حجت الاسلام علی عسگری معتقد است در مجلس هشتم به بعد نظارت کم توجهی شده است.

عضو فهرست انتخاباتی «صدای ملت» که در کافه خبر حضور یافته بود، در پاسخ به این پرسش که به نظر شما در مجلس هشتم به چه مواردی کمتر توجه شد؟، گفت: فکر می کنم به بعد نظارت کمتر توجه شد. به عنوان نمونه در ارتباط با 3 هزار میلیارد اختلاس وزیر را استیضاح می کنند و جلسه استیضاح وظایف وزیر را می خوانند و می گویند شما به این وظایف عمل کنی ابقا خواهی شد! همین استیضاح وزیر اقتصاد گویای این است که مجلس در ارتباط با بعد نظارتی منفعل عمل کرد. در ارتباط با بحث تخلفات دولت در موضوع بودجه مترو تهران و کلان شهرها هم مجلس ضعیف عمل کرد.
 وی با اشاره به طرح سوال از رئیس جمهور ، ادامه داد: اگر این سوال هم به همین روال پیش برود صرفا در حد سوال، باقی می ماند. رئیس جمهوری باید در مجلس حاضر شود اما بحث این است که اگر آمد و به نوع خاصی پاسخ داد،تکلیف چیست؟ مهم واکنش مجلس است که آیا به سمت استیضاح می رود یا خیر؟
 عسگری در پاسخ به اینکه فکر نمی کنید استیضاح رئیس جمهور در شرایط کنونی به صلاح کشور نیست، تصریح کرد: این موضوع همیشه توجیه وکیل الدوله ها یا توجیه نمایندگان محافظه کار بوده است. مجلس که مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست؛ ‌اگر مجلس اقدامی انجام دهد که خلاف نظر رهبری باشد، آن کار انجام نمی شود، این روشن است.
 به عقیده وی مجلس خوب مجلسی است که شجاعت، صلابت و صداقتش را به تصویر بکشد و از همین موضع اگر موضوعی خلاف نظر رهبری دیده شد؛ ولایت مداری را هم لحاظ کند.
متن  کامل گفت وگوی نامزد فهرست صدای ملت  در کافه خبر را در ایــنــجا  ببینید.
/29212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =