چاپ دوم «شروع یک زن» و «‌پایان یک مرد» دو اثر داستانی فریبا کلهر از سوی انتشارات ققنوس راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، «شروع یک زن»، شرح دغدغه‌های زنی به نام «پروین» است که در آستانه جدا شدن از همسرش پس از چند سال به ایران بازگشته است. وی در این ایام همکلاسی دوران دانشجویی‌اش «بهرام» را پیدا می‌کند. شخصیت بهرام در این کتاب به گونه‌ای توصیف شده که گویی نسبت به همه موضوعات شخصی و اجتماعی زندگی‌اش احساسی نوستالژیک دارد.

 

در بخشی از داستان این کتاب می خوانیم: «پنج سال بعد برگشتم به ایران، نه اینکه دلم برای فامیل و دوست آشنا تنگ شده باشد. برگشتم چون قرار بود از بهمن جدا بشوم. در غروب پاییزی که دخترم خوابیده بود، پرده اتاق پذیرایی را کنار زدم و به مناره‌های نیمه ساخته مسجد ولنجک نگاه کردم. وقت اذان بود و همان طور ایستادم و دعا کردم که اگر از بلندگوهای مسجد اذان مغرب پخش می‌شود، موذنش حسینعلی شریف باشد که بود...»

 

بر اساس این گزارش، دیگر اثر داستانی فریبا کلهر با عنوان «پایان یک مرد» نیز به چاپ دوم رسید. «پایان یک مرد» برعکس نامش که خواننده تصور می کند باید روایتگر داستان یک مرد و لابد پایان و سرانجامش باشد، بیان کننده داستان «فرانک» دختر آن مرد است که سایه اش از آغاز تا پایان رمان، بر سر هم این شخصیت است و هم خواننده. عبدالحسین خان فرجام، مانند تمام فرجام ها منتظر است تا به دوره خلوت گزینی و گوشه گیری و منزوی شدن مردان خاندان فرجام برسدو آن وقت با سگی در پی غریزه ای ناشناخته برود و به ندای ژن های فرجامی اش پاسخ مثبت بدهد.

 

 

فرانک که نویسنده است و درگیر عشقی پنهان با مردی زن و بچه دار شده، در ادامه ماجرا، متوجه سایه سنگین «بهروز» برادرش می شود که در نیمه رمان و پس از مرگ تکان دهنده برادر، متوجه می شود او برادرش نبوده و در واقع، بهروز عشق اولین و آخرینش بوده است... 

 

بخشی از داستان «عبدالحسین خان» این کتاب این‌گونه نوشته شده است: «فرانک،‌ دختر کوچک فرجام‌ها،‌ پنهانی به این باور پنهانی می‌خندید و همیشه در جواب دوست یکی یکدانه‌اش که کنجکاوی غریب برای دانستن مسایل تمام موجودات دو پا داشت و هر چند وقت یک بار بحث را به ژن مخصوص فرجام‌ها می‌کشاند می‌گفت:«من که باور نمی‌کنم! پای زن دوم و این جور چیزها در میان است. ساعت درونی، چه حرف‌ها!»

 

چاپ دوم «شروع یک زن»، 3800 تومان قیمت دارد و «پایان یک مرد» نیز 5200 تومان.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب ها (در صورت موجود بودن در بازار نشر) می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =