حضور بیش از 700 فیلم در نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی تهران، مذاکره نمایندگان چهار کشور با موسسه رسانه‌های تصویری و اعلام تاریخ قطعی جشنواره فیلم مقاومت از اخبار کوتاه سینمایی است.

به گزارش خبرآنلاین، 736 عنوان فیلم در بخش‌های مسابقه ایران (رویش یاس‌ها)، خاطره یاس‌ها (مسابقه یک دهه فیلم‌های ویدیویی) و مسابقه بین‌الملل به دبیرخانه نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی تهران رسید.

202 فیلم در بخش مسابقه ایران، 496 فیلم در بخش خاطره یاس‌ها، و 48 عنوان فیلم برای بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره رسیده است.
 

از 496 فیلم ویدئویی دریافتی جشنواره، 69 فیلم با مضمون خانوادگی، 138فیلم بامضمون اجتماعی، 73 فیلم با مضمون انقلاب و دفاع مقدس، 71 فیلم باموضوع پلیسی و حادثه‌ای، 52 فیلم دینی، 50 فیلم کودک ونوجوان وهمچنین، 43 فیلم با مضمون کمدی شرکت کرده‌اند. همچنین در بخش مسابقه بین‌الملل، 48 فیلم از 14 کشور رسیده است.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی تهران از 28 خرداد تا 2 تیر به همت موسسه رسانه‌های تصویری با همکاری سازمان سینمایی کشور و به دبیری محمدرضا عباسیان برگزار می‌شود.


مذاکره نمایندگان چهار کشور با موسسه رسانه‌های تصویری
در حاشیه بازار فیلم شصت و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن نمایندگان کمپانی‌های کشورهای فرانسه، سوئیس، لبنان و آمریکا در زمینه تولید مشترک فیلم با موسسه رسانه‌های تصویری گفتگو و مذاکرات موثری انجام دادند.

بازار فیلم کن که با هدف ایجاد بستری تجاری برای فیلم‌های سرتاسر جهان شکل گرفته، در این دوره از بازار از تاریخ 27 اردیبهشت به مدت 10 روز در شهر کن در فرانسه بر پاست.

 

موسسه رسانه‌های تصویری علاوه بر مذاکرات انجام شده در زمینه خرید، فروش و نمایش فیلم‌های ایرانی در فستیوال‌های خارجی و پس از تجربه موفقیت آمیز تولید فیلم سینمایی «برلین 7-» و در راستای صدور فرهنگ انقلاب، اسلام و ایران، تحکیم مودت بین دولت‌ها و ملت‌های دوست، در قالب انجام تولیدات مشترک با کشورهایی همچون لبنان، فرانسه، سوئیس و آمریکا به مذاکره نشست.

در این مذاکرات گفت‌وگوهایی در زمینه تولید فیلم سینمایی در مورد فلسطین با فرانسه، لبنان و سوئیس انجام شد. علاوه بر آن مذاکرات دیگری نیز تولید فیلم در مورد فلسطین با یک شرکت آمریکایی صورت پذیرفت. 

«برلین منفی 7» به تهیه‌کنندگی موسسه رسانه‌های تصویری و سیامک‌پور شریف اولین پروژه ایرانی محسوب می‌شود که در کنار مصطفی زمانی و مسعود رایگان به عنوان بازیگران ایرانی این فیلم، بازیگران مطرحی از کشورهای دیگر مانند توم بیشاپز از کشور آمریکا، کارولینه ایشهورن، هاینه لاترباخ، کریستین ویکتور کوینه از کشورآلمان، سمیر فوکس از کشور‌های مصر- آلمان و مریم عباس ازعراق – آلمان به ایفای نقش پرداختند.


اعلام تاریخ قطعی جشنواره  فیلم مقاومت
دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت (انقلاب و دفاع مقدس) از 2 تا 6 مهر امسال همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در ایران و چند کشور جهان برگزار می‌شود.


این جشنواره که چند روزی است دبیرخانه آن فعال شده است توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با مشارکت و همیاری «سازمان سینمایی کشور» برگزار می‌شود و قرار است با رویکرد «مقاومت، بصیرت و شکوفایی» به اجرا در می‌آید.

شورایی متشکل از محمد صنعتی قائم مقام دبیر، پژمان لشکری‌پور مدیریت تولید و فوق برنامه‌ها، علیرضا عاقل‌زاده مدیر امور استان‌ها، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی، ناصر درخشان مدیر انتخاب و ارزشیابی و مسئول دبیرخانه دائمی، کامران ملکی مدیر برنامه ریزی و تشریفات، حسن امجدی مقدم مدیر بخش قلم طلایی (فیلمنامه نویسی)، سیمون سیمونیان مدیر دبیرخانه، رضا رستگار مدیر بخش چشم انداز سینمای مقاومت ایران در جهان، سیاوش حقیقی مدیر تبلیغات، هاشم ایمانی مدیر پشتیبانی، وحید شفیعی مدیر مالی به دبیری محمد خزاعی مسئولیت برگزاری این دوره جشنواره را بر عهده دارند.
 

«تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس»، «نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان»، «تحریم اقتصادی»، «دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی»، «مقاومت و بیداری اسلامی»، «مقابله با استکبار جهانی»، «تروریسم» و «صهیونیسم بین الملل» از اهداف کلان این رویداد سینمایی عنوان شده است.  

 

 فراخوان این جشنواره اواخر هفته جاری برگزار می‌شود و سایت جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت (انقلاب و دفاع مقدس) به نشانی www. moqavematfilmfest. ir از روز چهارشنبه 3 خرداد قابل بهره برداری است.

دوره گذشته جشنواره فیلم مقاومت و دفاع مقدس دو سال پیش در ابعاد گسترده یی در ایران و هفت کشور جهان شامل: ترکیه، سوریه، لبنان، افغانستان، تاجیکستان، کره شمالی و کشور فنلاند از 28 شهریور تا 20 مهر برگزار شد.

 

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =