پلیس تهران در اطلاعیه ای اعلام کرده است که پلیس در صدد اجرای درخواست های مردم و افزایش احساس امنیت است از این رو یکی از طرحهایی که هم اکنون در حال اجرا است برخورد با بدپوششی و بدحجابی است.

به گزارش خبرآنلاین ، برخورد با شوهای زیرزمینی، ممنوعیت خالکوبی و تاتو در آرایشگاههای زنانه، کشف دو تن موادمخدر، توضیح در خصوص برخورد پلیس مرد با رانندگان بدحجاب و پلمب 6 تالار غیر مجاز مهمترین بخشهای این اطلاعیه است.

 

بکارگیری نیروهای تحصیل کرده در طرح امنیت اخلاقی
در این اطلاعیه آمده است که در طرح برخورد با بدحجابان، ماموران طرح امنیت اخلاقی دارای حداقل مدرک لیسانس هستند و قبل از اینکه بکارگیری شوند آموزش های لازم را دیده اند. افرادی که از سوی ماموران دستگیر می شوند در پایگاه ها توسط روانشناسان و کارشناسان علوم اجتماعی ارشاد می شوند.
همچنین انتقال زنان بدپوشش و بدحجاب فقط توسط پلیس زن انجام می شود و در سطح بزرگراهها به علت سرعت زیاد پلیس مرد موتورسوار راهور یا انتظامی تنها به افراد تذکر می دهند و مدارک افراد کشف حجاب کرده را اخذ می کنند. همچنین افراد حامل سگ نیز توسط ماموران تذکر می گیرند.


حضور پلیس کوهستان در بوستان ها
بیش از 1800 بوستان در شهر وجود دارد که نیروهای پلیس کوهستان در بسیاری از آنها مستقر شده اند. هم اکنون وضعیت بوستانها و کوهستانهای اطراف تهران امن است و نیروهای پلیس نیز در این اماکن حضور دارند.
همچنین همزمان با آغاز تابستان ماموران پلیس از عصر تا پاسی از شب در تفرج گاه ها و بوستان ها حضوری پررنگ خواهند داشت و این مناطق را تحت پوشش قرار خواهند داد.


اجرای طرح برخورد با تالارهای پذیرایی متخلف
یکی از اقدامات پلیس در سال جاری شناسایی و بازدید از تالارهای پذیرایی و برخورد با متخلفان است. سال گذشته 3 مرحله از این طرح به اجرا در آمد و در نخستین مرحله امسال نیز ماموران از 59 تالار بازدید کرده که با 6 تالار متخلف برخورد و این اماکن پلمب شدند.
در کنار برخورد با تالارها آتلیه های غیر مجاز نیز شناسایی می شوند، که مطابق حیطه بندی که توسط پلیس و صنف آتلیه داران و فیلمبرداران صورت گرفت این افراد موظفند پس از تهیه فیلم و عکس اصل عکس را به صاحب آن بازگردانند و آن را در آرشیو خود نگه ندارند.


برخورد با شوهای خانگی و زیرزمینی
در سال گذشته و امسال چند مرحله عملیات برخورد با شوهای زیرزمینی و خانگی برگزار شد. این افراد به صورت غیر مجاز دست به این کار می زنند که باعث ایجاد ناامنی و اتفاقات ناگوار می شود. برگزاری شو خانگی دستمایه ای برای سارقان می شود. سال گذشته نیز باندی منهدم شد که 13 سرقت از شوهای غیر مجاز لباس داشت و در برخی موارد نیز اعضای باند اقدام به تجاوز عنف می کردند.


ویترین مغازه های شهر بهبود یافتند
در اجرای طرح امنیت اخلاقی دو هفته قبل از برخورد با بدحجابان بیشتر تولیدیها و فروشگاههای تهران بازدید و با متخلفان برخورد شد. هم اکنون وضعیت ویترین مغازه های سطح شهر بهبود یافته است ضمن اینکه تیمهای صنفی نیز نظارت های لازم را دارند.


کاهش چشمگیر درگیریها و ناهنجاریها
برخورد با این افراد خواست مردم و اولویت پلیس است. در سالهای گذشته این افراد به 3 سطح یک، 2 و 3 تقسیم می شدند اما اکنون دیگر اراذل و اوباش سطح یک نداریم و بیشتر این افراد اراذل و اوباش سطح 2 و 3 هستند. اراذل سطح یک در گذشته یا تواب شده اند یا هم اکنون در زندان هستند. هر روز طرح هایی برای برخورد با ارذال و اوباش در محلات اجرا و ماهیانه یک طرح گسترده نیز در سطح شهر به اجرا در می آید. ضمن اینکه بر اساس رصد پلیس میزان درگیری ها و ناهنجاری ها کاهش چشمگیری یافته است.
در 2 ماهه امسال بیش از 2 تن انواع مواد مخدر کشف شده است و 3 مرحله طرح برخورد با خرده فروشان به اجرا در آمده است. اکثر خرده فروشان مصرف کننده هستند و در هر طرح حداقل 70 کیلوگرم مواد از این افراد کشف شده است.
47232 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نادر IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    فکر کنم پلیس اشتباه متوجه شده . در خواست مردم مبارزه با اختلاس 3000 میلیارذی است مبارزه با سفیر ایران در برزیل است . دیروز کلی از مردم عادی که راضی به انتشار تصویرشان نبودن عکس منتشر کردید ولی بعد از 6 ماه هنوز ما تصویری از متهمان اختلاس بزرگ ندیدیم
    • همایون IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      48 5
      دمت گرم نظرت عالی بود
    • بدون نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      49 4
      من فقط موندم کی به این نظر منفی داده؟؟؟؟؟ حرف حسابه دیگه
  • اذرخش IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    یاد 15 سال پیش افتدام یادش بخیر برادرها به استین کوتاه شلوار لی هم گیر می دادن تو شهر ما اتوبوس اتوبس جمع می کردن یادش بخیر چه حالی میداد مخفیانه ویدیو ...
  • ازچی بگم IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    86 7
    این شیوه های برخورد باجوانان هیچگاه مفید نبوده ونخواهد بود. به فکرحل ریشه ای مشکلات باشیم.
  • بدون نام US ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    107 8
    با حداقل لیسانس رفتارشون اینه اگه لیسانس نداشتند دیگه چی می شد !!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام US ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      52 6
      شما فکر میکنید لیسانسشون رو چه جوری و از کجا و در چه رشته ای گرفتن؟
  • حق پسند IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    66 6
    با توجه به زیاد شدن سرقت زورگیری و..... مواردی که همه میدانیم بهتر نیست به فکر امنیت اجتماعی باشیم تا....
  • بدون نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    82 8
    لیسانس بیکار دیگه؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    54 6
    ليسانس افه درس خون بودنشونو ميزارن دمت گرم نادر حال كردم با كامنتت.
  • بدون نام SE ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    43 4
    اينا ليسانس ارشاد دارن ديگه؟؟!!!