۰ نفر
۲۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۸

اگرچه این کتاب زندگی آیت‌الله را از آغاز دهه 1340 بررسی می‌کند اما تمرکز نویسنده بر آغاز این دهه تا زمان فوت آیت‌الله طالقانی در 19 شهریور 1358 است، زیرا به عقیده نویسنده، زندگی سیاسی وی در این دوره دچار تحول می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، چاپ دوم «زندگینامه سیاسی آیت‌الله طالقانی» نوشته علیرضا ملائی توانی با قیمت 6800تومان از سوی نشر نی منتشرشد. این اثر تنها توصیفی از زندگی شخصی و فردی آیت‌الله طالقانی نیست، بلکه بررسی زندگی فکری، سیاسی، اجتماعی و فردی وی به عنوان عضوی از جامعه و تاریخ است.

این کتاب که 14فصل دارد، زندگی آیت‌الله طالقانی را از آغاز دهه 1340 بررسی می‌کند اگرچه تمرکز نویسنده بر آغاز دهه 1340 تا زمان فوت آیت‌الله طالقانی در 19 شهریور 1358 است، زیرا به عقیده نویسنده، زندگی سیاسی وی در این دوره دچار تحول می‌شود.

 

«تولد و تحصیلات، اوج‌گیری فعالیت‌های حزبی و سیاسی، محاکمه و مجازات، سازمان‌دهی انقلاب، مشارکت در اداره کشور، مبانی حاکمیت مردم و پاره‌ای از ویژگی‌های شخصیتی و نظرگاه‌های سیاسی – اقتصادی و مذهبی» از جمله عناوین فصل های این کتاب است.

 

ناشر در توضیح کتاب آورده است: «آیت‌الله طالقانی هم در حوزه نظر و اندیشه و هم در عرصه عمل اجتماعی دارای سعه صدر و وسعت مشرب بود و اهل مدارا. به همین سبب، با جریان‌های گوناگون فکری و رهبران حرکت‌های سیاسی مبارزاتی تعامل داشت و در آراء، آرمان‌ها و نگرش‌های آنان تأمل می‌کرد. بدون تعصب و جزم‌اندیشی درعین پای‌بندی و ایمان استوارش به شریعت اسلامی و مکتب فکری قرآن کریم، با صاحبان آراء و مکاتب فکری، آثار متفکران مکاتب مختلف و مدافعان و مدعیان آن به گفت‌وگو می‌پرداخت.»


زندگینامه سیاسی آیت‌الله طالقانی کتابی است که به بررسی تحلیلی زندگی او می‌پردازد و از این رو، به ناگزیر در این کتاب بخش‌های عمده‌ای از تاریخ معاصر ایران نیز مرور شده است تا تأثیرپذیری این اندیشمند معاصر از محیط سیاسی اجتماعی و تأثیرگذاری متقابل او بر فضای روزگارش به‌درستی تبیین شود.

 

 ساکنان پایتخت، برای تهیه این کتاب (در صورت موجود بودن در بازار نشر) کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.


 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اميد كه كارگر افتد IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    0 0
    اگر در ابتداي تيترهاي معرفي كتاب از لغتي (همانند كتاب) استفاده كنيد كه براي مخاطبتان مشخص گردد مطلب مربوط به معرفي كتاب است كاري حرفه اي تر را دنبال كرده ايد و از زردي موجود رها مي گرديد.