افتتاح خوابگاه ۵۰ واحدی دانشگاه سمنان در ادامه نهضت احداث خوابگاه دانشجویی در دولت سیزدهم

همزمان با دور دوم سفراستانی ریاست جمهوری به استان سمنان، خوابگاه ۵۰ واحدی پسران دانشگاه سمنان افتتاح و کلنگ‌زنی ساخت چهارمین مجموعه خوابگاه متاهلی دانشگاه دامغان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، خوابگاه ۵۰ واحدی پسرانه دانشگاه سمنان که با مشارکت یکی از خیرین آموزش عالی این استان ساخته شده است، در زمینی به مساحت ۵۵۶ متر مربع، با زیر بنای بیش از ۲۶۰ متر با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه سمنان در خصوص این افتتاح گفت: این خوابگاه در دو طبقه و در شش و هر واحد با مساحت ۶۰ متر مربع افتتاح شد. وی با بیان اینکه این خوابگاه با هشت میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسیده است، گفت: بخشی از اعتبار این خوابگاه از سوی مهندس پورفخار، خیّر استان سمنان پرداخت شده است.

سیف الله سعدالدین افزود: این خوابگاه ظرفیت پذیرش ۵۰ دانشجو را دارد و داخل محوطه اصلی دانشگاه قرار دارد.

رئیس دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این خوابگاه، ظرفیت خوابگاهی دانشگاه سمنان در دو بخش ملکی و استیجاری به چهار هزار و ۳۰۰ نفر خواهد رسید.
همچنین با حضور علی خطیبی، معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزارت علوم در شهرستان دامغان، کلنگ‌زنی چهارمین مجموعه خوابگاه متاهلین دانشگاه دامغان انجام شد.
توسعه فضای خوابگاهی دانشگاه‌ها با اولویت خوابگاه‌های متاهلی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است که از ابتدای روی کار آمدن دولت بیش‌ از ۳۵۰ واحد خوابگاه متاهلی ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. این میزان خوابگاه برابر با یک سوم تعداد خوابگاه‌های متاهلی ساخته شده از ابتدای عمر آموزش عالی در کشور است. هم‌اکنون نیز سه هزار و ۲۰۰ خوابگاه متاهلی دیگر در کشور در دست ساخت قرار دارد و برنامه‌ریزی برای ساخت ۲۶۰۰ واحد دیگر نیز در دست انجام است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1897338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =