مروری بر حوادث ایران در یکشنبه 13 آذر 1390

دستگیری دزد آفریقایی در فرودگاه تهران

روزنامه جام‌جم نوشت: مرد آفریقایی که پیش از معامله با یک جوان ایرانی، 130 میلیون تومان پول او را سرقت کرده بود و قصد داشت با گذرنامه جعلی از کشور خارج شود، دستگیر شد.
رسیدگی به این پرونده چند روز پیش با شکایت پسر جوانی در ارتباط با این که یک تبعه آفریقایی 130 میلیون تومان او را دزدیده است، در دستور کار اداره پلیس مهاجرت و اتباع خارجی ناجا قرار گرفت. شاکی به پلیس گفت: چندی پیش با یک تبعه آفریقایی آشنا و متوجه شدم او در زمینه تجارت لوازم آرایشی و جابه‌جایی فوتبالیست‌های آفریقایی به ایران فعالیت دارد. در دیدار بعدی او ادعا کرد، در زمینه خرید و فروش دلار نیز فعالیت دارد و می‌تواند دلار با قیمت پایین‌تر به من بفروشد.شاکی گفت: مرد آفریقایی ابتدا با فروش چند نمونه دلار سیاه به من، اعتمادم را جلب کرد. چند روز بعد یک بسته دلار سیاه به قیمت 500 هزار تومان به من فروخت. در ادامه 130 میلیون تومان دیگر از من گرفت تا در ازای آن دلار به من تحویل دهد. یک ساعتی منتظر او ماندم اما خبری از وی نشد و جستجوهایم برای یافتن او بی‌نتیجه ماند. مرد جوان اضافه کرد: یک بسته دلار هم که به من فروخته بود، تقلبی و فقط کاغذ بود.
در حالی که تحقیقات دراین‌باره آغاز شده بود، ماموران در بررسی سامانه پلیس متوجه شدند یک تبعه آفریقایی به اتهام داشتن گذرنامه و ویزای جعلی و خروج غیرقانونی ارز از کشور در فرودگاه امام خمینی (ره) تهران دستگیر شده است و شباهت بسیاری به متهم تحت تعقیب پلیس دارد. متهم در مواجهه حضوری با شاکی قرار گرفت و پس از شناسایی از سوی او، به ناچار اعتراف کرد شاکی را فریب داده و دلارهای سیاه تقلبی را به وی فروخته و روز معامله نیز 130 میلیون تومان پول او را سرقت کرده است. بنابراین گزارش، متهم با قرار قانونی از سوی بازپرس فراقی، رئیس شعبه دوم دادسرای فرودگاه مهرآباد تهران در اختیار ماموران اداره پلیس مهاجرت و اتباع خارجی ناجا قرار گرفت. تحقیقات از متهم برای مشخص شدن دیگر جرایم او ادامه دارد.

 

 

مرگ مشکوک زن جوان در منزل مسکونی

روزنامه خراسان نوشت: زن 33ساله به طرز مشکوکی در یک منزل مسکونی جان خود را از دست داد. ظهر روز گذشته شهروندان در تماس با پلیس 110 اعلام کردند زن جوانی در یک منزل مسکونی واقع در خیابان آیت ا... عبادی 50 جان باخته است. در پی دریافت این خبر بلافاصله ماموران کلانتری شهید هاشمی نژاد برای بررسی موضوع به محل اعلام شده عزیمت کردند. با بررسی های ماموران مشخص شد زن 33ساله به همراه همسر و فرزندش در منزل مسکونی مذکور در حالی زندگی می کرد که منزل آنان از امکانات بسیار جزئی زندگی برخوردار بود.
ماموران انتظامی با حفظ صحنه حادثه، مراتب را به قاضی اسماعیل شاکر، (قاضی ویژه قتل عمد) اطلاع دادند و دقایقی بعد به دستور مقام قضایی تحقیقات بیشتر درباره چگونگی مرگ این زن آغاز شد. شوهر متوفی در پاسخ به سوالات ماموران گفت: همسرم به دلیل خوردن موادمخدر جان خود را از دست داده است اما کبودی نعشی که روی جسد وجود داشت بیانگر آن بود که جسد این زن جابه جا شده است و مرگ او مشکوک به نظر می رسد بنابراین قاضی ویژه قتل عمد دستور داد تا جسد برای انجام معاینات و تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی حمل شود. تحقیقات پلیس درباره مرگ مشکوک این زن جوان همچنان ادامه دارد.

 

 

مرگ فاطمه کوچولو به 3 نفر امید به زندگی بخشید

روزنامه همشهری نوشت: فاطمه بعد از خوردن شام، دچار مسمومیت شدید شد و طولی نکشید که پزشکان مرگ مغزی او را تأیید کردند. دختر بچه 7‌ساله برای همیشه از بین خانواده‌‌اش رفت اما پدر و مادرش با اهدای اعضای بدن او، به بیماران نیازمند فرصت زندگی دادند.
دکتر ساناز دهقانی، مسئول واحد فراهم آوری اعضا در بیمارستان سینا می‌گوید: فاطمه و خانواده‌‌اش در رشت زندگی می‌کردند. طبق اطلاعات ما، سه‌شنبه هفته گذشته مادر فاطمه تن ماهی خریده و بدون اینکه آن را در آب جوش بجوشاند، در ماهیتابه سرخ کرده‌ است. 3 دختر کوچک این خانواده بعد از خوردن تن ماهی دچار حالت تهوع شدند. پدر خانواده هر سه را به بیمارستان رساند، اما فاطمه دختر 7 ساله آنها که بیشتر از بقیه تن ماهی خورده بود، حالش بدتر و دچار تشنج شد. وقتی به ما اطلاع دادند که وی دچار مرگ مغزی شده و خانواده‌‌اش می‌خواهند اعضای بدنش را اهدا کنند، خواستیم تا او را به بیمارستان ما انتقال دهند. وقتی پیکر بی‌جان فاطمه به اینجا رسید، پس از انجام آزمایش‌های متعدد، مطمئن شدیم که او دچار مرگ مغزی شده و به همین دلیل عمل اهدای عضو ساعت14 دیروز انجام شد.به گفته وی، در جریان این عمل 2کلیه و کبد فاطمه به بیماران نیازمند اهدا شد.
پدر فاطمه، کارگر ساختمانی است و به جز فاطمه 5 فرزند دیگر دارد. او روز گذشته گفت: دخترم زهرا 9‌ساله و آیناز2.5ساله نیز پس از خوردن تن ماهی دچار حالت تهوع شدند اما فاطمه آن شب حالش از بقیه بدتر بود. هر سه‌‌دخترم آن شب در بیمارستان بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند. 2 دختر دیگرم که در بیمارستان رشت بستری هستند خوشبختانه حالشان خوب شده و مرخص خواهند شد. آنها کمتر تن ماهی خورده بودند، اما من می‌خواهم به دادسرا بروم و ماجرای مرگ دختر معصومم را پیگیری کنم.
دکتر دهقانی در هشدار به شهروندان گفت: بارها پزشکان و کارشناسان به مردم هشدار داده‌اند که حتما پس از خرید هر نوع کنسروی، آن را جوشانده و بعد مصرف کنند، اما متأسفانه بسیاری در این زمینه بی‌توجهی و کوتاهی می‌کنند. مردم باید خیلی مراقب باشند چون سم کنسرو‌ها بسیار خطرناک است و خصوصا بچه‌ها که ضعیف‌تر هستند را زودتر از پا در‌می‌آورد. به همین خاطر توصیه می‌شود حتما پیش از مصرف هر‌گونه کنسرو آن را بجوشانید تا شاهد چنین حادثه‌های تلخی نباشیم.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    3 0
    میدونستید جوشاندن کنسرو فقط در ایران باید انجام شه؟
    • بدون نام IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
      1 3
      نه نمی دوستم اصلا دونستن برام اهمیتی هم نداره
  • بدون نام IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    2 1
    با ازاد شدن و عدم نیاز به ویزا برای ایران و تانزانیا منبعد بیشتر شاهد دزد و ایدز سیاه و گداهای سیاه و فواحش مجانی سیاه خواهیم بود بعد از رشد ترکیه و افغانستات و پاکستان و بنگلادش و بورکینافاسو حالا نوبت تانزانیا رسیده