درپی اعتراض یکی از خوانندگان به صدورجوازهای غیرکارشناسانه شهرداری شهرقدس، رئیس اداره شهرسازی شهرداری درپاسخ گفت:« بسیاری ازاملاک شهرقول نامه ای است وطبق جوازهای شهرداری ساخت و سازنمی کنند.»

عادل محمدی یکی از خوانندگان نوشته بود:« سلام. من درشهر قدس ( قلعه حسن خان) زندگی می کنم. متاسفانه وضعیت آسفالت کوچه های اینجا اسفناک است و شهرداری هم اصلاً به آن توجهی ندارد. کوچه ها ی اینجا سالهاست پرازگودال و چاله است و توجهی به آن نمی شود. شهرداری بطورغیر کارشناسی جوازصادرمی کند. بافت شهربه لحاظ معماری و شهرسازی بسیار بد است. جواز های غیر کارشناسی دراین شهر بی داد می کند. تصور کنید در کوچه 6 متری جواز 4 طبقه و بدون پارکینگ صادر می شود. خواهش می کنم این خبررا منتشرکنید تا ازخواب بیدارشوند. این نوع معماری به شهر و کیفیت زندگی مردم لطمه وحشتناک می زند. مثال این اتفاق ها در 20 متری ولیعصر، کوچه یادگارامام و همینطور دیگر کوچه ها مشهود است. با سپاس از شما- عادل.»
مهندس صابریان رئیس اداره شهرسازی شهرداری شهرقدس درباره مشکل مطرح شده این خواننده گفت:« کلیه پروانه هایی ساختی که توسط شهرداری شهر قدس صادرمی شود دارای پارکینگ و براساس ضوابط و مقررات هستند. به عبارت دیگراگردرجایی تراکم 180 است ما نیزطبق مقررات عمل می کنیم. شهرداری برای ساختمان های چهارطبقه یک پارکینگ وسه طبقه مسکونی درنظر می گیرد. اما ازآنجایی که هیچ یک از پلاک های این شهر ثبتی نیست وهمگی قول نامه ای است. مالکان درهنگام ساخت تخلف می کنند.»
وی افزود:«ازاین دست مشکلات درسرآسیاب ملارد و بسیاری ازمحله های این شهردیده می شود. دراین میان تنها منازل شهرک ابریشم پلاک ثبتی دارند وهیچ مالکی دراین خصوص تخلف نمی کند زیرا باید پایان کارساختمانش راازشهرداری بگیرد. ولی در بخش های دیگراین شهرمالکان جوازساختشان را ازشهرداری می گیرند اما مطابق این جوازساخت وسازانجام نمی دهند. آنها پس از ساخت هم نیازی به کسب پایان کارنمی بینند. زیرا به شکل قول نامه ای ملک را به نفردیگری می فروشند. متاسفانه خریدارنیز پس ازخرید متوجه می شود که ساختمان مورد نظرتنها سه طبقه جواز دارد، اما او طبقه 5 آن ملک را خریداری کرده است. این در حالی است که متوجه می شود که رای تخریب طبقه اش نیز صادر شده واو بدون اطلاع ملک رای تخریب داررا خریده است.»
رئیس اداره شهرسازی، شهرداری شهر قدس درخاتمه عنوان داشت :«این معضل درصورتی حل خواهد شد که تمام املاک شهرسند داشته باشند.»
23545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نيما تهراني CN ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
    2 1
    با سلام و خسته نباشيد من در حدود پانزده سال پيش قطعه زميني در منطقه كارگاهي زاگرس شهر قدس (قلعه حسن خان) خريداري كردم و پس از تهيه جواز و پرداخت هزينه هاي سنگين به شهرداري كه با عناوين مختلف دريافت كرد ، اين كارگاه ساخته شد ، ولي متاسفانه بعد از ساخته شدن بيش از سيصد واحد صنعتي هنوز آسفالت نشده است
    • سار IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
      2 0
      من هم با آقا نیما موافق هستم که تو شهر قدس فکر کنم بخوان یه کاری رو انجام بدن 10 یا 20 سال طول میکشه فکر کن یه آسفالت کشی اینقدر طول بکشه یه کار دیگه بخوان انجام بدن چندین سال طول خواهد کشید
  • سارا IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    2 0
    اینقدر واستون ایمیل میفرستم تا بتونم به خواسته هام برسم ما در شهرک نیروی انتظامی-خیابان پائیزان-پائیزان دوم غربی هستیم از نبود آسفالت از نبود روشنایی در کوچه ها از نبود فاضلاب از نبود سطل زباله که اصولا باید سر هر کوچه ای یک سطل زباله باشد که ما محروم هستیم از انباشته کردن زباله در 30 متری شورا بالاتر از آتش نشانی نمیدونیم کی شهردار محترم رسیدگی خواهد کرد کی اینا رو جمع خواهد کرد خسته شدیم از این همه کثیفی از این همه زباله که هیچ مسئولی رسیدگی نمیکند بازم نامید نشدیم واستون الیمیل فرستادیم تا رسیدگی فرمائید
  • ماهان IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    3 0
    اگر نظارت و يا مديريت درستي بر ساخت وسازها اعمال شود اين مسايل پيش نخواهد آمد ساختمان 5طبقه يك شبه در كوچه شش متري كه سبز نميشود ايراداتان را اصلاح كنيد.