از اواخر سال گذشته شایعه برکناری مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس مطرح بود.برهمین اساس نیز گفته می شده است، وزیر نفت در نظر دارد اوجی معاون فعلی خود در امور گاز را بر صندلی مدیریت شرکت نفت وگاز پارس بنشاند.

 

آذرجزایری: برهمین اساس این احتمال قوت می گیرد که امسال نیز همانند گذشته در روزهای برگزاری نمایشگاه نفت،گاز و پتروشیمی شاهد تغییراتی در سطح معاونت های وزارت نفت باشیم.
البته گفته می شود در حال حاضر رستم قاسمی، وزیر نفت، تصمیم گیری در این خصوص را به مذاکره با اوجی موکول کرده و قرار است طی هفته آینده این مساله تعیین و تکلیف شود.
 

دراین بین دو احتمال قابل طرح است.اول اینکه با نگاهی خوشبینانه اینگونه تصور کنیم که رستم قاسمی همانند دیگر وزرای نفتی با احمدی نژاد به اختلاف نظر بر نخورده و همه چیز آرام است که در این صورت تغییر مدیریت شرکت نفت و گاز پارس و جایگزینی اوجی به جای وی می تواند یک پیغام داشته باشد و آنهم تغییر قلعه بانی مدیرعامل شرکت ملی نفت در مرحله بعد است.
البته این امر کمتر به واقعیت نزدیک است. چراکه از پیش مشخص بود که قلعه بانی نیروی مورد اعتماد احمدی نژاد است و تنها با دستور وی تغییر خواهد کرد.بنابراین نشاندن اوجی بر مسند شرکت نفت وگاز پارس در شرایطی که مدیریت شرکت ملی نفت در اختیار قلعه بانی است و  این دو معاونت به دلیل تداخل های کاری روابط چندان دوستانه ای با هم ندارند، می تواند پیغامی دیگر به همراه داشته باشد. آغاز اختلاف های وزیر نفت و احمدی نژاد می تواند احتمالی باشد که برخی از همراهان آنها آن را تایید می کنند. البته اگرچه این یک احتمال است اما در صورت نشستن اوجی بر مسند شرکت نفت و گاز پارس این احتمال می تواند به واقعیت نزدیک باشد.
 

/31221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجيد IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    14 7
    ما تو پارس جنوبي به صورت 2 هفته كار يك هفته استراحت كار ميكنيم هر كي مي خواد بياد بياد ولي به داد ما برسه زندگيمون و خانواده همه نابود شدند همه جا اقماري كار جنوب به صورت 2 هفته كار 2 هفته استراحته ولي تو شركت ما متاسفانه ما هم با سيستم فسيل شديم نابود شديم و هيچ فرياد رسي نيست واسفا كه هيچ مسلماني دست ما مسلمانان و كاركنان اينجا را نميگيره نبود فرياد رسي؟؟
  • بدون نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    16 4
    سلام.من كارمند شركت نفت وگاز پارسم.بيچاره كارمنداي اين شركت كه مثل گوشت قربوني همش دست به دست ميشن.تورو خدا يكي رو بذارين كه 5سال بتون دوام بياره.
  • س.ق IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    8 24
    مهندس سوری از معدود مدیران حال حاضر شرکت نفت است که هم مورد تایید رهبری بوده و هم به کار خود واقف است.این موضوع رو از پیشرفت های اخیر شرکت نفت گاز پارس هم در امور نفت و گاز مربوط به افزایش تولید گاز و همچنین اقدامات بی نظیر ایشان در جذب نیروی انسانی می شود به وضوح دید. تغییر ایشان یکی از اشتباهات بزرگی می تواند باشد که هم به ضرر نظام و همچنین دولت است .فقط به دلیل تفاوت نظر مسئولین مسئولین نباید اجازه داده شود که همچین نیروی انقلابی را از دست بدهیم.
    • کبودی IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
      4 8
      حتما حضرتعالی هم جزو نیروهای جدیدالاستخدام هستی و از اقدامات بی نظیر ایشان حساب می شی ،نه؟
  • غ.ر IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    9 15
    اقاي سوري يكي ازپرتلاش ترين ودلسوزترين مديران دراين ده سال گذشته كه بنده دراين شركت هستم بوده وهست
  • رضا IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    5 2
    يك سوال كليدي: رفتن سوري به نفع كيست؟؟؟؟ آيا اين افراد از درون شركت هستند يا بيرون ؟آيا كساني نيستند كه به دليل قطع منافع و رانت هاي به حد وحصر از زمان تصدي سوري بايكوت شده و هر روز با انتشار اخبار كذب به سايت ها خوابهاي خرگوشي مي بينند . ولي بهتر است بدانيم با رفتن سوري خودش ضرر نمي كند و به دليل توانمندي علمي و مديريتي با مسئوليت و استرس كمتر شغلي كار خواهد كرد ولي نفت و كشور يكي از متعهدين و متخصصين خود را از دست خواهد داد. آينده از آن پرهيزگارن است......
  • بدون نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    0 0
    اقایان شما که بزرگ هستید شما که دانشمند و مدیر و مسئول هستید کسانی را برای پست های مهم مملکت انتخاب کنید که تخصص داشته باشنداقای رستمی و امسال اینها چه تخصصی از نفت وصنعت دارند فردای قیامت همه مسئولید