اکران جهانی فیلم «سوگ» ساخته مرتضی فرشباف و انتخاب فیلم‌های کمدی دهه 80 در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ویدئویی از اخبار کوتاه هنری است.

به گزارش روابط عمومی فیلم سینمایی «سوگ»، اکران جهانی این فیلم از 25 آوریل در فرانسه، بوستون، شیکاگو، نیویورک، لس آنجلس و سایر کشور‌های اروپایی به مدت یک ماه با حداقل 40 کپی آغاز شده است. اولین تجربه کارگردانی مرتضی فرشباف پیش از این در مجارستان به مدت یک ماه به نمایش در آمد.

«سوگ» پیش از این توانست در شانزدهمین دوره جشنواره پوسان کره، جوایز بخش موج نو و فیپرشی – فدراسیون بین‌المللی منتقدان سینمایی – و نوعی نگاه جشنواره شب سیاه (Black night) استونی و جوایز بهترین فیلم (LOTUS DU MEILLEUR FILM) و نگاه ویژه (Mention spéciale) جشنواره دوویل فرانسه را از آن خود کند.
 
نمایی از پشت صحنه فیلم سینمایی «سوگ»
 
فیلمنامه «سوگ» را مرتضی فرشباف و آناهیتا قزوینی‌زاده به طور مشترک نوشته‌اند و حمیدرضا احمدی آرا فیلمبرداری کرده که اولین تجربه او نیز در این زمینه است.
 
در خلاصه داستان آمده: «نیمه شب دعوای شدیدی میان زن و شوهری در می‌گیرد. آن‌ها که در خانه یکی از نزدیکان هستند، شبانه بیرون می‌زنند، اما فرزندشان را همراه خود نمی‌برند. اتفاق بدی می‌افتد که... »
 
نمایش و نقد و بررسی فیلم مستند «نویسنده بودن» در سالن سینماحقیقت
به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، دوشنبه 11 اردیبهشت فیلم مستند بلند «نویسنده بودن» ساخته سید مصطفی آل احمد که پرتره‌ای از جلال آل احمد نویسنده نامی ادبیات معاصر ایران است، در سالن سینما حقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی روی پرده می‌رود و سپس جلسه نقد و بررسی آن برگزار خواهد شد.
 
«نویسنده بودن» در چهارمین روز از مجموعه «نمایش‌های آسمان آبی» ویژه مرور 20 فیلم مستند منتخب جشنواره فجر به نمایش عمومی درخواهد آمد؛ برنامه‌ای که تا روز سوم خرداد ماه در سالن سینما حقیقت برپا خواهد بود.
 
پس از نمایش این فیلم هم جلسه نقد و بررسی آن، با حضور آل احمد و یک منتقد سینما برگزار خواهد شد. همچنین از جمعی از ادیبان و مستندسازان نامی هم برای شرکت در این برنامه، دعوت به عمل آمده است.
 
برنامه زمانی نمایش این فیلم‌ها که همه روزه، بجز روزهای پنجشنبه و جمعه، و به مدت چهار هفته، در سالن سینماحقیقت برپا می‌شود، از ساعت 16:30 تا 18 است و جلسات نقد و بررسی بین 18:15 تا 19:45 برگزار خواهد شد.
 
 شرکت در این برنامه برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند طبق برنامه زمانی اعلام شده، همه روزه به سالن سینما حقیقت واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند.
 
انتخاب بهترین فیلم کمدی در جشنواره بین‌المللی ویدیویی تهران
به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی تهران، بهترین فیلم کمدی از میان محصولات تولیدات سال‌های 80 تا 90 در جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران در بخشی با عنوان «خاطره یاس‌ها» انتخاب و معرفی می‌شود.

برای داوری بخش «خاطره یاس‌ها» قرار است هیئتی مشتمل بر پنج یا هفت نفر از هنرمندان، کار‌شناسان فرهنگی و صاحب‌نظران سینمایی کشور، آثار عرضه شده طی 10 سال گذشته (1380-1390) را با رویکردهای جشنواره مورد قضاوت قرار دهند و جوایز خود را به تهیه‌کننده و کارگردان به طور مشترک اهدا کنند.

نخستین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران از 28 خرداد تا دوم تیر به همت موسسه رسانه‌های تصویری با همکاری سازمان سینمایی کشور و به دبیری محمدرضا عباسیان برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی پدیدار‌شناسی هنر
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده هنر، این  پژوهشکده با همکاری مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی و به مناسبت هم‌اندیشی «پدیدار‌شناسی میراث فرهنگی» کارگاه‌های آموزشی با موضوع پدیدار‌شناسی هنر را در دو نشست در 20 و 26 اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار می‌کند.

کارگاه‌های آموزشی «چیستی پدیدار‌شناسی» و «آشنایی با تحلیل پدیدارشناسانه آثار فرهنگی» در محل پژوهشکدة هنر برگزار خواهد شد.
 
کارگاه آموزشی «چیستی پدیدار‌شناسی» با حضور شمس‌الملوک مصطفوی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه و از ساعت 15 الی 18 و کارگاه آموزشی «آشنایی با تحلیل پدیدارشناسانه آثار فرهنگی» با حضور امیر نصری، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در روز سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه و از ساعت 15 الی 18 در محل پژوهشکده هنر به آدرس خیابان ولی‌عصر (عج)، بالا‌تر از تقاطع امام خمینی (ره)، نبش کوچه شهید حسن سخنور، شماره 29 برگزار خواهد شد.
 
نمایشگاه آثار جشنواره تجسمی اکو به آلماتی رسید
نمایشگاه آثار عکس، گرافیگ و کاریکاتور جشنواره نوروزی که با همت مؤسسه فرهنگی اکو طی فراخوانی از بین چهار هزار اثر رسیده از هنرمندان 30 کشور انتخاب و گزینش شده با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر آلماتی پایتخت فرهنگی قزاقستان گشایش یافت.
 
این نمایشگاه که پس از حضور موفق در تالار اصلی مقر یونسکو در پاریس به قزاقستان رسید با حضور حجت‌اله ایوبی، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو در موزه هنرهای معاصر شهر آستانه به مدت یک هفته مهمان قزاقستان شد.
 
58246
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =