نماینده مردم بجنورد،در مجلس شورای اسلامی با اشاره به غرق شدن مادر و کودک در یکی از کانال‌های موجود در مرکز شهر بجنورد طی چند روز گذشته گفت: مسئولین امر در این رابطه پاسخگو باشند، این در حالی است که پدر قربانیان آبگرفتگی معابر بجنورد از شهرداری شکایت کرده است.

موسی‌الرضا ثروتی- نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی- به ایسنا گفت: موضوع مرگ کودک و مادر در آبگرفتگی خیابان فاجعه‌ای بسیار سنگین و گران بود که تمام آحاد جامعه از آن متأثر شدند. همه مردم از این امر ناراحت هستند که سیل در مترو تهران رخ می‌دهد اما اتفاقی نمی‌افتد، این درحالیست که با یک آبگرفتگی در مرکز شهر دو نفر کشته می‌شوند.

ثروتی با اشاره به این ضایعه دردناک تأکید کرد: باید مسوولان متوجه باشند که وظایف خود را به درستی انجام دهند. در این راستا مسوولانی که از وظایف خود کوتاهی کرده‌اند باید پاسخگو باشند.
نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی مربوط به ده سال قبل بوده است که اجرای این پروژه با سهل‌انگاری مواجه شده است. ثروتی با ذکر اینکه افراد مقصر در این امر باید مجازات شوند، ادامه داد: دادستان در حال رسیدگی به این موضوع است امیدوار هستیم حقوق این خانواده گرفته شود.

پدر قربانیان آبگرفتگی معابر بجنورد: از شهرداری شکایت کرده‌ایم

ولی‌الله گریوانی- پدر قربانیان آبگرفتگی معابر بجنورد- که در این حادثه دختر و نوه‌اش را از دست داده به ایسنا گفت: این شکایت از مسولان مربوطه و شهرداری است. وی که به علت اندوه فراوان نمی‌توانست به درستی پاسخگوی سوالات باشد، خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ گونه همدردی را از سوی مسوولان ندیده‌ایم. وی که علاوه بر دختر، نوه خود را نیز در این حادثه از دست داده است، ادامه داد: تنها اعضای آتش‌نشانی که بچه را پیدا کرده بودند و یکی از اعضای شورای شهر بجنورد برای همدردی در مراسم حضور یافتند.

وی درخصوص چگونگی بروز این حادثه بر اساس شنیده‌هایش یادآور شد: در کنار جدول‌های حاشیه میدان سوراخی فاقد درپوش وجود داشته که بر اثر بارندگی مشاهده نمی‌شده است، ظاهرا دخترم هنگام عبور در این مکان سقوط می‌کند که منجر به مرگ وی و فرزندش می‌شود.

گفتنی است بر اثر حدود 40 دقیقه بارندگی در شب 25 اردیبهشت در بجنورد، معابر مرکزی شهر بجنورد دچار آبگرفتگی شدید شد، در پی بارش و رعد و برق شدید، برق شهر قطع شد که طی این اتفاق و راه افتادن سیلاب، مادر و کودک خردسالش هنگام عبور از خیابان، در جوی آب کنار خیابان افتاده و غرق شدند. جسد مادر ساعتی پس از وقوع حادثه و جسد کودک پس از گذشت چند روز پیدا شد.

استان را بی‌شخصیت جلوه ندهید

ابوطالب شفقت - استاندار خراسان‌شمالی - به ایسنا گفت:  این حادثه بسیار تلخ و نگران‌کننده بود، اما ورود به این حادثه درست نیست.
او در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان ضمن عرض تسلیت به خانواده مصیبت دیده در این حادثه اظهار کرد: برای پیدا کردن اجساد این دو نفر بنده به همراه فرماندار، گروه‌های امداد و نجات مسافت دو کیلومتری را پیاده‌روی کردیم.

شفقت ادامه داد: ما هم از این قضیه متأثر شدیم، این حادثه بسیار تلخ بود، اما برخی از افراد در خصوص این قضیه مصاحبه می‌کنند که اصلا مرتبط با آنها نیست، این عمل نوعی خودشیرینی است. اگر خلافی صورت گرفته است، دادستان وظیفه رسیدگی دارد و کار خود را می‌کند، مملکت قانون و ضوابط دارد. در مورد این قضیه پیامک‌هایی ارسال شده است که واقعا زننده است، باید از بروز این اتفاق‌ها پیشگیری کرد.

شفقت ادامه داد: آنقدر خراسان‌شمالی را بی‌شخصیت جلوه ندهید، شهربجنورد، شهردار، مسوول، مدیر و دادستان دارد و این حادثه قابل پیگیری است.

گفتنی است پس از این حادثه پیامکی بدین مضمون در بین شهروندان در حال تبادل است: مردم شهر من، بدون رفتن به دریا، رودخانه و حتی استخر می‌توانند غرق شوند. 
مردم شهر من، آنقدر کوچک و بی‌مقدار شده‌اند که حتی می‌توانند در جوی آبی غرق شوند.
مادری در جوی آبی غرق شد و کودک، زیر قدم‌های بامعرفت مردم شهر هی سر می‌خورد و به دنبال مادرش می‌گردد. با خود می‌گوید: زیر پوست شهر، حتی کودکی‌هایمان درحال غرق شدن است!

 

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    83 2
    می دونید چی شده دو نفر فوت کردند به تعبیر قرآن به اندازه دو جهان آدم بعد بهتون برمیخوره ایراد گرفته می شود زحمت کشیدید که پای پیاده دنبال جسد گشتید اصلا نمی بایست اتفاق می افتاد
  • ali IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    69 3
    اصلا تعجب نکنید تو این کشور منظور از ایران فقط تهران است : 99 درصد برنامه های تلویزیونی(اخبار، گزارش ها، .....) امکانات، روزنامه ها و نشریات فقط در شهر تهران است و بس. برای نمونه مثالی می زنم وقتی که یک گزارشگر در مورد گرانی یا ارزان سدن کالا گزارشی تهیه کند فقط از شهر تهران آنهم بیشتر وقتا از بالای شهر گزارش تهیه می کند و گوینده خبر مثلا رسانه ملی آن را به کل کشور تعمیم میدهد.
    • متولد ماه مهر IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
      45 1
      تهران هم برای آقایون همون بالاشهره! آخه صدا و سیما بالای شهره و خبرنگار برای یه گزارش نیم ساعته که نمی تونه 6 ساعت تو ترافیک بمونه و بیاد وسط و پائین شهر! تو این شهر کالسکه بچه رو نمیتونی از تو پیاده رو ببری! چون هر 10 متر باید بلندش کنی تا از روی چاله وچوله و جوب و نیم جوب و ... ردش کنی! پلهای عابر یکی ورقه فلز هست یکی از لای میله هاش لاستیک موتور می افته تو جوب، حالا پای عزیز دردونه مردم و شهروند هم به درک! چشمشون رو باید وا کنن! روشنائی هم نبود همیاری کنن سردر خونه یه لامپ کم مصرف روشن بذارن! ...
  • بدون نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    81 2
    ابوطالب شفقت - استاندار خراسان‌شمالی این حادثه بسیار تلخ و نگران‌کننده بود، اما ورود به این حادثه درست نیست. رو که نیست
    • بدون نام IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
      73 0
      کلا راجب مسئولین صحبت کردن گناه نا بخشودنی است !!! ورود به چیز ممنوعه همش خط قرمز
  • بدون نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    74 1
    دقت كنيد بنده به همراه فرماندار، گروه‌های امداد و نجات مسافت دو کیلومتری را پیاده‌روی کردیم
    • بدون نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
      0 0
      آخی 2 کیلومتر پیاده روی کردید ؟ خسته نباشد واقعا . اولا که وظیفه تان بود . دوما بهتر نیست به شهرتان رسیدگی کنید تا دو نفر از همشهری هایتان و یا به زبان ساده تر 2 نفر از هموطنانمان از دست نمی رفتند ......................................
  • سامان IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    60 2
    عده اي مصاحبه مي كنن تا خود شيريني كنن يعني دونفر مرده كه يكي از اونا 2ماهه بوده اونم وسط شهر خود شيريني يعني چي بابا يكم صبور باش و معذرت بخواه واسه كم كاريهاي خود شما وقبل از شما .
  • محمد IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    87 1
    دونفر به خاطر بی مسئولیتی عده ای می میرند و آقای استاندار میگوید من 2کیلومتر در انجا پیاده روی کردم چه 2 کیلومتر چه20کیلومتر حتی اگر شب را انجا چادر بزنی وبخوابی آیا آن کودک معصوم وبی گناه ومادرش که فقط به خاطر بی مبالاتی عده ای جان خود را از دست داده اند زنده می شوند چرا در کشور ما باید اتفاق ناگواری بیفتد وعده ای بمیرند تا عده ای دیگر از خواب خرگوشی بیدار شوند
