به اعتبارنامه نمایندگان تهرانی نباید به یک روال بی​منطق تبدیل شود. اسماعیل کوثری  دیگر نماینده تهران هم که اعتراض کلی به اعتبارنامه نمایندگان تهران از سوی یکی دو نفر را حساب شده می​دانست، از هیات رئیسه پرسید چرا تا کنون تدبیری نیاندیشیده​اند؟ چرا وقتی توکلی و نادران به اعتبارنامه یکی دو نفر معترض شده​اند، اعتبارنامه نمایندگان تهران باید معطل بماند؟ نمایندگان تهران چه پاسخی می​توانند به موکلینشان بدهند؟
رئیس مجلس که می​گفت هیات رئیسه در چارچوب وظایف خود، با معترضین صحبت کرده و آنها را به بازپس گیری اعتراضاتشان توصیه کرده است، افزود: شما باید این مسائل را در جلسات شعب مطرح می​کردید و گزارش شعبه به صحن علنی می​رسید.
وی با بیان اینکه یا باید انتخابات هیات رئیسه دائم را برگزار کرد و یا اینکه با اعلام زمانی برای تنفس منتظر ارائه گزارش شعبه شد، به درخواست نمایندگان گزینه دوم را برگزید و افزود: نیم ساعت اعلام تنفس می​کنیم تا گزارش شعبه شش ارائه شود و انتخابات هیات رئیسه دائم را برگزار کنیم.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 218264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =