مروری بر حوادث ایران در دوشنبه 21 آذر 1390

دستگیری سارقان با 70 فقره سرقت مغازه هایی با درب سکوریت در یزد

سایت پلیس نوشت: فرمانده انتظامی استان یزد از دستگیری سارقان مغازه با 70 فقره سرقت مغازه های دارای درب سکوریت خبر داد. فرمانده انتظامی استان یزد اعلام کرد: به دنبال وقوع سرقتهای متعدد مغازه در سطح استان یزد، موضوع در دستور کار مأموران آگاهی قرار گرفت. سرهنگ امان اللهی افزود: مأموران آگاهی استان یزد در راستای شناسایی سارقان و کشف سرقتهای مذکور با همکاری مأموران انتظامی یگانهای دیگر استان وسایل نقلیه را در مبادی و تقاطع های پرتردد شهر مورد کنترل قرار دادند.
مأموران آگاهی همچنین در اجرای گشت زنی و ایست و بازرسی از کلیه محلهای وقوع سرقت بازدید کردند و با تحقیقات همه جانبه در نهایت یکی از سارقان به نام عطا 18ساله اهل افغانستان را شناسایی که نامبرده نیز به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار کرد و وی با تعقیب و گریز دستگیر شد.
با انتقال نامبرده به اداره آگاهی استان در بازجویی لب به اعتراف گشود و بیان کرد: تاکنون 70 فقره سرقت از مغازه هایی که دارای درب سکوریت بودند داشتم و این سرقتها را در شهرستانهای یزد، صدوق و مهریز انجام دادم. با اعترفات وی دو نفر از همدستانش نیز به نامهای مهدی 27 ساله و عباس 19 ساله نیز شناسایی و دستگیر شدند. از سارقان مقدار متنابهی اموال مسروقه و مبلغ 55 میلیون ریال وجه نقد و مقادیری مواد مخدر از نوع تریاک و شیره تریاک کشف شد. سارقان انگیزه شان از سرقت را اعتیاد به مواد مخدر عنوان کردند.

 

دستگیری قاتل فراری در ارومیه

فارس نوشت: مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: قاتل فراری در ارومیه با همت ماموران دستگیر شد. علی جدیدی ظهر امروز در جلسه‌ای که برای تبیین راه‌کارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی تشکیل شد، اظهار داشت: جوانی به اتفاق دوست 21 ساله خود فردی 28 ساله را در یک نزاع خیابانی با ضربه‌های چاقو مجروح کرد و بدون اطلاع از عواقب بعدی این اقدام از محل متواری شدند، ولی متهم‌ها توسط ماموران توانای این فرماندهی دستگیر شدند. وی تصریح کرد: فرد مجروح به علت شدت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شد ولی در اثر خونریزی شدید فوت کرد. بلافاصله مراتب توسط عوامل بیمارستان به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام می‌شود و در نهایت پلیس آگاهی آذربایجان غربی ماموریت پیدا می‌کند به طور جدی در ارتباط با شناسایی و دستگیری قاتل و همدست او اقدام کند.

این مسئول با بیان اینکه انگیزه قاتل کدورت قبلی بود، خاطرنشان کرد: متهم‌ها توسط ماموران توانای پلیس آگاهی در کمترین زمان ممکن دستگیر شده و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند تا به دنبال تشکیل پرونده طبق موازین قانونی برای مجازات آنها اقدامات مقتضی به عمل آید.

 

دریافت تسهیلات یک و نیم میلیارد ریالی با جعل مدارک

سایت پلیس نوشت: متهمی که 4 سال پیش اقدام به دریافت یک و نیم میلیارد ریال تسهیلات خرید ادوات کشاورزی با سند ضمانتی باطل شده از بانک می نماید، توسط پلیس آگاهی کرمانشاه دستگیر شد. جانشین انتظامی استان کرمانشاه در خصوص یک فقره پرونده جعل و کلاهبرداری بیان داشت: اقامه دعوای از سوی یکی از بانک های استان مبنی بر اینکه فردی اقدام به دریافت مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات خرید ادوات کشاورزی در سال 86 نموده و یک فقره سند مالکیت به رهن بانک درآمده است. سرهنگ دولتی اضافه کرد: در متن این شکایت نامه آمده است، پس از سررسید تسهیلات دریافتی و عدم بازپرداخت آن توسط وام گیرنده، مشخص شد که سند ضمانتی توسط مرجع قضایی رای بر باطل بودن آن صادر شده است. ماموران اداره آگاهی پس از جمع آوری مدارک و مستندات دستگیری متهم را در دستور کار قرار دادند. وی گفت: متهم طی یک عملیات پلیسی دستگیر و در بازجویی ها اظهار داشت، از باطل بودن سند اطلاع کامل داشتم و اقدام به دریافت تسهیلات از بانک نمودم. با توجه به اقرار صریح متهم، با قرار وثیقه سه میلیارد ریالی از طرف مرجع قضایی تحویل زندان مرکزی کرمانشاه شد.
جانشین انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: شکایت یکی از ادارات دیگر مبنی بر کلاهبرداری و دریافت تسهیلات از بانک توسط متهمه ای در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. این متهمه اقدام به جعل پاسخ استعلام ثبتی نموده و با سند مالکیت منزل خود در سال 84 اقدام به دریافت مبلغ یک میلیارد ریال تسهیلات از بانک می نماید و اقدامی در جهت بازپرداخت آن نمی کند. سرهنگ دولتی در ادامه بیان داشت: متهمه در سال 89 با همان سند مالکیت و جعل پاسخ استعلام ثبتی ضمانت 900 میلیون ریالی را می کندو وام گیرنده نیز تسهیلات را بازپرداخت نمی کند.

 

برج‌سازی در دبی شیوه کلاهبرداری از پزشکان

ایسنا نوشت: پزشکی که با فریب همکاران خود به بهانه برج‌سازی در دبی از آنان کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد. به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 6 تهران در اواخر آبان ماه سال‌جاری پرونده‌ای در مورد کلاهبرداری یک روانپزشک جوان از یک دکتر داروساز به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد. شاکی پرونده که دکتر داروساز بود در تحقیقات پلیسی به کارآگاهان مبارزه با کلاهبرداری این پایگاه گفت که متهم 45ساله که ناصر نام دارد و روانشناس است به وی پیشنهاد سرمایه‌گذاری در امر برج‌سازی در دبی داد. مالباخته با بیان اینکه متهم خودش نیز در نظر دارد تا در این پروژه پرسود شرکت کند گفت: پس از مدتی مبلغ 450 میلیون تومان به وی پرداخت کرده اما بعد از مدتی متوجه شدم وی آدرس مطب خود را تغییر داده و تلفن‌هایش نیز خاموش است.
با تحقیقات کارآگاهان مشخص شد که این فرد شاکیان دیگری دارد که همگی از قشر پزشکان هستند که متهم به بهانه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های برج‌سازی در دبی از آنان کلاهبرداری می‌کرده است. تلاش کارآگاهان برای شناسایی مخفی‌گاه‌های احتمالی این فرد آغاز و سرانجام «ناصر» در خیابان دکتر شریعتی و در محدوده پل رومی در تاریخ 25 آبان ماه شناسایی و دستگیرشد. متهم پس از دستگیری در اعترافات خود گفت: یکی از بستگان نزدیکم در دبی زندگی می‌کند و با توجه به این که در باره سرمایه‌گذاری در برج‌های دبی با هم صحبت کرده بودیم، وسوسه شدم تا هر طوری شده در آنجا سرمایه‌گذاری کنم. متهم در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه برای دستیابی به پول برای ساخت برج از جایگاه شغلی‌ام استفاده کردم گفت: تصمیم گرفتم از همکارانم که به من اعتماد می‌کردند پول این سرمایه‌گذاری را به دست آورم و در فرصت مناسب از کشور فرار کنم.
‌سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی- رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ- با اعلام این خبر گفت: از آنجایی که این احتمال وجود دارد که متهم از افراد دیگری به ویژه پزشکان کلاهبرداری کرده باشد از مالباختگان احتمالی دعوت می‌شود برای پیگیری موضوع به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان نیلوفر یا شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 6 تهران مراجعه کنند.

 

تصادف در آزادراه کرج-قزوین 2 کشته برجای گذاشت

سایت پلیس نوشت: بر اثر تصادف بین یک دستگاه پژو با یک دستگاه سواری پراید و واژگونی یک دستگاه پژو در آزادراه کرج- قزوین 2 نفر کشته شدند. ماموران پلیس راه آزادراه کرج- قزوین، در پی اعلام دو فقره تصادف منجر به فوت واقع در لاین جنوبی و دیگری در لاین شمالی نرسیده به پل نظرآباد، جهت بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. بنابراین گزارش، ماموران پس از حضور در محل مشاهده کردند که در اثر برخورد یک دستگاه پژو با سواری پراید راننده خودرو پژو بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت کرده و همچنین یک دستگاه پژو به علت تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی در کنترل خودرو واژگون شده و سرنشین آن که دختر بچه ای 10 ساله بود بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست می دهد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =