فرزند شهید مطهری نسبت به خطر شیوع تفکر خوارج در فضای سیاسی کشور، اعلام خطر کرد.

علي مطهري که مهمان کافه خبر بود با ابراز نگراني از نحوه بررسي و اعلام التزام نامزدهاي انتخابات به اسلام و ولايت فقيه و نظام، گفت: بهتر است در دلايل رد صلاحيت افراد بنویسند" قرائنی وجود دارد" و تعبیراتی از این قبیل. چون ذکر عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام، اعلام تکفیر و ارتداد اشخاص است و حکمش می تواند اعدام باشد. {اينجا}
وي در واکنش به اينکه برخی شرط ورود و حضور در عرصه رقابت​هاي سياسي براي ديگران را «توبه سیاسی» مي​دانند و بعد هم ان​قلت​هایی مي​آورند که معلوم نیست توبه فلانی قبول باشد و ما از نیتش خبر نداریم و .... گفت: این دیگر تفکر خوارج است! آنها می گفتند اگر کسی مرتکب گناه کبیره شد مثلا شرب خمر کرد حتی اگر توبه هم کند کافر است و مسلمان محسوب نمی شود. متاسفانه چنین تفکری در حوزه سیاسی حاکم بر هیات​های اجرایی و نظارت ما است و مانند تفکر یکی از ائمه جمعه که گفته بودند «از مسئولین می شود انتقاد کرد ولی از نظام نه!» خطرناک است.
نماينده تهران ادامه داد: مگر ممکن نیست نظام هم کج برود؟ حرف ایشان یعنی اینکه اگر چنین شد هم کسی جلوی کج روی نظام را نگیرد؟ این، حرف عجیب و غریبی است که می شنویم.
مشروح اين گفت​وگو را اينجا بخوانيد.
/2929
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =