۰ نفر
۱۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۴

رمان «عروسی خونین پاریس» اثر هاینریش مان منتشر شد که به گفته مترجم این اثر با استناد به اسناد تاریخی نوشته شده و نمونه‌ای از ادبیات مهاجرت آلمان است.<BR>

ایبنا گزارش داد: هاینریش مان برادر توماس مان است که به گفته محمود حدادی حدادی خودش به تنهایی از شهرتی قابل‌توجه برخوردار است. حدادی رمان «عروسی خونین پاریس» را اثری تاریخی و یکی از برجسته‌ترین رمان‌های ادبیات مهاجرت آلمان دانست و گفت: این نوع ادبیات بر اثر دیکتاتوری هیتلر به وجود آمد که عده‌ زیادی را مجبور به ترک آلمان کرد.

 

حدادی افزود: نویسنده در این رمان تاریخی درباره جنگ‌های عقیدتی در فرانسه قرن شانزدهم نوشته و روابط پروتستان‌ها و کاتولیک‌ها را به تصویر کشیده. این رمان بر محور زندگی هنری چهارم می‌چرخد که سعی داشت بین او دو گروه آشتی برقرار کند. داستان نویسنده مبتنی بر اسناد تاریخی است اما در مجموع مخاطب با یک رمان روبه‌رو است.

 

در بخشی از این کتاب آمده: «راهی که هانری چهارم، پایه‌گذار وحدت ملی فرانسه در قرن شانزده، از کودکی تا به صاحب‌عنوانی شهریار نیک کشور خود پیمود، عصری از تاریخ این کشور را در بر می‌گیرد که در آن قتل و خشونت، دروغ و خیانت و سیاست با ابزار دشنه و زهر در زشت‌ترین شکل خود ظفرمندی می‌کرد: عصر جنگ‌های عقیدتی که هانری با منشور نانت و اعلام آزادی و برابری ادیان به آن‌ها پایان بخشید اما با این همه در پایان خود قربانی لهیب آتش آن شد. هاینریش مان این اثر را در پیری و اوج پختگی خود نوشت، و تمامی تجربیات و دانش خود را در آن گرد آورد. این اثر حجیم ثمره زندگی و ترکیب توانایی‌های هنری او و یکی از قله‌های رمان تاریخی در قرن بیستم است.»

 

 

 

رمان «عروسی خونین پاریس» در 584 صفحه و قیمت 14 هزار و 900 تومان از سوی انتشارات «کتاب پارسه» روانه بازار کتاب ایران شده است.

 

 

ساکنان پایتخت، برای تهیه این کتاب (در صورت موجود بودن در بازار نشر) کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =