فارس نوشت:

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه هم اکنون 74 میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند،خبر داد: 10 میلیون نفر از دهک‌های بالای درآمدی از پرداخت یارانه نقدی حذف می شوند.

 

محمدرضا فرزین در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به دستاوردهای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: در این مدت مصرف بنزین از 73 میلیون لیتر به 59 میلیون لیتر رسیده، گازوئیل 10 درصد کاهش یافته و همچنین مصرف نفت کوره 36 درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: با یک برآورد ساده نشان می‌دهد که در این 11 ماه گذشته 15 میلیارد دلار صرفه‌جویی با اجرای قانون حاصل شده است.
معاون وزیر اقتصاد در خصوص وضعیت عدالت اجتماعی با اجرای این قانون گفت: با پرداخت یارانه نقدی به تمام دهک‌ها با توجه به اینکه دهک اول 320 هزار تومان ماهانه درآمد دارد با پرداخت یارانه نقدی،یک خانوار 4 نفره 56 درصد با افزایش درآمد مواجه می‌‌شود.
وی تصریح کرد: افزایش درآمد دهک دهم حدود 5 درصد بوده که نشان می‌دهد این شیوه پرداخت به عدالت نزدیکتر بوده و مطالعات نشان می‌دهد سهم 40 درصدی دهک‌های پایین از درآمد افزایش یافته است.
وی در خصوص تحقق درآمد ناشی از اصلاح قیمت‌ها و اینکه آیا کسری بودجه‌ای از این محل وجود دارد،گفت: براساس بودجه سال 90 بخشی از منابع از طریق اصلاح قیمت‌ها و بخش دیگر از طریق منابع یارانه در نظر گرفته شده در بودجه بود که تمام پرداخت‌ها در قالب این طرح صورت گرفته است.
فرزین در خصوص افزایش درآمد اقشار کم درآمد بیان کرد: مطالعات کارشناسی و برآوردهای ما نشان می‌دهد که در این مدت 80 درصد از خانوارها وضع بهتری نسبت به قبل دارند و طبقات 9 و 10 قطعا از یارانه‌ها منتفع نشده‌اند.
وی با اشاره به کاهش مصرف آرد و نان در کشور گفت: میزان واردات گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته 97 درصد کاهش یافته زیرا در این مدت در مصرف آرد و نان 26 درصد صرفه‌جویی داشته‌ایم که با توجه به قیمت 75 ریالی آن بخشی از آن قاچاق می‌شد.
وی در خصوص حذف اقشار پردرآمد از پرداخت یارانه گفت: در ابتدا تلاش کردیم که از طریق خوداظهاری اقشار پر درآمد را شناسایی کنیم و به تدریج برخی انصراف دهند.
 وی خاطرنشان کرد:در ابتدای اجرای طرح حدود 15 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند که پس از مدتی این تعداد کاهش یافت.
وی بیان کرد: هم‌اکنون 74 میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند که براساس محاسبات ما افرادی که میزان یارانه نقدی پرداختی 5 تا 10 درصد از درآمد آنها را تشکیل می‌دهد، مشمول پرداخت یارانه نخواهند شد.
به گفته وی میزان افراد حذف شده حدود 10 میلیون نفر خواهد بود که به نظر می‌رسد دهک‌های 9 و 10 مشمول این بخش قرار گیرد.
/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ایرانی IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    71 5
    اگر برای این ده میلیون نفر یارانه حذف بشه مبلغ بنزین و قبض اب و برق و گاز برای این ده میلیون نفر به قیمت قبلی برمیگرده؟
  • بدون نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    65 3
    چرا حذف!!!!!!!!!حضرت علی هم اینگونه بیت المال را تقسیم میکرد ؟؟داستان ایشان و برادر نابینای مولا فراموش شده!!!!!!!!!!!!!!چرا دولت به نیازمندان 2 برابر پرداخت نمیکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    84 0
    اين آقا از اقتصاد فقط قسمت درآمد هاش رو خونده ؟!!! هي با افتخار ميگه درآمد ها افزايش پيدا كرده !! بلد نيست يا روش نميشه از هزينه ها هم حرف بزنه ؟!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    89 0
    مگه پول نفت اين كشور براى همه افراد اين كشور نيست ؟؟
  • تهرانی IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    81 0
    احمدی نژاد که گفته بود پرداخت یارانه ها کم یا حذف نمیشه! پس چرا حالا حرفشون عوض شد؟!
    • بدون نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
      33 6
      از این حرفا زیاد می گوید کو عمل
  • بدون نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    80 1
    دو ماه دیگه هم ده میلیون نفردیگه رو حذف میکنن
  • بدون نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    67 2
    من کارمند با یارانه هم کم میارم اگه یارانه هم حذف بشه چکار کنم؟ از قدیم میگن شکم گشنه ایمون نداره!
  • بدون نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    71 0
    آقای فرزین این حساب وکتابا رو توی کدام دانشگاه تدریس کردن چشمات و باز کن تورم را ببین بعد مرتب شعار بده که در امد ها افزایش پیدا کرده
  • بدون نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    72 0
    سلام يارانه ربطي به درآمد افراد ندارد حق مردم از بيت المال هست خيلي عادليد بريد جلو درآمدهاي حرام بعضي افراد را بگيريد با پولش درآمد تان زياد مي‌شود.
  • علی IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    59 0
    یعنی کسی که ماهی 450 تومن درامد داره پولدار محسوب میشه و یارانه نمیگیره! خیلی عالیه آقا مال ما رو هم قطع کنید پس. چون ما خیلی پولداریم
  • بدون نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    40 1
    حتما این تعداد کارمندهای بد بختن
  • علی IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    45 2
    سوال اینه آیا شما درامد ایرانیها را با سرانه جهانی مقایسه می کنید؟ مثلا سرانه قطری ها83000هزار دلار در سال برای هر نفر است یعنی حدود 100میلیون تومان در سال آیا ایرانیها در مقایسه با سایر کشورها دارای درآمد بالا هستند؟ یک کارمند مستاجر با 2 بچه و عروس چطوری میشه حذفش کرد؟ نمیدونم بخدا... خوب به بقیه بیشتر بدین چرا توزیع فقر می کنید؟
    • آرمان IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
      11 0
      علي جان با سلام و عرض ادب بايد بگم درآمد سرانه هر قطري 345 هزار دلار است كه با حساب دلار 1400 توماني ميشود هر نفر 483 ميليون تومان در سال نه 100 ميليون تومان. اطلاعات كامل در لينك زير: http://www.khabaronline.ir/detail/187803/international/middle-east
  • مهرداد IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    27 0
    مگه اون 10 میلیون ادم نیستند. درامد دارند و از دهک بالا هستند که هستند مالیاتشو میدن. حتما این روش پایین اوردن اختلاف طبقاتیه؟!!! بالای دهکیارو نکشید پاییین تا اختلاف کم بشه
  • بدون نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    41 3
    خدايي عجب ملت نجيبي هستيم ما !!!
  • hasan kachal IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    18 0
    "وی خاطرنشان کرد:در ابتدای اجرای طرح حدود 15 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند که پس از مدتی این تعداد کاهش یافت. وی بیان کرد: هم‌اکنون 74 میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند که براساس محاسبات ما افرادی که میزان یارانه نقدی پرداختی 5 تا 10 درصد از درآمد آنها را تشکیل می‌دهد، مشمول پرداخت یارانه نخواهند شد." جمعیت رفت بالای 90 میلیون بقیه پول کجاست؟!!!
  • بدون نام AE ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    23 1
    از اول هم معلوم بود این برنامه یارانه هیچ برنامه ای برای این مملکت نداره یاد زمان دهه 60 افتادم که به هزار بدبختی راهی مدرسه شدیم هی درس بخون حالا هم یک کارمند ساده شدیم و به این فکر می کنم که منی که این همه سختی کشیدم حالا باید یارانه ام قطع بشه بجرم اینکه حقوق بگیرم و اون معتادی که نه شغلی داره و 5 سر هم عایله داره باید یارانه را بگیره و در دهک اول تا چهارم قرار بگیره واقعا آدم در عدالت بعضی ها باید شک کرد به این میگن عدالت من در آوردی
    • بدون نام IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
      1 0
      تا 2 سال دیگه ، دیگه به اون معتاده هم یارانه نمیدن. به کل تعطیلش میکنن.
  • استاد دانشگاه IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    25 0
    خواهد شد .چراكه اين يارانه غير مستقيم كه متعلق به آحاد جامعه بوده و هست قرار شد مستقيم به همه شهروندان ايراني پرداخت شود و البته اين سهم همه مردم از ثروت خدادادي نفت و گاز منابع زميني و موقعيت ژئوپليتيكي در منطقه و . . . است . گيريم سرپرست خانواده فرد متمولي است و با كار و كوشش فراوان توانسته باشد به وضع مطلوبي برسد . اما فرزندان اين شخص دوست دارند بعد از 15 سال 60 تا 70 ميليون توماني كه رئيس جمهور محترم قول آن را براي واريز يارانه دادند بعنوان بركت سرمايه آينده زندگي خود استفاده كنند . حال با قطع يارانه كل خانواده دولت فخيمه چه پاسخي براي نسل آينده كشور دارد ؟
  • بدون نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    10 1
    به گفته وی میزان افراد حذف شده حدود 10 میلیون نفر خواهد بود که به نظر می‌رسد دهک‌های 9 و 10 مشمول این بخش قرار گیرد.آخه .........الهی الهی ..فقط 10 میلیون نفر بد بخت بیچاره هستند راستی این دهک‌های 9 و10 که مشمول این بخش قرار دارند یعنی چی؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    17 0
    یارانه حذف شود خوب اخه با ماهی 400 تا 500 هزار تومان آیا میشه یک خانواده کوچک سه نفره را اداره کرد یعنی ثروتمندیم !؟ هزینه اجاره - خورد و خوراک - سوخت و غیره - بدهی و وام و هزار درد با این گرونی موجود که سال به سال بیشتر میشه !!!!!!!! این دوست ما کارشناس نیست
  • الناز IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    19 1
    اگه برای این افراد یارانه قطع بشه هزینه های آب و برق و گاز که سر به فلک کشیده رو کی میده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    16 0
    كدوم درآمد اين همه گراني ، اين همه تورم كه مردم تحمل مي كنند چي،؟ البته آقا و امثا ل ايشان از بازار خبر ندارند ديگه گرسنگي براي ايشان معنا ندارد
  • کارمند بدبخت IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    25 2
    سلام اینکه یارانه را از قشر مرفه به قشر محروم انتقال دهند کار بسیار خوبی است اما با توجه به تاکید بر اینکه کسانی یارانه اشان حذف می شود که یارانه بین 5 تا 10 درصد درامدشان است به نظر شما چه کسانی از گرفتن یارنه محروم می شوند؟ اجازه دهید مطلب را برایتان روشن کنیم تاکید روی درامد است و نه سرمایه..... بعنوان مثال باجناق بنده دلال میوه است و موجودی حساب او حداقل 100 برابر موجودی من کارمن است اما در امد او در جایی ثبت نمی شود و ریالی مالیات پرداخ نمی کند جالب اینکه او در خوشه 2 قرار گرفت و من در خوشه 3 اگر قرار باشد از حقوق من کارمند حذف و در جیب بازاری هایی که زیرآبی میروند ریخته شود واقعا بدور از عدالت است..... جواب سوال این است کارمند بدبخت که با صدتا قسط حقوقش تا وسط برج بیشتر نمی رسد متضرر
  • رسول IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    4 1
    چرا نتیجه عملکرد ضعیف مسئولان را باید مردم بدهند. برنامه ریزی غلط نتیجه اش همینه پول کم آوردن حالا 10 میلیون باید حذف شوند در اینکه یه عده بی نیاز از یارانه ان شکی نیست ولی در شناسایی آنها حقوق دیگران تضییع میشه 5-10 درصدم شد راه حل گرونی و تورم سرسام آور واقعیتیه که اگه خوشبینانه از کنارش بگذریم اوضاع فجیع می شه
  • بدون نام IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    4 2
    چرا از اول یارانه را اشتباه معنی کردید که حالا مشکل ایجاد کنید؟ همون اول می گفتید می خوایم به خانواده های کم درآمد کمک کنیم .
