نماینده مردم تهران از رئیس​جمهور خواست تا در اعطای پست مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی به سعید مرتضی تجدیدنظر کند.

به گزارش خبرآنلاين، علي مطهري، در نطق امروز خود با اشاره به اينکه پرونده مرتضوي در ارتباط با حادثه تلخ بازداشتگاه کهریزک همچنان مفتوح است تا آنجا که حکم قضاوت ایشان به منظور هموار شدن راه رسیدگی به این پرونده تعلیق گردید، افزود: از جناب احمدی نژاد می خواهم که به جای صدور حکم مدیر عاملی سازمان تامین اجتماعی برای آقای مرتضوی، با قوه قضائیه همکاری نموده راه رسیدگی به پرونده ایشان را هموار نمایند.
متن کامل نطق علي مطهري از اين قرار است:
مشاركت خوب ملت ايران در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در شرايط ويژه جهاني كشورمان، از يك طرف نشان دهنده رشد اجتماعي و سياسي اين مردم است كه در طول 33 سال عمر جمهوري اسلامي به دست آمده و از سوي ديگر پيام روشني براي غرب سلطه گر خصوصا آمريكا و اشغالگران قدس دارد كه آنها با اراده اي پولادين براي حفظ انقلاب اسلامي مواجه اند و تحريم اقتصادي و تهديد نظامي آب در هاون كوبيدن است و مجبورند براي حل مسائل منطقه خاورميانه و مسائل جهاني با ايران همكاري نمايند.
البته مسئولان اجرايي كشور مشاركت خوب مردم در انتخابات را به معني درستي همه رفتارهاي خود تلقي نكنند. مردم انتقادات زيادي از نحوه مديريت اقتصادي و فرهنگي كشور و از نوع برخورد با منتقدان و معترضان دارند اما همواره براي حفظ اصل انقلاب و نظام جمهوري اسلامي وارد ميدان مي شوند تا پيام خود را به غرب زورگو برسانند.
از مردم فهيم و شريف تهران، ري، اسلام شهر و شميرانات كه با وجود اين كه نام اينجانب در هيچ يك از دو فهرست مشهور يعني جبهه متحد اصول گرايان و جبهه پايداري وجود نداشت و تخريب گسترده و سازمان يافته اي نيز عليه من انجام شد راي قابل توجهي به اين بنده دادند صميمانه سپاسگزارم و اين امر حاكي از آن است كه تفكر و گفتمان«صداي ملت» كه بر همه آرمانهاي اوليه انقلاب اسلامي از جمله رعايت حقوق مردم بر حكومت و آزادي بيان تاكيد دارد مورد استقبال مردم عزيز حوزه انتخابيه تهران قرار گرفته است.
به عنوان نمونه اي از تخريبهايي كه عليه بنده صورت گرفت يكي از آنها را ذكر مي كنم:
در روزهاي پنجشنبه و جمعه يعني روز قبل از انتخابات و روز انتخابات كه تبليغات ممنوع است چند پيامك به طور گسترده در سطح حوزه انتخابيه تهران ارسال شد. يكي از آنها چنين است:
"مزخرفات علي مطهريِ عوضي در دانشگاه الزهرا: مقام عدالت بالاتر از ولايت است. ولايت فقيه يعني استبداد و ولي فقيه يعني مستبد، منتها ولي فقيه ما مستبد عادل است. لطفا شخصيت اين مردك عوضي را به مردم نشان دهيد." در حالي كه متن سخن من چنين بوده است:
اين كه مي گويند ولايت بالاتر از عدالت است، حرف غلطي است و تفكر اشعري‌گري و بر ضد تفكر شيعه است. خدا هم بر اساس عدالت عمل مي كند و بالاتر از عدالت نيست بلكه عين عدالت است. به تعبير شهيد مطهري عدالت مقياس دين است نه دين مقياس عدالت. آنچه عدل است خدا انجام مي دهد نه آنچه خدا انجام مي دهد عدل است. دو گروه برداشت غلطي از ولايت فقيه دارند، يكي روشنفكراني امثال دكتر سروش كه ولايت فقيه را به استبداد ظالم تفسير مي كنند و ديگر افراد و گروههاي تندرو و افراطي كه عملا ولايت فقيه را به معني استبداد عادل مي دانند، در حالي كه ما ولايت فقيه را عاملي براي جلوگيري از استبداد دولتها مي دانيم و آن را در تضاد با آزادي و دموكراسي نمي بينيم.
اين كجا و آن پيامك موذيانه كجا؟! در همين جا از مقامات امنيتي و اطلاعاتي درخواست مي كنم كه منشا ارسال آن چند پيامك عليه اينجانب را به جامعه معرفي و مجازات نمايند.
