در پی اعتراض یکی از خوانندگان از شرایط بد خوابگاه پونک و شوریده دانشگاه صنعتی شریف، مدیرامور دانشجویی این دانشگاه درپاسخ گفت:«مشکلات این خوابگاه ها ساختاری است و متعلق به دیروز و امروز نیست.»

یکی از خوانندگان خبرآنلاین نوشته بود:«شادمان رو رها کنید، بروید سراغ خوابگاه پونک. در این خوابگاه 12 نفر دریک واحد بدون در اختیار داشتن اینترنت و درفضایی قدیمی و فاصله زیاد تا دانشگاه زندگی می کنند. محلی کثیف و پراز سوسک و... . یعنی دانشجوهای دانشگاه شریف اینقدر ارزشش رو نداشتن؟!»
یکی دیگرازخوانندگان خبرآنلاین که ازدانشجوی سابق شریف بود نیز درباره خوابگاه شوریده نوشته بود:« یادم میاد سال آخر دانشگاه 12 نفردریک واحد بودیم.جالب اینجااست که خوابگاه شوریده پشت دانشگاه شریف قرار دارد. درمیان این 12 نفر، 2 دانشجوی المپادی جهانی داشتیم و بقیه هم رتبه کنکور واستعداد درخشان بودند. ما به سختی روزگار می گذراندیم. امروزاز این12 نفریا درامریکا و یا کاناداهستند. همگی آنها نیزبه عنوان دانشجو حداقل ماهی 6 میلیون حقوق می گیرند.»
مهندس آرایی مدیرامور دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف درپاسخ به مشکل مطرح شده درباره خوابگاه پونک و شوریده گفت:« تعهد ما به دانشجویان با سنوات مجازدانشجویی است. ما باید پاسخگوی این گروه ازافراد باشیم. البته این به آن معنا نیست که تعهدی نسبت به دانشجویان سنوات غیرمجازتحصیلی نداریم. خوابگاه پونک ازابتدا متعلق به متاهل ها بوده است. هم اکنون نیزبخشی ازآن دراختیاردانشجویان متاهل است. ازسوی دیگرتصمیم گرفتیم برای اینکه این خوابگاه کاربری بهتری داشته باشد. خوابگاه متاهل ها را به وردآورد منتقل کنیم. به این ترتیب کل خوابگاه پونک به خوابگاه مجردی تبدیل خواهد شد. اما برای طولانی مدت باید فکری بحال خوابگاه پونک شود. باید ساخت و ساز آن را توسعه داد. زیرا شرایط زمین و مساحت آن اجازه این ساخت و ساز را می دهد.»
او درباره راهکار کوتاه مدت برای این خوابگاه نیزگفت:«ما درکوتاه مدت برای اینکه مشکل اسکان دانشجویان این خوابگاه مرتفع شود می توانیم دانشجویان سنوات تمام را دراین خوابگاه مستقر کنیم.»
مهندس آرنی همچنین درباره مشکلات خوابگاه شوریده نیزگفت:« زمانی که خوابگاهی از متاهلی به مجردی تبدیل می شود شرایط خاصی را طلب می کند. برای خوابگاه متاهلی سرانه بیشتری در نظرگرفته می شود زمانی که این محل به خوابگاه مجردی تغییرمی کند. باید شرایط جدیدی برای آن فراهم شود. به همین دلیل 4 دانشجوی مجرد درهرواحد این خوابگاه ها اسکان داده شده اند. البته ما در پونک خوابگاه 12 نفره داریم. اما درشوریده این تعداد بیش از4 نفر نیستند. البته درخوابگاه شوریده یک واحد 130 متری داریم که ممکن است در این فضا 12 نفراسکان داده شوند. زیرا دراین واحد 3 اتاق خواب بزرگ وجود دارد. دربقیه واحدهای این خوابگاه که 80 متر دارند 8 دانشجو اسکان داده شده اند. البته انتقادات به خوابگاه شوریده درست است. بی شک این خوابگاه نقاط ضعفی دارد. این ایرادات هم مانند مشکلات تهویه، مشکلی ساختاری است. این مشکلات متعلق دیروزوامروز نیست بلکه سال ها است وجود دارند.»
وی افزود :«البته ما امروزبرای متاهلین خوابگاهی دروردآورد ساخته ایم. این خوابگاه مشتمل برچهار بلوک است که بلوک چهار آن هنوز کامل نشده است. زیرا دیگرنمی توان از امکانات دولتی برای ساخت خوابگاه استفاده کرد. ازآنجایی که باید بخش خصوصی وارد کار شود، ساخت بلوک چهارم با وقفه روبرو شده است. »
23545
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    26 1
    یاد اون روزی افتادم که با 1000 امید و توهم وارد دانشگاه شریف شدم، ورودی سال 80 کارشناسی مکانیک، روز اولی که تو خوابگاه طرشت رفتم یه اتاق تاریک و پر از ته سیگار بهمون دادن که واقعاً خسگی تمام تلاشام در اومد. فکر میکردم که الان دیگه همه چی درست شده ولی نگو که مشکلات کما فی السابق با بچه های شریف هست. افسوس ...
  • بی خیال IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    11 0
    ایشون که فرمودند هر 14نفر یه حمام دارند من مطمئنم اصن خوابگاه رو بازدید نکردن. اسما حمام وجو داره ولی اکثرا مشکل دارن.شیشه پنجره حمام ها همش خورد شده تو این سرما و بعضا دچار گرفتگی چاه هستند. دوش حمام ها هم مناسب نیست. خیلی دوس دارید لطف بفرمایید سرزده باهاشون تشریف بیارید شادمان. آیا حاضر می شوند تنها 1 شب در این سر و صدا بنشینند؟ درس خواندن که جای خود دارد. امیدوارم سریعتر اوضاع درس بششه.
  • دانشجو IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    15 0
    از مشکلات امنیتی هم بنویسید که هفته ای نیست که از بچه ها، توی مسیر خوابگاه زورگیری و سرقت اموال نشه. آخریش هم بامداد یکشنبه اتفاق افتاد. وقتی که بنده خدا تازه از شهرستان رسیده که بره خوابگاه که توسط چند نفر مورد ضرب وشتم واقع میشه و تمامی وسایلش از قبیل گوشی و لب تاپ و کیف پول و حتی کتابهاش به سرقت میره.
  • بدون نام IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    10 0
    متاسفانه وضعیت بوی بدی که از خوابگاه شوریده میاد، نظافت بسیار ضعیف، تاسیسات واقعا داغون. فاجعه است! 60-70% مشکلات خوابگاههای شریف رو میشه با مدیریت صحیح و بدون یک قرون هزینه حل کرد. من خودم به عنوان دانشجوی دانشگاه شریف حاضرم راهکارها رو به مسئولین بگم ولی متاسفانه .... بعدا میگن چرا فرار مغزها.....!!!!
  • بدون نام IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    9 0
    من خودم شوریده بودم یکسال 10 نفری زندگی کردیم چطور میگه 4 نفر! واحدهای شوریده 2 خوابه است نه 3 خوابه! فوقش هم 70 متره نه 130 متر! معلومه این مهندس آرانی تا حالا پاشو شوریده نذاشته!
  • بدون نام IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    2 0
    این مشکلات به کنار.حشره ساس که خیلی از خوابگاهای شریف رو آلوده کرده و انگار قرار نیس ریشه کن بشن.سم این حشره جوریه که بعد از سم پاشی باید محل از سکنه تخلیه شه.قرار بود تابستون خوابگاها رو سم پاشی کنن ولی... همش بی فکری و همش با اسم بی پولی. در مورد امنیت هم بگم که هیچ کدوم از دانشجوهای خوابگاهی نیستن که خودشون یا دوستاشون یه تجربه تلخ از زورگیری نداشته باشن. خیلی از دوستامو میشناسم که به خاطر همین مشکلات ساده ،که شرایط زندگی رو براشون سخت کرده چه برسه به کار علمی، قصد ادامه تحصیل در آمریکا و دیگر کشورا دارن.ینی به همین سادگی دو دستی نخبه ها رو تقدیم بقیه کردن !!
  • بدون نام IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    7 0
    منو بگو که برای ارشد برق دارم خودمو هلاک میکنم برم شریف با این تعاریف همین دانشگاه شیراز بمونم بهتره!
  • بدون نام EU ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    2 0
    خوابگاه پونک واحد 16نفره هم داره.
  • kk IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    4 0
    من ساکن خوابگاه شوریده هستم،و مطمئنا ایشان تا حالا اینجا تشریف نیاورده اند. شرایط بهداشتی بسیار بد و امکانات در حدی است که فقط زنده باشیم.البته اگر دچار اراذال و اوباش محل نشویم. امیدوارم فرزند ((آقایان))در این شرایط نباشند!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    3 0
    من هم تو خوابگاه طرشت دخترها بودم.. واقعا تاسف باره... با بهترین دانشجو های مملکت که این طور برخورد می شه دیگه وای به حال بقیه... همینه که هیچ کدوم ار بچه ها ایران نموندند...
  • بدون نام US ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    2 1
    من هم دوران ارشد دانشگاه شهید بهشتی بودم تو اتاق 14 نفره بودیم، هون رو هم به زور بهمون دادن میگفتن ما مسئولیتی در قبال شما نداریم بدترین روزای عمرم بود!!!
  • بدون نام IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    1 1
    تشریف بیارید خوابگاع مطهری دانشگاه علامه تاکمتر ناشکری کنید