  • بدون نام IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    11 1
    چرا می خوایید به یه آدم بیکار که بلند نمی شه بره حداقل کارگری کنه و یه پول حلال در بیاره بهش یارانه و پول مفت می دید اما به یکی که داره کار می کنه یه کمک خرجی نمی خواهید بدید؟!
  • بدون نام IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    9 0
    در ابتدا 40 دلار به مردم یارانه میدادند با بی ارزش کردن ریال عملا داره به مرز 20 دلار میرسه حالا شما نفت رو به دلار می فروشید اما به ریال به مردم پول میدید پس عملا 50 درصد یارانه فعلا حذف شده 50 درصد بقیه نیز با ترفند دیگری تا 6 ماه آینده حذف میشه.
  • بینام IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    3 0
    مردم بایارانه و2 منبع درامد هشتشان گرو نهاشان است اجاره-اب وبرق وگاز وتلفن -هزینه مدراس وسرویس-هزینه بیماریهای غیر پیش بینی -قیمتهای نجومی را چکسی پرداخت می کند
  • بدون نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    4 1
    با این حساب به خانواده های پرجمعیتی که زن و شوهر هر دو برای امرار معاش کار می کنند ظلم می شود. مثلاً یک خانواده 5 نفره معادل 227 هزار تومان یارانه می گیرد و چون پدر و مادر کارگر پس از 20 سال سابقه کار هر کدام حدود یک میلیون و 150 هزار تومان حقوق می گیرند جمع درامد خانواده 2میلیون و 300هزار تومن میشه و از یارانه محروم میشن. ولی یک خانواده 3 نفره که یک نفر در آن کار می کند و حدود یک میلیون و سیصد و شصت هزار تومان در آمد دارد یارانه هم می گیرد. در خانواده 5 نفره مثال اول هر نفر 460 هزار تومان درآمد دارد و در خانواده 3 نفره مثال دوم 453 هزار تومان، یعنی فقط به خاطر 7 هزار تومان درآمد بیشتر که آن هم به دلیل چندین سال کار و تلاش بیشتر به دست آمده از یارانه محروم میشن. این یعنی عدالت؟
  • معز IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    1 4
    بابا خيلي جوش نزنيد يك خانواده سه نفزي كه حقوق 900هزار تومان داشته باشند مشمول دريافت يارانه ميشوند چون به هر نفر 300هزار تومان ميرسد
  • بدون نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    4 0
    5 تا 10 درصد حرف بی معنی است ، پس 1 تا 5 درصد چه می شود ؟ پس منظور تا 10 درصد می باشد که به مفهوم حداقل یک و نیم میلیون تومان درآمد در ماه است که 3 نفر اعضاء خانواده داشته باشد !!! ضمناً سرشماری جدید جمعیت ایران را 74 میلیون نفر اعلام کرده و آقای فرزین یارانه بگیر هاراهم همان تعداد اعلام می نماید!!! ؟ 15 میلیون انصرافی اولیه داشتیم و 5 میلیون انصرافی بعدی که تعداد یارانه بگیر ها را به 54 میلیون تقلیل داده و با برنامه حذف پر درآمد ها حداقل 15 میلیون نفر دیگر هم حذف خواهند شد . ولی گرانی که فقط مربوط به قبوظ آب ، برق و گاز نیست ، مگه دولت از تبعات تصمیم گیری های خود و گرانی افسار گسیخته ای که بوجود آورده خبر ندارد!
  • بدون نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    9 2
    30% مالیات میدم و حدود 1500میلیون تومن هم ماهی قسط میدم از صبح تا شب هم دو نفری جون میکنیم و دریغ از یه تفریح و مسافرت ، بچه هامونو شاید روزی 1 ساعت ببینیم ، وقتی میریم خوابن وقتی برمیگردیم هم میخوان که بخوابن ،......................وای مردم از بس که در رفاه دارم زندگی میکنم تورو خدا مالیاتهارو بیشتر کنید و یارانه رو هم قطع کنید اصلا شماره حساب بدین یه چیزی هم خودمون کمک کنیم به دولت خدمتگزار تا حسابهای اونور ابشون رو بیشتر پر کنن ........................عجب عدالت جالبیه
  • کیوان IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    10 1
    یه نکته ای اینجا هست: چون لیست این 10 میلیون نفر مشخص نیست، هرکس که یارانه اش قطع بشه فکر میکنه لابد جزو اون 10 میلیون نفر بوده، در حالیکه با این کار میتونن یارانه حدود 60 میلیون نفر رو بدون اینکه کسی متوجه بشه قطع کنن و فقط به چند میلیون نفر بدبخت یارانه بدن که وقتی دوربین رو برای مصاحبه بردن جلوشون بگن بله ما داریم یارانه میگیریم.
  • ناشناس IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    2 0
    بهتره برای اینکه نزدیک به عدالت باشه وکسی هم بی خودی رنجیده نشه وآسمون وریسمون نکنند اختیاری باشه هرکس نخواست انصراف بده واگر نشد به همین منوال اجراء شود دهکهای بالا اگر پول ودارائی دارند نتیجه زحمت وتلاش آنهاست..دزدی نکرده اند.
  • بازنشسه حقوق بگیر تامین اجتماعی IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    2 0
    اقا با پانصد هشتاد هزار تومان حقوق دو بچه دانشجو و دم بخت واقعا مستحق قطع یارانه میباشه چرا دایما استرس را افزایش میدید
  • بدون نام IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    1 2
    يارانه حق مسلم هر ايراني است كه در اين آب و خاك زندگي مي كند يعني چه كه اونايي كه درآمدشان خوبه يارانه قطع مي شود مثلا دكتران عزيز جزء اين دسته هستند چون اونها زحمت كشيدند؟ چه ربطي داره كمي بيانديشين لطفا با اين موضوع
  • ناشناس IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    1 0
    افراد پر در امد از این قانون سود می بر ند وکارمندان جور ان را میکشند مثلا برادر من مهندس است ودر شرکتهای خصوصی کار می کند وماهی هفت ملیو ن حقوق میگیر د می شود جز کم درامد ها ولی من که کا رمند هستم و در اموزش وپرورش ماهی 700 هزار می گیرم و3 بچه دارم و300 هزار کرایه مسکن می دهم می شو م جز اقشار پر درامد چون یارانه ی که دریا فت می کنم مشود 5درصد حقو قم
  • بدون نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    3 0
    آخرش هم اين يارانه ها مي مونه براي افراد تحت پوشش نهادهاي حمايتي و يارانه بقيه مردم هم حذف مي شه . مطمئن باشيد
  • جواد IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
    2 0
    بابا این پرداخت نقدی به همه، از اولشم یه ایراد بزرگ بود. به قول یه ضرب المثل محلی ما سوار بر الاغ شدن یه عیبیه و پیاده شدن از اون یه عیب بزرگتر. به جای این بازیهای گذران باید پول صرف ایجاد کار، توسعه اقتصاد و صنایع و همینطور مبارزه با بحران آلودگی هوا که هیچ نظارتی رو کارخانجاتی که تولید آلودگی می کنند نیست و هرچی بخوان بدون صرف اندکی هزینه برای فیلتر کردن آلودگی، کره زمین بیچاره رو دارن بدبخت می کنند.....
  • کارمند A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    3 0
    با حذف یارانه به افزایش فساد اداری کمک خواهید کرد از شما متشکریم چون ماها خیلی زود به زندان خواهیم رفت
  • بدون نام IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    2 1
    اصلا به کسی چه مربوط کی نیاز داره یا نداره؟اگه حقه باید به همه بدن اگر حق نیست این پول رو خرج مملکت کنن!!!!!!!!!
  • كارمند IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    3 0
    ايا كارمندا جزء ادمهاي پولدار هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ايا 500 هزار تومان پول زيادي هست اگر 200تمانش راقبض اب برق گاز بدهيم 300 تومانش را كرايه خانه بدهيم ؟؟؟خودمان چي بخوريم
  • علی IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    2 0
    بنزین یادتونه؟؟ اول 320 لیتر ""بعد 280 لیتر ""بعد 60لیتر"" بعد از 100تومن پرید یهو به 400 و ماشاالله 700"" و الان زمزمه 1000 تا 1400 "" حالا کاش به اینجا ختم میشد!!! لیتری 700 میدی بعدش یهو میبینی فرت سرطان هم گرفتی!!