پس از مرگ سه کودک در برنامه خاله شادونه در خرم‌دره رئیس کل دادگستری استان زنجان دستور پیگیری خارج از نوبت حادثه خرم‌دره را صادر کرد.

زهرا تالانی:جعفر گل‎محمدی می گوید:در این حادثه صدا و سیما مقصر نیست چون فعالیت‌های ملیکا زارعی مجری برنامه «خاله شادونه»، در ساعات غیراداری ارتباطی به سازمان صدا و سیما ندارد.در همین زمینه با او گفت وگویی را انجام داده ایم.


شما علت حادثه مرگ سه کودک در برنامه خاله شادونه را چه می دانید؟
نمونه کامل سهل انگاری مسئولان بود که در یک فضای کوچک این تعداد کودک را با مادرهایشان جمع کرده بودند برای همین هم فیلم‌های مربوط به این جشن برای تعیین میزان قصور مجریان برنامه در دست بررسی است.


در بررسی این حادثه هم کسی دستگیر شده است؟
در حال حاضر تنها مدیر اجرایی این برنامه بازداشت شد که با قرار وثیقه آزاد شده است. افرادی که در مدیریت صحنه سهل‌انگاری کرده‌اند شناسایی شده‌اند .البته سالن جشن برای انجام تحقیقات بیشتر پلمپ شده است.


یعنی مدیران سالن هم مقصرند؟
پلمپ سالن از باب برخورد با مدیران آن نبوده بلکه این امر به دلیل تحقیقات، صورت گرفته تا آثار جرم از بین نرود. البته سازمان صدا و سیما نقشی در این حادثه نداشته است چون فعالیت‌های ملیکا زارعی مجری برنامه «خاله شادونه»، در ساعات غیراداری ارتباطی به سازمان صدا و سیما ندارد.


آیا صحت دارد که مسئولان شهرستان خرمدره از برگزاری این جشن بی اطلاع بودند؟
اگر واقعا چنین باشد نشان می دهد که مسئولان نسبت به برنامه ها و اتفاقاتی که رخ می دهد چقدر بی تفاوتند و این مسئولیت را از آنان سلب نمی کند.


خانواده ها هم شکایتی داشتند؟
بله. دادستان خرم‌دره نیز به عنوان مدعی‌العموم دستور رسیدگی و تحقیق در مورد پرونده را صادر کرده است.برای همین تصمیم داریم خارج از نوبت این پرونده را رسیدگی کنیم.
23245

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    26 0
    خدا کنه این قدر شجاعت داشته باشید که اگه مسولان دولتی مقصرند بر کنار و محاکمه شوند
  • بدون نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    7 18
    چه راحت میگن صدا و سیما مقصر نیست! مگه خاله شادونه رو بچه ها از کجا میشناختن؟ مگه خاله شادونه قبل از حضور در صدا و سیما شهرت داشته؟ حالا چون صدا و سیما دولتی است نباید مجازات شود؟
  • ali IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    29 2
    من نمیدونم چرا کسی از مردمی که این بچه ها رو لگد کردن حرف نمیزنه ! چرا کسی نمیگه که اون همه ادم واسه چی و برای رسیدن به چه کاری عجله داشن که بیرون برن ! اخه فرهنگ مردمی کجاست! یعنی اگه یه جا پلیس نبود باید همه همدیگرو له کنند! یعنی او خانمهایی (مجلس زنانه بوده )که بچه ها رو لگد کردن فکر میکردن زیر پاهاشون چیه ! انسان یا یک بالش! آقا همش نگین تقصیر کیه مقصر اول بی فرهنگی اون ادمهایی است که این کارو کردن! تو ژاپن سونامی اومد واسه گرفتن غذا یک نفر دیگری رو لگد نکرد! اینجا یک مادر بچه شخص دیگری رو لگد میکنه چون میخواد زود به خونش برسه تا قرمه سبزیش تهنگیره!
  • ایرانی IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    5 1
    وقتی تبلیغ میشه که کانالهای ماهواره ای بد و تاثیر مخرب بر فرهنگ جامعه میگذاره آیا میشه گفت تلویزیون ایران بر مردم تاثیر نداره؟قطعا اثر داره پس در نتیجه صدا وسیما در جریان سازی خاله شادونه حتما مقصره فقط باید درصد این تقصیر را مشخص کرد