اين كه مردم تهران، ري، اسلام شهر و شميرانات واقعيت را از پس چندين پرده فريب و تخريب درك مي كنند و پس از اجراي پروژه هاي مختلف عليه اينجانب، مانند رد صلاحيت در هيئت اجرايي، حذف نام من از فهرست جبهه متحد اصول گرايان در حالي كه 7 راي مثبت از 12 راي را كسب كرده بودم و نيز پروژه تخريب جدي اين بنده در ايام تبليغات و پس از آن، باز هم راي قابل توجهي به اينجانب مي دهند بايد زنگ خطري براي انحصارطلباني باشد كه به جاي آنكه در پي تنظيم فهرستي از كانديداهاي اصلح و تشكيل مجلسي قوي و كارآمد باشند دنبال تنظيم فهرستي هستند كه به موجب آن آقاي "الف" يا "ب" رئيس مجلس بعدي باشد. اين يعني خيانت به مردم و بازي با آرمانهاي انقلاب اسلامي.
جبهه متحد اصول گرايان بايد براي آينده ساز و كار درستي را طراحي كند. اين كه چند تن از اعضاي 7+8 خود كانديدا باشند و ابتدا براي خود راي گيري كنند و نام خودشان را در فهرست قرار دهند و سپس درباره رقبايشان تصميم گيري كنند خلاف عدالت و اصول گرايي است.
مطلب ديگر اين كه از جناب آقاي خاتمي به خاطر شركت در انتخابات و تلاش براي آشتي دادن گروهي كه با نظام قهر كرده اند تشكر مي كنم. اساسا قهر با نظام معني ندارد، همچنان كه انسان با فرزند خود قهر نمي كند. قهر مصلحان جامعه با نظام يعني باز شدن ميدان براي افراد افراطي و تندرو و رخنه فرصت طلبان و افتادن انقلاب به دست نااهلان و به حاشيه رانده شدن انقلابيون اصيل و راستين، همان بلايي كه به سر انقلاب مشروطه آمد و ستارخان ها و باقرخان ها در گوشه عزلت از دنيا رفتند و عين الدوله ها و ظل السلطان ها وزير و وكيل شدند. كساني از اصلاح طلبان كه به طور فعال در انخابات شركت كردند روش درست تري را نسبت به آنها كه به طور كمرنگ شركت كردند اتخاذ نمودند. اگر كساني مطالباتي در ارتباط با حوادث پس از انتخابات سال 88 از نظام داشتند بايد از راه خودش وارد مي شدند نه از راه شركت نكردن در انتخابات و ميدان را به حريف واگذار كردن و به نوعي در جهت خواست دشمن حركت كردن.
ما هيچ مرز و ديواري ميان اصول گرايان معتدل و اصلاح طلبان معتدل قائل نيستيم و اين ديوار كشي ها را ترفند عده اي مي دانيم كه خودشان هيچ هنري ندارند و مي خواهند رقيب خود را از ميدان به در كنند و مثلا با نام اصول گرايي بارها وارد مجلس شوند.
مسئله ديگر مسئله سئوال از رئيس جمهور است كه قرار است روز يكشنبه يا سه شنبه آينده رئيس جمهور محترم در صحن علني مجلس حاضر شوند و به سئوالات پاسخ دهند. البته جاي اين پرسش از هيئت رئيسه محترم مجلس هست كه چرا اين حضور در همين هفته كه فرصت قانوني است انجام نمي شود. نكته قابل ذكر اين است كه چرا روزنامه دولتي ايران اين مقدار عليه این حق قانونی ملت جوسازی می کند. چرا این قدر از موضوعی که صرفا یک پرسش و پاسخ و یک گفتگو است و قطعا موجب حسن تفاهم بیشتر مجلس و دولت و آقایی بیشتر مردم خواهد شد می هراسد؟ به مدیران روزنامه ایران توصیه می کنم که یک مسئله ساده را تبدیل به یک مسئله جنجالی نکنند و اخلاق اسلامی را رعایت نمایند. ما همه باید در ارائه بهترین خدمات به مردمی که مانند روزِ انتخابات به انقلاب یاری می رسانند با هم همکاری داشته باشیم، در مهار گرانی و تورم و حفظ ارزش پول ملی و درست اجرا شدن قانون هدفمند سازی یارانه ها و اجرای قانون تسهیلات ارزی برای متروی تهران و کلان شهرها و حمل و نقل عمومی کشور، یعنی همین اموری که در طرح سوال از رئیس جمهورمطرح شده است دست به دست هم دهیم واین معضلات را برطرف نموده زندگی آسان برای مردم خود فراهم آوریم.
از دولت محترم به خاطر قطع فروش نفت به انگلیس و فرانسه که موجب حفظ عزت ملت ایران شد سپاسگزارم.
