برگزاری بیش از دو هزار برنامه در حوزه ایثار و شهادت در قزوین

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون دو هزار و ۶۰ برنامه و یادواره ترویجی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح استان برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سمیه اسمعیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین در نشست خبری با رسانه ها که به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون دو هزار و ۶۰ برنامه و یادواره ترویجی با رویکرد مردمی‌سازی و بهره‌مندی از توانمندی‌های تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی و ظرفیت‌های مردم در سطح استان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده است.

وی به ثبت و ضبط خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان اشاره کرد و افزود: در این دولت، یک هزار و یکصد و یک مورد از خاطرات این قشر معظم جامعه جمع‌آوری شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: اعزام سه هزار و ۳۰۶ ایثارگر به اردوهای سیاحتی، زیارتی و تفریحی از جمله مشهد، قم، شیراز، بندرانزلی، رامسر وکرج، اعزام ۲۶۵ ایثارگر به عتبات عالیات و برگزاری اردوهای یک‌روزه در موسسه ایثار قزوین از جمله برنامه‌های بنیاد است.

اسمعیلی تصریح کرد: راه‌اندازی خانه خلاق و عقد تفاهم‌نامه با مراکز رشد دانشگاهی استان قزوین در جهت حمایت از دانش‌پژوهان و سرآمدان، تولید مستند فاخر بدون حکم در ۳ قسمت با روایت متفاوت از سیره و منش شهید حجت‌الاسلام‌ سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد، مستند 3 قسمتی عطر بهشت با موضوع نقش‌آفرینی مادران گرانقدر شهدا و مستند شهدای دبیرستان پاسداران و ساخت و تولید کلیپ‌ها و نماهنگ‌های متعدد با موضوع شهدای شاخص استان قزوین از دیگر این برنامه‌ها بوده است.

وی افزود: تولید ۵ قطعه سرود و ویدئو سرود با موضوع مادران شهدا، شهدای مدافع حرم، سردار سلیمانی، آزادگان و عفاف و حجاب، تالیف و رونمایی از کتاب‌های مختلف با موضوع ایثار و شهادت از جمله هوای سرد تیر ماه و عطر باران و تهیه دو وب‌اپلیکیشن برای شهدای مدافع حرم و شهدای غریب در اسارات استان قزوین و برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار برای نخستین بار در قزوین با اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری و با حضور قشرهای مختلف جامعه از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، زنان و مادران و همسران شهدا از جمله برنامه‌های بنیاد در دولت مردمی بوده است.

اسمعیلی تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران به‌ منظور جلب رضایتمندی امنیت شغلی جامعه ایثارگران، اشتغالزایی برای یک هزار و ۲۸۲ ایثارگر با توجه به سهمیه ۲۵ درصد استخدامی، تبدیل وضعیت ایثارگران و پرداخت وام‌ اشتغال، افزایش سه برابری کمک معیشت ایثارگران، تخصیص بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی ۲۷ گلزار شهید و مرمت و ساماندهی مزار جدید سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی، ارائه چهار هزار و ۲۹۴ مشاوره به خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر به صورت حضوری، تلفنی و گروهی در مرکز مشاوره در زمینه‌های مختلف از جمله خانوادگی، ازدواج، تحصیلی، درمانی، مذهبی و شغلی و برگزاری دوره‌های آموزش خانواده برای سه هزار و ۵۰۸ نفر از قشرهای مختلف ایثارگری توسط واحد مددکاری و مشاوره را از برنامه‌های دیگر بنیاد عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در ادامه به برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا اشاره کرد و گفت: به همین منظور همایش تجلیل 230 نفر از مدال‌آوران و مقام‌آوران ورزشی و قرآنی، تشکل‌ها و نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر، معتمدین معین و خادمان شهدا برگزار شد.

همچنین یک اصله نهال با حضور مسئولان به نام و یاد شهید غریب در اسارت، حمزه کشاورزافشار، در بیت این شهید غرس شد.

اسمعیلی به برپایی 30میز خدمت معاضدت قضایی در سطح استان در ایام بزرگداشت شهدا اشاره کرد و افزود: در این ایام محفل شعر شهدای غریب در اسارت استان قزوین نیز با حضور شاعران مطرح کشوری و استانی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول، برگزاری یادواره شهدای اسفند ماه قزوین و حومه، کاشت نهال به یاد سه هزار شهید استان قزوین، برپایی نمایشگاه کتاب و تصاویر شهدا در نماز جمعه و برپایی محفل انس با قرآن کریم به نیت شهدای غریب در اسارت را از دیگر برنامه‌های بنیاد برشمرد.

مدیرکل بنیاد استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: مراسم گرامیداشت روز شهدا روز شنبه نوزدهم اسفند ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار خواهد شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1881502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =