افزایش سرطان در ایران، در چند سال گذشته هشدار داده شده است. اما چرا این فاجعه اتفاق افتاده؟

پاسخ این سوال در خبر آژیر قرمز سرطان های کشنده در ایران داده شد. اما یکی از کاربران خبرآنلاین دراین باره نوشته است:

هوای آلوده
قاچاق کالای بی کیفیت و چینی
آب آلوده
استفاده از سموم کشاورزی و صنعتی
عدم بهره گیری از روش های نوین کشاورزی و تولید مواد غذایی
آلودگی صوتی
استرس های شغلی و اجتماعی
ساخت و ساز و تخریب های بیش از اندازه در شهرها به خصوص تهران و آلودگی های محیطی صوتی و...
فرسودگی تاسیسات توزیع آب
عدم نظارت کافی بر کلیه سطوح و بخش های سلامت
استفاده از استانداردهای بهداشتی و سلامتی چینی و یا بروز نشده
بنزین بی کیفیت
اتومبیل های بی کیفیت و غیر استاندارد
داروی قاچاق و چینی
ورود مواد غذایی و کشاورزی چینی و غیر استاندارد به کشور
انتشار پارازیت و نویز بدون نظارت دستگاه های مربوطه و نبود متولی مشخص در این امر و نیز عدم بهره گیری از دستگاه های پیشرفته بدین منظور
و... عوامل سرطان است."

برای خواندن نظرات بیشتر، رای و پاسخ به نظرات مخاطبان خبرآنلاین، به این خبر مراجعه کنید.

نکته: نظراتی که در خبر اصلی منتشر شده اند و یا در این خبر می بینید، هیچ کدام نظر و عقیده خبرآنلاین نیست، خبرآنلاین تنها نظرات کاربران خود را منتشر می کند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    5 137
    در یک کلمه باید بگم همه این نوشته ها چرت و پرت هستش
    • e IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
      65 2
      در يك كلمه ميگم :‌ شما به روح اعتقاد داري ؟!!
    • بدون نام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
      53 1
      فکر کنم شما یکی از بزرگترین وترده کننده های اجناس بنجول چینی هستی
    • بی نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
      17 0
      دوست گرامی ، اگر جمله ای نمی نوشتی کسی به شما ایراد نمی گرفت و حالا باید بروی و مطالعه بکنی تا متوجه بشوی .
    • بدون نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      2 0
      در یک کلمه بگم ، یه تیکه آجری !!!
    • بدون نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      6 0
      عزيز نوع نگارش شما خود دليلي بر بيماري وغير عادي بودن شماست اما تا حالا از خود پرسيدي چرا؟!!!!!
    • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
      2 1
      کارمند سایپا هستی؟ راستی امثال چند تا قراضه تولید کردید؟ 700 هزار تا؟
  • بدون نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    22 26
    اگر این طور است پس چرا مردم ما کالاهای چینی مصرف می کنند و به تولید کننده داخلی هم میهن خود پشت می کنند؟ آیا این به عرق ملی ما ربط ندارد؟
    • بدون نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
      61 1
      کدوم تولید داخلی؟؟؟؟؟ تلوزیون زیاد نگاه میکنی؟
    • بدون نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
      6 13
      من اصلا تلوویزون ندارم و قبول دارم که تولید داخلی ما هم به شدت تضعیف گشته است. اما به هر حال توان تولید داخلی در برخی از زمینه ها داریم که متأسفانه با ورود محصولات خارجی به تحلیل رفته است. اگر هم میهنان ما اندکی عرق ملی خود را افزایش می دادند و کالاهای چینی را نمی خریدند و جنس ایرانی حتی در صورت بنجل بودن می خریدند وضع ما این گونه نبود. اگر خود ما به هم رحم نکنیم چه کسی به ما رحم می کند؟ البته بگذریم از اینکه برخی از همین کالاهای ایرانی هم سرطان زا هستند به دلیل همان ضعف عرق ملی.
    • محسن IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      5 2
      آیا تولید کننده چینی وجدان دارد؟ وقتی از مردم بدبخت و فقیر روستایی خودشون مثل برده کار می کشن و با اونا مثل برده رفتار می کنن دیگه برای ممالک دیگه چه انتظاری دارین؟ بعدم کشاورز بدبخت میتونه خودش سیاست گذاری کنه؟ باغدار بدبخت می تونه؟ دامدار می تونه؟ نههههههههههههههههههههه
    • بي نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
      1 0
      تو فكر ميكني توليدكننده داخلي وجدان داره اشكال ما ايرانيا اينه كه زود فراموش ميكنيم
  • احمد IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    34 9
    بنظر من به کالاهای ساخت داخل باید اعتماد بیشتری کرد
  • بدون نام IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    58 2
    تولید ملی ما: کالای چینی در کارتن ایرانی
  • بدون نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    46 0
    چینم جنس با کیفیت داره، که کل جهان روش حساب میکنند، انتخاب های ما در هنگام خرید از چین ایراد داره داره و به منافع شخصی فکر میکنیم نه ملی.
    • بدون نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      17 0
      اخوی اونجایی که نباید اسمشو آورد کالا رو وارد میکنه ، دست ما نیست که انتخاب کنیم چی بیاد چی نیاد !
  • داوود IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    29 1
    باسلام تومملكت ماايران يكي هم كه مي يادحرف درستي مي زنه موردتمسخرقرارميگيره واقعاجاي تاسف داره
  • بدون نام IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    16 0
    بد زمونه ای شده. بد !
  • صادق IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    42 1
    واقعا چه ارگانی مسئول سلامت جامعه است؟؟؟ چرا همه از کنار سلامتی مردم بی تفاوت عبور میکنند؟؟ چرا دولت اینقدر بی تفاوته؟؟ اصلا سلامتی جامعه برای دولت مهمه؟؟فکر نکنم
  • بدون نام IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    15 2
    عامل تحريم ها را هم اضافه كنيد
  • حسن IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    16 0
    سلام خواهش میکنم یه گزارش راجع به مرگ در اثر پنی سیلین چینی تهیه کنین یه نفر از نزدیکان بنده دچار مرگ شد مرگ در اثر تزریق پنی سیلین اونم تو قرن 21
  • بدون نام IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    17 0
    گفتار با عمل یکی نیست. نیز متعهد به مسئولیت وجود ندارد. بحث برنج آلوده.بحث گوشت آلوده.توسعه اقتصادی فردی را با ورود کالاهای بی کیفیت چند بار بازیافتی چین که مشکل بهداشتی دارند ترجیح میدهید. عمدتا از محصولات بازیافتی اند. به آب آلوده شهر کلر می زنید و تبدیل به تری هالومتان میشود که ماده سرطانزای رسمی تائید شده است و به لوله شرب پمپ میکنید. کاری که دشمن برای دیگری میکند. عدم تخصص مرتبط شغلی از سوی دیگر. عوامل و استرس محیطی استرس ناشی از جریان انحرافی. استرس ناشی از واریز یا قطع یارانه. استرس ناشی از 3000میلیارد. استرس ناشی از ترور . استرس ناشی از تحریم. استرس ناشی از مرگ ببر سیبری و شیر . استرس خشک شدن دریاچه ارومیه . استرس ناشی از افزایش قیمت خودرو و استرس ناشی از زمین خواری. ناشی از .....
  • بدون نام IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    16 0
    اوني كه گفته عوامل ذكر شده در وقوع سرطان چرت و پرت است خودش از مرحله پرت است و هيچ چيز حاليش نيست و احتمالا از اونايي هست كه تخم مرغ پلاستيكي چيني رو بجاي تخم مرغ محلي با به به و چه چه ميخورد! آلودگي هوا رو هم انكار ميكني بدبخت؟
  • بدون نام IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    13 0
    در خبری که نمیدانم شما یا خبرگزاری دیگر ارائه داده بود مطرح شده بود عراق استانداردهای ایران را قبول ندارد.
  • محمد IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    26 0
    اگر واردات از چين قطع بشه پس اقا زاده ها از كجا نون بخورند و به ريش ما بخندند
  • بدون نام IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    0 0
    اینکه کالا از مبادی قانونی و با کنترل وارد شود با مالیات و عوارض کمتر از اینکه خارج از چهارچوب و قاچاق وارد شود با عنوان ارزانتر بودن و بدون نظارت صرفا با این دیدگاه که صنایع داخلی ادامه بقا دهند با مدیر کدخدامنش بی تخصص و غیر نوآور و تصمیم گیری با پرتاب سکه و اینکه قیمت کالاهای وارداتی را کمتر کنید تا بشود کالای کنترل شده با کیفیت خریداری نمود. نیز از کشورهای ثالث که تحریم کالاهای اروپا نیستند خرید کنید و عوارض و مالیات را بر این تجهیزات منحل کنید. یک قطعه غیر چینی رایانه نمیتوانم در بازار پیدا نمایم .
  • بدون نام IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    8 0
    واقعیت اینکه ما در مورد سرطان ها ، درمان آنها ، هزینه های درمان و داروهای آنها اطلاعات خیلی کمی داریم
  • بدون نام IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    25 0
    چین و روسیه به سان لاشخورند مترصد می مانند تا کسی را غربیها ضعیف کنند بعد به جانش میفتند و آخر سر اسکلت می ماند و همچنین خبر آنلاین این نظر را به دلیل نشر اکاذیب به معرض دید نمی گذارد ولی مبارزه با واقعیت از محالات بعیده است
  • بدون نام IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    18 0
    من شنیدم در جاهایی تولید کننده های شیر برای اینکه در تست کار خانه میزان ph شیر نرمال باشد مواد قلیایی مثل مواد شوینده به شیر اضافه می کنند . مسئولین ذیربط بهداشتی باید مراقب باشند.
  • فاران IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    14 0
    شکی نیست که کالاهای بی کیفیت زیادی از چین وارد کشور ما میشود بعید نیست که در آینده عوامل بیمار زای زیادی بدلیل عدم نظارت بر واردات این کالاها گریبانگیر ایرانیها شود .
  • بدون نام IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    16 0
    به این مقاله وهشداری که داده باید نمره بیست داد. اما مقصر کیست ؟!!! مردم کف خیابان وکوچه وبازار. یقین نه . آنهایی مقصرند که ریاست انواع اتاق های دوستی وتجارتی وبازرگانی را یدک میکشند وخودشان هم وارد کننده اند وهم صادر کننده .!!! چه روشنگری کرده اند ودر کجا تذکراتی داده اند و چه استانداردی را برای در خواست و احتیاجات مردم به چینی ها ارائه کرده و از انها خواسته اند که به آنها عمل کنند . جواب این معضل وسرطان و شکستن کمر تولید وکارگرانرا باید آنها بدهند وبس .
  • محمود IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    17 0
    وقتیکه هزاران تن کود کشاورزی الوده به فلزات سنگین با نازلترین قیمت از چین وارد میشود و هیچ ارگانی یا نهادی مسئولیت کنترل را بر عهده نمیگیرد طبیعی است اطلاعات محصولات الوده را هم نگوییم و اطلاعات مبتلایان و امار سزطان را هم نگوییم نتیجه اینکه اداراتی مثل جهاد کشاورزی-گمرک-بهداشت و درمان- استاندارد -محیط زیست -صنایع-اتاق بازرگانی و بی تفاوتی دولت عوامل دست اندر کار در افزایش سرطان در ایران میبا شند
  • بدون نام IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    14 0
    حداقل چند نفری از ایرانی ها را زنده بگذارند تا واسه آینده بتونند اقتصاد کپی بساز بندازشونو زنده نگاه دارند!
  • بدون نام IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    10 0
    سود رو بچسب جون آدمی که ارزونه اونم ایرانیش !!!!!!!!!!!
  • سعید DE ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    68 0
    با سلام در این باره باید بگم با یکی از تجار بزرگ چینی که خبرنگاری در شبکه 4 با او مصاحبه میکرد ازش پرسد چرا جنسهای چینی انقدر بی کیفیت هستند ایشان جواب واقعا خوبی داد و گفت. تاجرهای ایرانی وقتی به چین برای تجارت می آیند اکثر آنها از ما کالاهای درجه 4 و 5 که جزء کالاهایی بی کیفیت هستند و بیشتر از نظر ظاهری قابل قبول هستند را تقاضا میکنند ,علت را که از تجار ایرانی میپرسیم می گویند در ایران سود در این اجناس هست و برای ما به صرفه تر است ایشان میگفت اکنون اکثر کشورهای اروپایی و امریکا هم از بزرگترین وارد کننده گان کالا از چین هستند و چین را بهترین ارزه کننده کالاهای با کیفیت میداند و دلیلش هم این است که این کشورها به دقت بر عملکرد تجار و بازرگانان خود نظارت میکنند و اکثر کالاهای درجه 1 میخرند.
    • بدون نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      3 2
      استاد ارزه نه عرضه!!!!!
  • رضا IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    15 0
    هر اتفاقی برای ما میفته ..مسئولش خودمون هستیم...مهم آقازاده ها هستن که نباید سرطان بگیرن که نمیگیرن چون تو ایران نیستن که محصولات چینی باعث این کار بشه
  • رضا IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    7 0
    100در100 تمام موارد بالا درست است . این موارد در تمام دنیا وجود اما در ایران فاجعه بار است . و این به نقصان مدیریت کلان بر میگردد . خدا عاقبت همه مارا بخیر کند.
  • بدون نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    2 8
    این جنسا که چینی نیست ، همش برای مملکت استکباری امریکاست که نمی تونن جنساشون به ایران صادر کنن ، بخاطر همین یه made in chin روش میزنن تا هم مار و مریض کنن هم اسم کشور خوب و رفیق چین رو بدنام کنن .
  • بدون نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    6 0
    مسئولین بی مسئولیت عامل بسیاری از بدبختی ها از جمله سرطان میباشند.
  • Mary IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    4 0
    از یه طرف وقتی دلال های ایرانی میرن جنسهای درجه 6 چینی رو با کم ترین قیمت و بیشترین حجم خریداری و وارد کشور میکنند و از یه طرف دیگر مسئولین هیچ نظارتی برای ورود این کالاها چه از مبادی گمرکی و چه از طریق قاچاق کالا ندارند ( از نظر کیفیت ، استاندارد و غیره ... ) بایدم سرطان یه بیماری عادی باشه تو مملکت گل و بلل ما!!!
  • ابراهیم IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    1 0
    سالهاست که زنگ خطر سلامت جامعه به صدا در اومده کسی از دولت مردان نمیشوه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بیماری قند-قلب-آلزایمر-سرطان و..... واقعا جای تاسف داره
  • بدون نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    0 1
    من اصلا تلوویزون ندارم و قبول دارم که تولید داخلی ما هم به شدت تضعیف گشته است. اما به هر حال توان تولید داخلی در برخی از زمینه ها داریم که متأسفانه با ورود محصولات خارجی به تحلیل رفته است. اگر هم میهنان ما اندکی عرق ملی خود را افزایش می دادند و کالاهای چینی را نمی خریدند و جنس ایرانی حتی در صورت بنجل بودن می خریدند وضع ما این گونه نبود. اگر خود ما به هم رحم نکنیم چه کسی به ما رحم می کند؟ البته بگذریم از اینکه برخی از همین کالاهای ایرانی هم سرطان زا هستند به دلیل همان ضعف عرق ملی.
  • بدون نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    3 1
    مرگ بر تاجري كه فقط به فكر منافع خودش است