سامان احتشامی امسال علاوه بر تک‌نوازی پیانو با ساز ملودیکا در جشنواره موسیقی هنرنمایی می‌کند.

زینب کاظم‌خواه: سامان احتشامی را بیشتر با تک‌نوازی‌های پیانویش می‌شناسیم، اما او این بار تصمیم گرفته با ساز ملودیکا ما را ببرد به دنیای کودکی‌هایمان، وسیله‌ای که وقت کودکی اسبا‌ب‌بازی‌ خیلی‌ها بود حالا شده سازی برای هنرنمایی احتشامی در کنسرتش.
احتشامی می‌گوید که می‌خواهد با ترکیب جدیدی برای معرفی ساز ملودیکا این ساز را بنوازد. او می افزاید:« این ساز وسیله اسباب بازی بچه‌هاست و برای کسانی که با این ساز بازی کرده‌اند نوستالژی دارد.»
ملودیکا یک ارگ کوچک هوایی با ده پانزده کلید سیاه و سفید است که احتشامی می‌گوید که این ساز به طریقه خاصی نواخته می‌شود و بسیار نفس می‌خواهد.
او مدت‌ها با این ساز تمرین کرده و با تکنیک‌های آن آشنا شده و حالا می‌خواهد این ساز را با جسارت بر روی صحنه به صدا در بیاورد.
گروه شرقی گروهی است که این آهنگساز پیش‌تر کنسر‌ت‌هایش را با آن‌ها به روی صحنه برده است اما در جشنواره امسال احتشامی با گروه «سامان احتشامی» حضور دارد. او در این باره توضیح می‌دهد، گروه شرقی هم گروه من هست و این گروه هر ساله نوازندگانش عوض شده‌اند، افرادی چون محمود فرهمند بافی و مسعود حبیبی، محسن شریفیان، بابک شهرکی و سینا سرلک با من همکاری داشتند.
در کنسرت جشنواره موسیقی امسال او به همراه دو هنرجویش کنسرت خواهد داد اما می‌گوید که که با گروه شرقی تابستان سال آینده کنسرت خواهد داد.
 او دلیل نام گذاری این گروه را اینگونه توضیح می‌دهد؛« برای این‌که اسم کنسرت را اسم گروه بگذاریم باید بالای شش نفر باشیم ولی چون این گروه یک گروه سه نفره است اسم من را روی گروه گذاشته‌اند.»
او در برنامه جشنواره امسال گلچینی از قطعاتی که تا کنون ساخته را اجرا می‌کند و درباره این موضوع که آیا قطعه جدیدی نیز در این کنسرت اجرا خواهد کرد تاکید می‌کند که همیشه در حال ساخت و ساز قطعات جدید هستم و ممکن است نصف قطعاتی که در این کنسرت نواخته می‌شود را مخاطبان تا به حال نشنیده باشند.
در برنامه سامان احتشامی که پنج‌شبنه 27 بهمن در تالار رودکی برگزار می‌شود در قسمت اول پنج قطعه اجرا می‌شود و شش قطعه در قسمت دوم. قطعاتی از فرامرز پایور، بابک بیات، فربیرز لاچینی، سینا سلیم‌زاده و جلیل شهناز و سامان احتشامی در این شب نواخته می‌شوند.
او همچنین بر اساس موسیقی «سلطان و شبان» ساخته بابک بیان قطعه‌ای را اجرا خواهد کرد.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =