سایت سفارت مجازی آمریکا برای ایران، فیلتر شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت آمریکا اين فيلترينگ را نشان دهنده بی اعتمادی حکومت ايران به مردم دانست. کاخ سفید در بیانیه انحرافی خود مدعی شد: همزمان با استفاده جهانیان از شبکه های اجتماعی، تلاشهای سیستماتیک دولت ایران برای نظارت بر آنچه که ایرانیان می بینند و می شنوند، در قرن بیست و یکم شکست خورده است!
در همين حال مقامات آمریکایی که قصد داشتند طرحی را برای نابودی یا رهاسازی پهباد تحت کنترل ایران پیاده کنند، از بیم تبعات بدتر و پاسخ احتمالی ایران، از این عملیات صرفنظر کردند.
به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی فاش کرد که آمریکایی‌ها در تلاش بوده‌اند عملیاتی مخفی را برای آزادسازی یا از بین بردن پهباد تحت کنترل قرار گرفته توسط نیروهای ایرانی پیاده کنند، اما از بیم خطرات ناشی از درگیری بیشتر با ایران از این عملیات صرفنظر کرده‌اند.
در این طرح که ناخودآگاه یادآور عملیات طبس برای آزادسازی جاسوسان آمریکایی پس از تسخیر لانه جاسوسی این کشور در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) است، آمریکایی‌ها در نظر داشتند یک تیم مخفی را برای رهاسازی پهباد به ایران اعزام کنند و یا اینکه از گروهی از مزدوران خود در داخل ایران برای رهاسازی پهباد مزبور و یا نابودی آن استفاده نمایند.
همچنین طرح دیگر این بوده است که با یک حمله هوایی پهباد مزبور نابود شود.  با تمام این طرح‌ریزی‌ها، مقامات آمریکایی سرانجام به این نتیجه رسیدند که این عملیات می‌تواند به واقعه‌ای بسیار بدتر از واقعه اول منجر شده و لذا از کل آن صرفنظر کردند. صرفنظر از این عملیات به نوعی به منزله پذیرش شکست از سوی مقامات آمریکایی محسوب می‌شود.
به گفته این مقام آمریکایی با ورود نیروهای آمریکایی به ایران، ایران می‌توانست آمریکا را به تجاوز به کشور خود متهم کند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188346

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • reza SE ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    17 34
    بیچارها(آمریکا ) دیگه نمی دانند چیکار باید بکنند!
  • مجتبی IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    36 13
    مگه نمیگید مردم ایران از امریکا متنفر هستن چرا اینقدر میترسید ببخشید نظر دادم یادم نبود تایید نمیشه.......
  • ممد IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    31 12
    چرتو پرت نگید .