ایرنا نوشت:

عضو شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران با تاكید بر پاسخ قاطع نیروهای مسلح ایران به هرگونه نقض حریم هوایی كشور گفت: اگر هواپیماهای جاسوسی آمریكا به اقدامات تجاوزكارانه خود ادامه دهند ، ما نیز بیكار نمی نشینیم و به شكار پرنده های جاسوسی آنها ادامه می دهیم.
امیر دریابان 'علی شمخانی' وزير دفاع دولت اصلاحات با یادآوری قابلیت های برجسته هواپیمای بدون سرنشین آمریكا موسوم به آر كیو 170 افزود: این كه جمهوری اسلامی ایران، این نوع پهپاد جاسوسی آمریكا را در اختیار می گیرد، از توانمندی بالای نیروهای مسلح كشورمان حكایت دارد. این توانمندی متخصصان متعهد ایرانی قابل از بین رفتن نیست بلكه قابل تكرار و تبدیل شدن به صنعت است.
رییس مركز مطالعات راهبردی نیروهای مسلح در بخش دیگری از این گفت و گو یادآور شد: این كه پیشرفته ترین هواپیمای شناسایی در اختیار سازمان دفاع آمریكا (پنتاگون) قرار ندارد بلكه در اختیار سازمان جاسوسی این كشور (سیا) است، بدین مفهوم است كه حساسه های شناسایی آن فراتر از حساسه های شناسایی نظامی است.
دریابان شمخانی خاطرنشان كرد: آنها در روزهای نخست كه تصاویر مربوط به پهپاد آر كیو 170 از تلویزیون ایران پخش شد می گفتند آن تصاویر مربوط به ماكت این پهپاد است اما اكنون به دنبال دریافت آن هستند.
عضو شورای راهبردی روابط خارجی با تاكید بر این كه 'در دفاع از حریم هوایی كشورهیچگاه كوتاه نخواهد آمد' ، تصریح كرد: آمریكایی ها در صورت ادامه تجاوز به طور طبیعی باید پاسخگوی قوانین بین المللی باشند . امروز قانون جنگل بر دنیا حاكم است و این بدان معنی است كه 'هركس توانمندتر متجاوزتر ' اما این معادله ، معادله خوبی نیست و قبل از همه به ضرر خودشان است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    5 14
    منظورتان چیه از وزیر دولت اصلاحات ؟سردار شمخانی بسیار انسان محترم و مردم داری بود
  • عبدالله IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    2 18
    علی شمخانی همان کسی است که یک تنه در مقابل نیروهای عراق ایستاده بود و مانع تجاوز بعثی ها بود حالا مارک اصلاحات میزنید در حالی که یک کلمه از شعارهای توخالی و جریان منحرف نمیگویید
  • بدون نام IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    5 9
    ای کاش همه مثل دکتر شمخانی بودندکه ایشان هم نزد خدا وهم نزد ملت سر بلنداست واقعا من به وجود ایشان افتخار می کنم