۰ نفر
۱۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۴

آخرین دستاورد ابررایانه‌های ناسا هرچند نتوانست جایزه فستیوال انیمیشن‌های کامپیوتری سیگراف را از آن خود کند، اما اطلاعات علمی را به شکلی دیدنی به نمایش گذاشت و چشم‌های زیادی را به خود خیره کرد.

در روز دهم فروردین، گزارشی با عنوان «شاهکار جدید ناسا: شب پرستاره ونگوگ بر پهنه اقیانوس‌های جهان» تقدیم شما شد که تصاویری از آخرین دستاورد ابررایانه ایمز ناسا را نمایش جریان‌های اقیانوسی بود. اکنون می‌توانید فیلم کامل این پدیده را ملاحظه کنید.
به گزارش گیزمگ، متخصصان ناسا با ترکیب تصاویر ماهواره‌ای سال‌های 2005 / 1384 تا 2007 / 1386، اطلاعات گردآوری‌شده از حسگرهای نصب‌شده در نقاط مختلف اقیانوس‌ها و مدل گردش عمومی آب‌های اقیانوسی تهیه شده توسط دانشمندان ام.آی.تی موفق شدند انیمیشن حیرت‌انگیزی از گردش آب‌های اقیانوسی را در قالب برنامه ECCO2 تهیه کنند. البته برنامه اکو2 تمام اعماق اقیانوس را در بر می گیرد، اما در این انیمیشن تنها جریان‌های سطحی اقیانوس‌های زمین به نمایش درآمده است.
جریان‌های اقیانوسی نقشی کلیدی در انتقال حرارت و دی‌اکسیدکربن در اقیانوس‌های زمین برعهده دارند و به همین دلیل مطالعه رفتار آنها می‌تواند به درک بهتر تاثیر اقیانوس در آب‌وهوای سراسری زمین کمک کند. برای مشاهده فیلم‌های بیشتر با کیفیت بالاتر و زمان‌های طولانی‌تر می‌توانید بهصفحه اصلی ناسا مراجعه کنید.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منجم IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    12 0
    خیلی قشنگ بود.
  • امیر IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    6 0
    به این میگن مکانیک سیالات محض
  • یاس IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
    1 6
    ایراد بزرگی داره که اونم نداشتن مشخصات جغرافیایی روی مناطق مختلفه میشد نام گذاری هم کرد قرار نیست هرچی ناسا میده بیرون کامل و بی ایراد باشه
  • غنی پور A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    1 1
    بسیار مفید بود تشکر چه جوری میشه دانلود کرد
  • علی قلی IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    1 1
    سلام. ما را سر کار گذاشتی آقا این که نه دانلود می شود، نه روی صفحه نمایش داده می شود. لطفا از این شوخی ها با ملت نکنید.