فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه از همراهی و عملکرد دستگاه‌های دیگر در اجرای طرح امنیت اخلاقی راضی نیستیم، گفت: بهترین همکاران ما در زمینه اجرای این طرح رسانه‌ها بوده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه ششمین همایش سراسری تربیت و آموزش ناجا در مورد تشدید طرح برخورد با بدحجابان و تشدید طرح امنیت اخلاقی گفت: پلیس مسئول ارزیابی عملکرد دیگر دستگاه‌ها نیست اما باید بگویم بهترین همکاران ما در زمینه اجرای طرح امنیت اخلاقی رسانه‌ها بوده‌اند چرا که رسانه‌ها توانستند با انعکاس اخبار موجب بازدارندگی در جامعه شده و ما را همراهی کرده‌اند.

احمدی‌مقدم در مورد عملکرد دیگر سازمان‌ها در اجرای طرح امنیت اخلاقی گفت: ما در مجموع از همراهی و عملکرد دستگاه‌های دیگر راضی نیستیم.

وی با بیان اینکه گاها دیده می‌شود که در برخی از نمایشگاه‌هایی که در تهران یا دیگر شهرستان‌ها برگزار می‌شود، غرفه‌داران و برگزارکنندگان آنها، شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند گفت: این بدان معناست که مسئله حجاب از ابتدا مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه اگر از ابتدا ساز و کار مناسبی برای توجه به حجاب اندیشیده شود لزومی ندارد که پلیس وارد شود، گفت: این مصلحت نیست که پلیس در نمایشگاهی وارد شود.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه مطالبه مردم در حوزه برخورد با بدپوششی و ناهنجاری رفتاری جزو بالاترین مطالبات است گفت: برخورد با موادفروشان، برخورد با ترافیک و همچنین برخورد با بد پوششی و مسائل اخلاقی جزو مطالبات مردمی است.

 

مخالفت با قهوه خانه زنانه

فرمانده نیروی انتظامی از مخالفت پلیس با راه اندازی قهوه‌خانه‌های ویژه زنان خبر داد و گفت: ما مسئول این کار نیستیم اما دلیل این موضوع را متوجه نشدم. قهوه خانه محلی است سنتی که کارگران برای چاشت و استراحت به آن مراجعه می‌کند اما مدل‌های جدید قهوه خانه به محلی برای بی‌بند و باری، کشیدن قلیان و سیگار تبدیل شده است.

او گفت: در بسیاری از قهوه خانه‌ها و سفره خانه‌هایی که می‌بینم بسیاری در حال کشیدن قلیان هستند اما نمی دانم راه اندازی قهوه خانه زنان پاسخ به کدام مطالبه مردم است. طرح مسایل انحرافی صحیح نیست و ما با شکل جدید قهوه خانه داری مخالف هستیم. هر کجا برای بازدید می‌روم درخواست‌های مجوز به من داده می‌شود اما حتی یکی از آن را هم تایید نکرده ام. برخی ناهنجاری‌ها در قالب قهوه خانه‌ها ترویج می‌شود.

او همچنین درباره میزان جرم و جنایت در ایران گفت: آمارها نشان می‌دهد که نسبت نرخ جرایم و حجم جرایم و تهدیدات در کشور کاهش یافته است اگرچه کشورهای همسایه جنوبی از دانش و فناوری به دلیل ثروت از حمایت کشورهای غربی برخوردار هستند اما شاخص‌ها از بهبود وضعیت ایران حکایت دارد. برخی‌ها مدعی شدند که ایران دومین کشور از نظر تلفات رانندگی در دنیا است که این موضوع را تایید نمی‌کنم و باید بگویم که آمارها از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام می‌شود و ما در همه زمینه‌ها از میانه جدول پایین‌تر نیستیم.

احمدی مقدم در خصوص پرداخت دیه تیراندازی‌های اشتباه ماموران پلیس گفت: به صورت کلی خطاهای تیراندازی ماموران کاهش یافته است و امروز معدل تیراندازی به 68 رسیده است. هم اکنون میزان خسارت‌ها کاهش یافته است و مرگ متهمان در پی تیراندازی اشتباهی ماموران نیز رو به کاهش است و بیمه مسئولیت دیه‌ها را به صورت کامل پرداخت می‌کند و اگر ماموری قرار باشد به علت تیراندازی اشتباه بازداشت شود برای وی وثیقه سپاری می‌کنیم تا به زندان نیافتد.


47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    1 79
    چه عجب يكي يه حرف منطقي زد.
    • بدون نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
      30 0
      می شه بگی کجاش منطقی گفته؟
  • بدون نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    31 0
    خسته نباشيد-خودم ديدم كه درميادين چقدر با بد حجابي مبارزه ميكردند -براي يك بد حجاب 20 تا پليس حمله ميكردند. پهلوئي من پرسيد كه آيا پليس دزدان خياباني پايتخت را اينطوري ميگيره- خودش جواب داد اگر ميگرفت ا اينقدر هر روز زياد تر نميشدند
  • بدون نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    23 0
    سردار واقعا شرمنده مي فرماييد با اين توجهي كه به مطالبات مردم دارين.
  • علي IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    24 1
    خوب خداروشكر همه چي درست شد و فقط موند اجراي طرح امنيت اجتماعي!!!! ريشه ها رو درست كنيد ، اين جوونا تو خيابون نه يه جاي ديگه به همين شكل ظاهر ميشن و با عواقبي صد برابر بدتر !!!!
  • بدون نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    36 1
    اقای احمدی مقدم با این طرح امنیت اخلاقی متاسفانه کاری کردید که با دیدن ماموران نیروی انتظامی به جای احساس آرامش استرس تمام وجود آدم رو میگیره
  • نادر DE ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    39 2
    حتی یک نفر حرف اقای مقدم را تایید نکرد