شبیه‌سازی جریان‌های اقیانوسی جهان توسط ناسا شب پرستاره دیگری را به نمایش گذاشته که توسط طبیعت روی صفحه اقیانوس‌ها طراحی شده و شباهت زیادی به نقاشی شب پرستاره ون‌گوگ، نقاش هلندی دارد.

محبوبه عمیدی: یکی از مشهورترین آثار ونسان ون‌گوگ، هنرمند هلندی شب پرستاره نام دارد که در آن ستاره‌ها مانند گردابی سفید و بزرگ به نمایش درآمده‌اند. مدل‌سازی ناسا از جریان‌های اقیانوسی شب پرستاره دیگری را به نمایش گذاشته که توسط طبیعت روی صفحه اقیانوس‌ها طراحی شده و شباهت زیادی به نقاشی این هنرمند پست‌امپرسیونیست دارد.  

شب پرستاره

ناسا تلاش کرده جریان‌های سطحی اقیانوسی را با وضوح بهتری نمایش دهد و نتیجه آن تصاویری بسیار زیبا شده که می‌تواند برای بینندگان، شب پرستاره ونگوگ را که در سال 1889/ 1268 ترسیم شده، تداعی کند.

 

جریان های اقیانوسی سطحی

این مدل محاسباتی که توسط ناسا «فاز دوم تخمین جریان و آب‌وهوای اقیانوسی» یا به اختصار ECCO2 نامیده شده بر مبنای جریان‌های اقیانوسی از ژوئن 2005/ خرداد 1384 تا دسامبر 2007/ آذرماه 1386 تهیه شده است.

 

جریان های اقیانوسی سطحی

به گفته محققان ناسا پروژه ECCO2 مدلی با وضوح بالا از جریان‌های اقیانوسی و قطعات یخ در سراسر جهان است. به کمک این مدل می‌توان جریان‌های اقیانوسی، گرداب‌ها و جریان‌های محلی کوچکی که را که در اقیانوس‌ها جریان دارند و حرارت و دی‌اکسیدکربن را در آب‌های جهان جابجا می‌کنند با دقت بالایی شناسایی کرد.

 

جریان های سطحی اقیانوسی

در این پروژه جریان‌های اقیانوسی در اعماق گوناگون شبیه‌سازی شده‌اند اما در این تصاویر زیبا تنها جریان‌های سطحی دیده می‌شوند.

 53273

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
    36 3
    دریغ از یک لینک خشک و خالی به اصل مطلب.
  • بدون نام FR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
    12 4
    یه عکس با کیفیت بزارید
  • بدون نام NO ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
    8 4
    یک عکس بزارید که گلف استریم معلوم باشه
  • بدون نام IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
    3 32
    شما نباید برای یک موسسه استکباری مثل ناسا تبلیغ کنید آن هم با کلمه "شاهکار". خیلی هم کار پیش پا افتاده ای است. همان بچه ای که توی زیرزمین خانه اش انرژی هسته ای تولید می کند بهتر از این می تواند عکس ماهواره ای تولید کند.
    • hamid IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
      11 1
      دوست عزیز از نا سا چه میدونی ؟؟؟ برو خواهشا یه مقاله ای چیزی در مورد ناسا بخون >> اگه سواد نداری که میدونم نداری برو از کلوپ سر کوچتون چند تا مستند در مورد ناسا بگیر برو ببین دیگه این پست رو نمیزنی
    • بدون نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
      16 1
      اقا یا خانم محترم که استکبار ستیز هستی .شما باید بیشتر در مورد سازمان فضایی ناسا مطاله نمایید این سازمان یک سازمان علمی است .من نمیدونم چرا ما دوس داریم همه چی رو به سیاست ربط بدیم .یه کم معلوماتتون رو ببرید بالا .انقدر هم نگید مرگ بر امریکا .مرگ دست تو نیس که از صبح تا شب بگی مرگ بر امریکا .
    • بدون نام IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
      12 1
      بدون نام، نمیدونی دیگه حس شوخ طبعی مرده تو مردم؟ با این همه گرانی و بدبختی.
  • هستی IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    بروبابا