اطلاعیه مجمع عالی بسیج عشایری چهارمحال و بختیاری 

مجمع  عالی بسیج عشایری سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری با صدور اطلاعیه فرارسیدن ۲۹ اردیبهشت سالروز میثاق عشایر با آرمان های امام راحل و انقلاب را گرامی داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین چهارمحال وبختیاری متن اطلاعیه مجمع عالی بسیج عشایری سپاه استان به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام به ساحت منجی عالم بشریت و درود بر روح پر فتوح امام راحل"رضوان الله علیه " و ارواح طیبه شهداء به خصوص شهدای عشایر و سلام به پیشگاه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و سلام بر عشایر عزیز ایران اسلامی که دیدار تاریخی آنان با امام عزیزمان در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۸ میثاق جاودانه عشایر با آرمانهای امام راحل و انقلاب در کشور عزیزمان ایران اسلامی را رقم زد.

بدین مناسبت سازمان بسیج مستضعفین این روز را بسیج عشایری نامگذاری نمودند و امام راحل در این دیدار" عشایر را ذخائر انقلاب نامیدند. " و این سخن گهر بار درباره این قشر زحمتکش و ولایت مدار برای همیشه ماندگار شد.

همانطور که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص خدمات و وظایف اقتصادی، امنیتی و فرهنگی عشایر می فرمایند :

"عشایر از قدیم یک قشر تولید کننده و مایهی برکت برای کشور بوده اند و مسئولان موظف هستند به امور عشایر برسند و مشکلات احتمالی آنها را برطرف کنند".
"عشایر مرزنشین مومن، غیور و شجاع باید همانگونه که از خانه و منطقه و میهن خود دفاع می کنند از مرزهای جمهوری اسلامی نیز دفاع کنندو امروز وظیفه تک تک عشایر مومن کشور دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است که باید با قوت و قدرت دفاع کند "
"این پیوند فامیلی و خانوادگی در بافتهای عشیره ای یکی از نقاط قوت مجموعه های عشایری است این ارزش ارتباطات فامیلی و خانوادگی در محیطهای عشایری را پاسداری کنید و حفظ کنید که بسیار با ارزش است. "
بیش از ۴۰ سال از فرمان مبارک معمار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر تشکیل و راه اندازی بسیج مستضعفین این شجره طیبه ی پربار و سراسر افتخار می گذرد ودر مقابله همه توطئه های دشمن در دوران جنگ و انقلاب توانسته است تجارب بسیار ارزشمندی را در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و دفاعی کسب نماید و الگوئی مناسب و شایسته پیشروی همه مستضعفان و مسلمانان را در اقصی نقاط جهان قرار گیرد و امید به پیروزی و حاکمیت عدالت را در دل آنها زنده و نهادینه کند.

اکنون که دشمنان انقلاب اسلامی پس از سالها تلاش نتوانستند در عرصه نظامی به موفقیتی دست یابند بر آن شدند که در عرصه اقتصادی، فرهنگی و جنگ نرم به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

عشایر کشور از نگاه راهبردی یکی از مهمترین ابزار های هویت اقتدار و منافع ملی به شمار می آید که با نگاه راهبردی به این موضوع می توان سهم مهمی از منشا قدرت را در این قشر از جامعه جست و جو کرد زیرا عشایر می توانند در راستای تولید و فرآورده های گوشتی و صنایع تبدیلی میزان تولید ناخالص کشور را افزایش دهنداز طرف دیگر با توجه به هجمه وسیع دشمنان انقلاب اسلامی در اطراف مرزهای کشور با حمایت و سازماندهی و آموزشهای کافی در مقابل تهاجمات احتمالی مزدوران ایستادگی نمایند و امنیت نسبی را برای کشور به ارمغان بیاورند.

سازمان بسیج عشایری و عشایر سلحشور و با غیرت عشایر استان برای تحقق خواسته بر حق رهبر عظیم الشان انقلاب و تحقق شعار سال با عزمی راسخ و استوار جهت حمایت از تولید داخل با شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم " و توجه ویژه به عرصه های اقتصاد در این جبهه اعلام آمادگی می نماید و مطمئناً پراکندگی و صعب العبور بودن مناطق عشایری هیچ تاثیری بر عملکرد و عزم راسخ در جهت خدمت رسانی نخواهد داشت.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =