وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی که علی مطهری را چهره فرهنگی موفقی می​داند، مدتی پیش گفته بود که ای کاش او دیگر نامزد نمایندگی مجلس نمی​شد.<BR>

به گزارش خبرآنلاين، حسين صفار هرندي مشاور فرهنگی فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عصر جمعه 21 بهمن در يک نشست پرسش و پاسخ گفته بود: ای کاش علی مطهری نامزد انتخاباتی نمی شد. وی در زمینه فعالیت​های فرهنگی بسیار موفق عمل کرد. یکی از این فعالیت​های مهم جمع آوری و چاپ نوشته​های شهید علامه مطهری بود که هنوز کتاب نشده بود.
اين موضوع را با علي مطهري که مهمان کافه خبر بود، در ميان گذاشتيم و او با بيان اينکه هنوز تعداد کمی از کتب شهيد مطهري منتشر نشده است، گفت: در مجموع این حرفشان را قبول دارم که «ای کاش کاندیدا نمی شدم». من هم چنین آرزویی داشتم، چون کار انتشار آثار شهید مطهری مهمتر است و اگر کار علمی دانشگاهی کنم نیز موثر خواهد بود. البته کار تدوین آثار استاد را تعطیل نکرده​ام. ولی در شرایط کنونی ادامه حضورم در مجلس واجب است وگرنه برخی به انقلاب آسیب می رسانند. مجلس برای افرادی مثل من خسته کننده است، اما مسئولیت اجتماعیمان هم مساله ای است و نمی توان آن را رها کرد.حضور امثال ما در این چهارسال موثر بود و جلوی برخی تندروی​ها را گرفت.
وي با بيان اينکه نظر صفارهرندی می​تواند به این معنی هم باشد که اگر او به کار علمی بپردازم، احترامش حفظ می​شود، ادامه داد: اما این همان تفکری است که برخی قبل از انقلاب نسبت به روحانیت داشتند و میگفتند که بهتر است روحانیت کنار باشد تا احترامش حفظ شود ولی روش امام(ره) و شهید مطهری این نبود. وضعیت امروز ما هم شبیه همین است که اگر فقط کار علمی کنیم و کتاب بنویسیم، محترم خواهیم بود اما حقوق مردم ممکن است ضایع شود و آرمان​های انقلاب نادیده گرفته شود. در برابر این دیگر نمی توانیم ساکت بمانیم و وقتی ورود پیدا می کنیم، به ما انتقاد و حتی توهین می شود که امری طبیعی است. به قول شهید مطهری مصلح واقعی کسی است که نسبت به توهین هایی که به شخص او می شود بی حس و کرخ باشد اما نسبت به ضایع شدن حقوق مردم حساس باشد. اگرچه به نظر آقای صفار احترام می گذارم، اما چنین تفکری را اشتباه میدانم که «ای کاش وارد نشویم».
مشروح اين کصاحبه را اينجا بخوانيد.
/2929
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • jamshid IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    1 12
    اقای مطهری بفرمائید بنشین وبتمرگ هرسه یک معنی را میدهد .شما از وازه اخری استفاده میکنید وهمیشه گزک دست ضد انقلاب میدهید وبدانید فکر شعاری شما بسیار خوب وقابل قبول است ولی.........؟