از رئیس جمهور محترم تقاضا می کنم در تصمیم خود مبنی بر انتصاب آقای سعید مرتضوی به مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی تجدیدنظر کنند چراکه پرونده ایشان در ارتباط با حادثه تلخ بازداشتگاه کهریزک همچنان مفتوح است تا آنجا که حکم قضاوت ایشان به منظور هموار شدن راه رسیدگی به این پرونده تعلیق گردید. از جناب احمدی نژاد می خواهم که به جای صدور حکم مدیر عاملی سازمان تامین اجتماعی برای آقای مرتضوی، با قوه قضائیه همکاری نموده راه رسیدگی به پرونده ایشان را هموار نمایند و به گونه ای عمل ننمایند که جامعه احساس تبعیض میان مقامات دولتي و مردم عادي داشته باشند، چنانكه در موضوع بازپرسي از معاون اول رئيس جمهور در محل دفتر ايشان و نه در دادسرا، چنين احساسي براي مردم پيدا شد.
مطلب آخر اهميت بيداري اسلامي در منطقه خاورميانه و شمال آفريقاست كه رهبر گرامي انقلاب از همان ابتدا به آن پي بردند و زماني كه بسياري در حال ترديد و حيرت بودند ايشان حمايت جدي از آن نمودند و حتي سقوط ديكتاتور مصر در آينده نزديك را پيش بيني كردند و بر تاثير متقابل انقلاب اسلامي ايران و نهضت هاي منطقه تاكيد نمودند. در واقع اكنون خط مقدم جبهه نبرد آمريكا و اسرائيل با ايران به مرزهاي خاورميانه و شمال آفريقا منتقل شده است. لذا حمايت جدي ما از اين نهضتها لااقل يك واجب عقلي است.
سخنان آتشين رهبر انقلاب درباره بيداري اسلامي كه در مردم منطقه تاثير بسزايي داشته است انسان را به ياد سخنان سيد جمال الدين اسدآبادي، سلسله جنبان نهضتهاي اسلامي در صدوپنجاه سال اخير مي اندازد. در اين زمينه دولت و مجلس وظيفه سنگيني دارند.
/2929
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    با افتضاحی که دیروز در مجلس داشتی امیدوارم رای نیاری
    • بدون نام IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
      59 6
      لیاقت نداریم دو نفر از حق مون دفاع کنن که اینطوری حرف میزنید بلاه اقای مطهری و امثال ایشون رای نیارن که فردا دولت کلاه ش رو بندازه هوا
    • محب رهبر IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
      31 7
      علی مطهری مدرس وار از حق دفاع میکنه و همچون پدر بزرگوارش علمی و منطقی جلو غلو کنندگان و موج سواران را خواهد گرفت . اگر جلو عده ای که متاسفانه دل رهبر راهم خون کرده اند گرفته نشود حکایت خوارج پیش خواهد آمد و بر امام ومقتدای خود نیز اشکال گرفته و خود را فهمیده تر و زاهدتر از امام خود میدانند ولی غافلند که آنها از زهد فقط ظاهر آن را دارند. چقدر رهبر ما مظلوم است که عده ای تصمیم گرفته اند همه را به بهانی بی بصیرت و فتنه گر از رهبر دور کنند و بدبختانه در عین بی بصیرتی خود را مدافعه رهبر میدانند.
  • شریعت علوی IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    94 9
    دوست دارم دوربعد در تهران باشم و به این آزاد مرد رای بدهم .خداوند پشت و پناهتان باشد آقای مطهری که نماینده راستین مردمی نه وکیل الدوله نان به نرخ روز خور .
  • hamid IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    24 5
    اميدواري شما براي راي نياوردن اقاي مطهري قابل ستايش است زيرا از قديم گفته اند ارزو بر جوانان عيب نيست اما به نظر اينجانب اين خداست كه مهره هاي خود را در نقاط حساس مينشاند تا با عنايت امام زمان (عج) اماده ي روز رستاخيز شويم و وظيفه ي من و شما تنها حضور در انتخابات است . اميد وارم حداقل خودمان را با تخريب مديون كسي نكنيم
  • علي IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    73 7
    ازمعدودنمايندگان شجاع مردم.انشاءا...موفق باشند
  • محمدی IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    50 1
    انشالله به امید روزی که، جناب رئیس جمهور بخواهند هر کاری کنند زیر ذره بین باشند!
  • علی IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    21 4
    (1) تعجب می کنم که چرا ایشان به دور دوم رفت؟ چون محبوبیت ایشان از 5 نفر در صدر خیلی بیشتر است یعنی تخریب ایشان تا این حد موثر بود(2) باز تعجب میکنم که چرا ایشان بعضی از اقدامات دولتی ها را نه تنها تایید بلکه ستایش هم می کند؟آیا بعد از گذشت زمان متوجه اشتباه خود خواهد شد!؟...به هر حال آرزوی موفقیت برای ایشان دارم...
  • حسین IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    28 6
    ما مردم ایران دوستت داریم فرزند شهید مطهری