    • بدون نام IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
      42 2
      کاش بیدار میشدن ولی این خبرا نیست عزیزم
    • بدون نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
      15 0
      آقای مسئول انگار دو ماراتن رفته؛2 کیلومتر راهی نیست،در ضمن وظیفه اش بوده چرا منت میذاره ،پول میگیره که به مردم رسیدگی کنه
  • amin CA ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    52 4
    شهردار ها رو باید اعدام کرد تا کسی که بلد نیست مدیریت کنه الکی نره شهردار بشه و بعد سالها ببینیم شهر به این وصع افتاده
  • بدون نام IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    66 1
    دو نفر مردن منت میزاره دو کیلومتر پیاده رفتیم خدایا خودت به دادمون برس
  • بدون نام IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    51 0
    حالا برامون حکم شلاق نبرن ، بگن به نماینده یا فرماندار توهین کردید.
  • بدون نام IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    49 0
    توی این مملکت تا یک پست می گیری یکهو از بقیه انسانها انسان تر می شی!!! دو نفر فوت کرده اند!! می فهمید؟ جان انسان در نظر شما اینقدر بی مقدار شده؟
  • فرهاد IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    54 0
    چشم اقای استاندار وارد موضوع نمیشویم.ماکی باشیم که بتونیم وارد بشیم.شماها سروران باید وارد بشید.زحمت کشیدید 2کلیومتر راه رفتید.اصلا میخواید بخاطر تضعیع وقتتان پولش رو از پدر قربانیها بگیرید. اینه خدمت به مردم فهیم وهوشیار ودشمن شکن.بله اقا جان
  • بدون نام IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    37 0
    متاسفانه شهرداران ما هنوز با وظایفشون آشنایی ندارند .تامین موارد ایمنی در معابر جزء وظایف ابتدایی شهرداران است اگر این حادثه دراثر کم کاری مسئولان شهرباشد شهردار آن منطقه باید دادگاهی بشه
  • بدون نام IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    42 1
    این بابا دووووووووکیلومتر اونم با چند نفرگشتنها الکی نیست دوووووووووو کیلومتر جون آدمیزاد. جون یه روزی میادو یه روزی میره این که چیزی نیست کسی چاپ لوسی نکنه ها به آقای تو تجنرد پول پیدا کرده بود یه عدد زیاد پنجاه نفر اومدهبودن ازش تقدیرو قدردانیو تازه این چند نفر اگه تویه صف پشت سر هم بایستن میشه ددددووووو کیلومتر .مقدار دارایی این بابا رو اگه 10000تومنی کنن بیشتر از ددددوووو کیلومتر میشهخاک بر سر من ننم منو کجا به دونیا آوورد کاشکی تو ژاپن بودیم لا اقل یکی عضرخاهی میکرد.
  • wesd IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    36 3
    مسئول این اتفاق باید قصاص (در اب خفه) شود
  • بدون نام US ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    41 2
    فکر کنم این اتفاق در دنیا نوبره !
  • بدون نام US ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    51 0
    کاش آقای استاندار حداقل لحن صحبت مودبانه تری داشت
  • بدون نام US ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    67 0
    غرق شدن در جوب فقط مختص کشور ماست می تونیم ثبتش کنیم
  • بدون نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    25 0
    شرم اوره،برای شخصیت شهر ناراحتی.........!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    0 0
    دونفرمردند ولی مردم حتی به نشانه اعتراض اس ام اس هم نفرستند که به اعتماد به نفس حضرات خدشه ای وارد نشود؟!
  • یک مادر IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
    0 0
    آقای شفقت ما از شما عذر خواهی میکنیم که پیاده روی کردید شما و شهردار باید در خانه استراحت میکردید و چای مینوشیدید اصلا شما مگه چیکاره ی اونا بودید شما که مسولیتی ندارید بعضی ها چه توقعاتی دارندآ