محمدجواد ابطحی از احتمال تشکیل فراکسیون​های «پایداری»، «پیشرفت و عدالت»، «مهرورزی»، «موتلفه»، «اصلاح​طلبان و معتدلین» و... در مجلس نهم خبر داد.

نماينده خميني​شهر در گفت​وگو با خبرآنلاين، با اشاره به اينکه جمعي از نمايندگان حامي دولت در اعتراض به روند مديريت فراکسيون اصولگرايان در اين مجلس، فراکسيون «انقلاب اسلامي» را تشکيل داده بودند، «جبهه پايداري» را مولود اين فراکسيون خواند و تاکيد کرد که اين جبهه در مجلس نهم فراکسيوني با همين نام تشکيل خواهد داد.
وي هدف از تشکيل «فراکسيون پايداري» را تقويت ارزش​هاي انقلاب و مدل سازي براي آينده کشور دانست و افزود: به دليل ضعف مدل سازي در فضاي عمومي کشور است که ولايت فقيه ضعف نهادهاي ديگر را با مديريت شايسته خود پوشش مي​دهند. متاسفانه به دليل بروز جنگ و مشکلات ديگري همچون درگيري​هاي سياسي داخلي، تا کنون نتوانسته​ايم يک الگوي بانکي يا اقتصادي و يا ... بومي براي خودمان داشته باشيم و هرچه در اين عرصه​ها هست، برگرفته از الگوهاي غربي است. همين عارضه سبب شده که مقام معظم رهبري بارها بر الگوي پيشرفت اسلامي تاکيد بورزند.
ابطحي با بيان اينکه فراکسيون «پايداري» به دنبال تحقق اين بخش از منويات رهبري، طرح​هايي رادر مجلس نهم ارائه خواهد داد، اقبال مردم به اين موضوع را قابل پيش بيني خواند و گفت: اگرچه جبهه پايداري شش ماه قبل از انتخابات مجلس نهم اعلام موجوديت کرد اما با اقبال مردمي خوب و گرمي مواجه شد. کما اينکه علي​رغم تخريب​ها و تهمت​هايي که به آن زده مي​شد، چون شعارهاي مردمي و برگرفته از اهداف سه تير داشت، مورد توجه مردم قرار گرفت. از اين رو بايد براي پاسخ به اين رويکرد مردمي، برنامه ريزي کنيم تا با تعامل با ديگر فراکسيون هاي اصولگرايي مجلس، بتوانيم مجلس مقتدري را در دوره نهم به ثبت برسانيم.
او که اميدوار بود مجلس نهم فارغ از حواشي به فعاليت خود بپردازد، ادامه داد: متاسفانه برخي حواشي، مجلس هشتم را فشل کرد و چهره​اي مسئول از اين مجلس در اذهان عمومي به نمايش نگذاشت.
به گفته اين نماينده حامي دولت، فراکسيون «پايداري» در مجلس نهم به احتمال زياد با رياست مرتضي آقاتهراني تشکيل خواهد شد. چرا که نمايندگان اين جبهه به اشراف زياد و قابليت​هاي خوب وي ايمان و اعتقاد دارند.اما او يک چهره خاضع است و تمايلي به پذيرش اين پست ندارد. چنانچه نمايندگان نتوانند او را براي رياست فراکسيون «پايداري» قانع کنند، روح​الله حسينيان به رياست خواهد رسيد.
ابطحي در برآوردي از ديگر فراکسيون​هاي سياسي مجلس نهم به احتمال تشکيل فراکسيون «عدالت و پيشرفت» به رياست محمدرضا باهنر، فراکسيون «موتلفه» علي​رغم پيروزي بادامچيان و حبيبي و با تکيه بر ديگر نامزدهاي اين حزب در مجلس نهم، فراکسيون «مهرورزي» از سوي حاميان دولت و با رياست احتمالي احمدرضا دستغيب و فراکسيون مشترکي ميان تعداد محدود نمايندگان اصلاح طلب و چهره​هاي معتدلي چون علي مطهري و ليست صداي ملت اشاره کرد. به گفته وي اين فراکسيون کم تعدادترين فراکسيون خواهد بود و احيانا از تابش بخواهند که باز هم رياستش را بر عهده بگيرد.
اين عضو فراکسيون انقلاب اسلامي بر اين اساس معتقد بود که ديگر فراکسيون اصولگرايان به شکلي که در مجلس هشتم وجود داشت، شکل نخواهد گرفت. وي با ابراز اميدواري نسبت به اينکه ديگر رياست فراکسيون با رياست مجلس يکسان نباشد، پيش بيني کرد که در صورت قطعيت رياست علي لاريجاني در مجلس نهم، غلامعلي حدادعادل رئيس فراکسيون شود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    0 0
    آقا گرين كارت چي شد