آیا این انتصاب، توهین به تصمیمات دو قوه مقننه و قضاییه در فقدان صلاحیت شرعی وقانونی وی نیست؟

درخبرها خوانده ایم که آقای سعیدمرتضوی ، بعنوان نامزد ریاست سازمان تامین اجتماعی تعیین گردید.صرفنظرازصحت و سقم این خبر(که امیدوارم نادرست باشد)اصولا این انتصاب توهین به دو قوه مقننه و قضاییه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
به یاد داریم که درخردادماه 1387 ، درصحن علنی مجلس شورای اسلامی درگزارش قرائت شده کمیسیون تحقیق و تفحص ازقوه قضاییه، آقای مرتضوی بعنوان یکی از قضات متخلف و متهم دررابطه با پرونده خریدوفروش سوالات کنکور دانشگاه آزاد معرفی گردید.
پس از قرائت این گزارش درصحن علنی مجلس، نمایندگان ملت تصویب نمودند که افرادی که نامشان بعنوان متخلف دراین گزارش آمده باید ازسوی دستگاه قضایی ، خارج ازنوبت تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.این مصوبه وکلای مجلس به استناد موادی ازقانون آیین نامه داخلی مجلس بودکه به قوه قضاییه دررابطه با گزارشهای کمیسیونهای تحقیق و تفحص ، چنین تکلیفی کرده بود.

متاسفانه مسیر رسیدگی به اتهامات منتسبه به آقای مرتضوی با دخالت وی و چسباندن سخنرانی عباس پالیزدار به آن و تشکیل پرونده مضحک برای اعضای کمیته تحقیق و تفحص ، منحرف گردید و هیچگاه به مصوبه مجلس دررابطه با گزارش اعلام جرم علیه نامبرده وقعی نهاده نشد.
به خاطر داریم که در رابطه با اتهامات آقای سعیدمرتضوی دربازداشتگاه کهریزک ، مکاتبات و اخطارها و تذکرات بسیاری ازسوی وکلای ملت درمجلس و ارباب رسانه ها مطرح گردیدو کمیته ای تحت عنوان کمیته حقیقت یاب از سوی ریاست مجلس شورای اسلامی عهده دار رسیدگی به این موضوع گردید و گزارش این کمیته در صحن علنی مجلس قرائت شدتاجایی که نهایتا نامبرده از پست دادستان عمومی و انقلاب تهران برکنار و در پی آن ازسوی دادگاه عالی انتظامی قضات دردومرحله (مرحله نخست درپرونده کهریزک ومرحله دوم درپرونده پالیزدار) ازسمت قضایی اش تعلیق گردید.
اکنون نیز با لغو مصونیت قضایی آقای مرتضوی و برابری وی باسایر شهروندان، رسیدگی به شکایت خانواده قربانیان بازداشتگاه کهریزک و متهمین پرونده پالیزدار در دادسرای کارکنان دولت علیه آقای مرتضوی مطرح رسیدگی است.
آقای رییس جمهور بدون توجه به اینهمه مراحل قانونی ( عزل آقای مرتضوی ازپست دادستانی و تعلیق سمت قضایی و اتهامات عدیده منتسبه به وی ازجنبه عمومی و خصوصی)،مشارالیه را به سمت ریاست ستادقاچاق کالاوارزمنصوب کرد و اکنون نیز شایعه نامزدی وی برای ریاست یکی از مهمترین و ارزشمندترین سازمانهای مالی کشور مطرح است.
آیا پس از اینهمه مصوبات ومکاتبات و تذکرات ازسوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی که متجلی از خواست و اراده مردم ایران بوده است و نیز آرای صادره از سوی دادگاه عالی انتظامی قضات بعنوان عالی ترین مرجع قانونی برای بررسی صلاحیت قضات دادگستری و سلب صلاحیت آقای مرتضوی ازسوی این مرجع ، آیا تعیین وی به ریاست سازمان تامین اجتماعی که عهده دار بخش قابل ملاحظه ای از سرمایه و اموال عمومی و دولتی است ونیازمند مدیریتی توانمند و امین و صالح و بدون هرگونه اتهام ازسوی مراجع صلاحیت دارقانونی است ، به صلاح ملت و کشور می باشد؟ آیااین انتصاب، توهین به تصمیمات دو قوه مقننه و قضاییه در فقدان صلاحیت شرعی وقانونی وی نیست؟آیا هنگامی که یک قاضی بعنوان شریف ترین و مهمترین شغل در شرع انوروقانون از سمت قضایی اش معلق می شود مجازهستیم اورا به پستهای دیگربه بهانه اجرایی بودن این پستهابگماریم؟ زیرا که قاضیی که صلاحیت قضاوت ندارد صلاحیت هیچ سمت دولتی را ندارد.
* وکیل دادگستری

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیکارالدوله IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
    5 2
    تیتر کاملا غلط است ! چون خیلی از کار هارا می توان به خیلی از آدم ها سپرد ولی قضاوت را نه یعنی انتخاب قاضی با حساسیت بیشتری باید صدرت پذیر پس کسی که نتواند قاضی باشد شاید بتواند مسئولیت های دیگری را بخ عهده بگیرد .مثلا ؟ ......... جلاد هارون الرشید هر گز قضاوت نکرد ونمی بایست می کرد نمی دانم با این سانسوری که روا می دارید چرا نظر سنجی می کنید واصلا چرا جای اظهار نظر گذاشته اید؟ این یعنی آزادی بیان داریم؟ هر کسی میتواند روی دیوار توالت شعار بنویسد وآیا با این آزادی نوشتن آزادی مطبوعات هم داریم ؟ خودتان بفکر آبروی مملکت ونظام باشید این سایت در خارج از مرز ها هم قابل اظهار نظر وتعقیب ماجرا است
  • بدون نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
    17 0
    هر چه بگندد نمکش میزنند/وای به روزی که بگندد نمک ..........!!!!!!!!!!!! خدا به هممون رحم کنه.
  • بدون نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
    11 0
    موافق
  • ب.م. IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
    18 0
    من با نظر نویسنده موافقم آقای مرتضوی تا پایان محاکمه اش نباید سمتی داشته باشد.
  • مصطفی ترک همدانی IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
    9 0
    همکار عزیز من با شما مخالفم. قضاوت دارای شان و مرتبتی بسیار بالاست.خروج از جایگاه موجب سقوط متخلف از همه حقوق اجتماعی نیست. هرچند من نیز با انتصاب مرتضوی در این مقامها (معاونت ریاست جمهوری و ریاست تامین اجتماعی)مخالفم.
  • بدون نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
    6 3
    این آقا که خسارتهای عظیمی به وجهه اسلام عزیز و ایران اسلامی زده است باید هر چه سریعتر به سزای اعمال ....برسد و در حضور ملت جوابگو باشد ؛ انشالله پیر انقلاب اینبار هم وارد ماجرا خواهند شد و ....
  • بدون نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
    1 16
    فعلا که قرار است هرکاری احمدی «نژاد بکند باهاش مخالفت شود !!!!
  • 4168 IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
    15 0
    من به اصل ماجراهای آقای سعید مرتضوی کاری ندارم ولی معتقدم روزی که ایشان 17 روزنامه را به دلایل واهی بسته و آزادی مطبوعات را اینگونه ... جوانمردانه زیر تیغ بردند دعای همه اهالی فرهنگ و دانش تا همیشه بدرقه راه خود دارند و خداوند منتقم است...
  • ّaH.hA IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
    7 0
    آیا آقایان محترم مسؤلین دولت ازچگونگی وضعیت اقای مرتضوی اطلاع ندارند ؟! اگر این آقا قبل از این سمت هاییکه داشته ومرتکب خلاف هایی در جامعه ی اسلامی(حق ا...)و درحق کسانی قضاوت نموده (حق الناس) شده چه جوابی دارد؟ اگر واقعا" پرونده ی خلاف آنچنان مهمی دارد خودش را ازمیدان بدر کند تا به اتهام وخلاف های خود نیافزاید با اینکه این سمت ها در جهت تامین معاش است از طرفی درپیشگاه خدا ودرقبال مردم عزیز موردامتحان وآزمون می باشند.
  • بدون نام IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    1 0
    خبر آنللاین با من دشمنی داری کامنت پاستوریزه منو چاپ نمی کنی؟؟ حد اقل بگو چه ایرادی داره کامنتم؟؟
  • بدون نام US ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
    4 0
    اون وقت که فرت و فرت حکم تعطیلی روزنامه ها رو میداد و خود شیرینی میکرد اگر جلویش را میگرفتند نه کهریزکی بود و نه احوالات فعلی ... دولت برای دهن کجی به مجلس هر کاری لازم باشد میکند، اینهم یکی از آنهاست.
  • حمید IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۱
    1 0
    واقعاازاین وضع متاسفم.خداجون تویک کاری بکن.