کیهان نوشت:

مقامات رژیم صهیونیستی به شدت از مذاکرات 1+5 با ایران در بغدادکلافه شده اند.
ایهود باراک با ابراز ناخرسندی از این مذاکرات گفت: ایران تلاش می کند به توافق فنی دست یابد و ضمن به تاخیر انداختن تحریم ها، پیشرفت مذاکرات را القا کند. اسرائیل معتقد است باید دیواری مقابل ایران قرار گیرد.
نتانیاهو گفته است: قدرت های جهانی باید از موضع قدرت عمل کنند نه از موضع ضعف. آنها نباید به ایران امتیاز بدهند. آنها باید خیلی صریح و روشن در کمال قدرت از دولت ایران بخواهند، از همه فعالیتهای غنی سازی اورانیوم دست بردارد. تا حال می بایست همه اورانیومهای غنی شده از ایران گرفته شده باشد و نیروگاه اتمی نزدیک قم هم باید تخلیه و بسته شده باشد.
در همین حال روزنامه فرانسوی فیگارو با اشاره به نگرانی های مقامات رژیم صهیونیستی نوشت: مقامات تل آویو می ترسند کشورهای غرب برای رسیدن به یک توافق با ایران خیلی شتاب به خرج دهند و از تهران فریب بخورند. اسرائیل نگران است وقتی می بیند که آمریکایی ها در میانه رقابت های انتخاباتی و اروپائیان در وسط بحران مالی، به طور نسنجیده از راه امتیازات منحصرا نمایشی ایرانی گمراه شوند و ببینند که ایرانی ها از تحریم های سخت تر گریخته و به برنامه های اتمی خویش ادامه می دهند.
فیگارو همچنین از ترس اسرائیل نسبت به خطر انزوا نوشت و تاکید کرد: مشکل آنجاست که موضع رسمی فعلی اسرائیل تنها میدان کمی برای گرفتن امتیاز و مانور باقی گذاشته است. و اسرائیل که مدام تکرار می کند یک ایران اتمی تهدیدی نه تنها برای خاورمیانه، بلکه برای تمامی دنیاست، می ترسد که، در مورد این پرونده، قبل از هر چیز خود را در موقعیتی ایزوله و تنها بیابد.یا از سوی دیگر نزد آمریکا بیش از حد تندرو به نظر آید. به همین دلیل وزیر دفاع اسرائیل، ایهود باراک، پیشاپیش به طور رسمی در واشنگتن پذیرفته است که ایران غنی سازی 5/3 درصدی را ادامه دهد.
روزنامه فرانسوی گزارش داد: نتانیاهو به شدت نسبت به مذاکرات بغداد بدبین است.
/27217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215707

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =