انعقاد تفاهم‌نامه هم‌کاری دوجانبه بین آموزش و پرورش و فناوری اطلاعات استان سمنان/ ۱۰هزار دانش‌آموزِ مشمولِ طرح فیبر نوری، مبلّغ هوش مصنوعی می‌شوند

تفاهم‌نامه هم‌کاری دوجانبه بین ادارات کل آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان در راستای بهره‌مندی هوشمندانه از فناوری‌های نوین در نظام تعلیم و تربیت، امضا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، نشست هم‌اندیشی و امضای تفاهم‌نامه هم‌کاری دوجانبه بین ادارات کل آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در راستای بهره‌مندی هوشمندانه از فناوری‌های نوین در نظام تعلیم و تربیت و گسترش عدالت آموزشی از طریق توسعه دسترسی مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات، ظهر شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ با حضور احمد ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش و سیدیاسر حسن‌پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن کوثر استانداری سمنان برگزار شد.

»مدرسه؛ سنگر دفاع در برابر جنون تکنولوژی

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در ابتدای این نشست، اقدام موثر و مبارک دولت سیزدهم در زمینه اجرای طرح فیبر نوری را ارج نهاد و گفت: ۱۰‌هزار دانش‌آموز مشمولِ این طرح در واقع به‌عنوان مبلّغ هوش مصنوعی می‌توانند با سایر دانش‌آموزان در این زمینه فعالیت کنند.

وی در ادامه افزود: امروزه با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعاتی که انجام‌شده، خرسندیم که دیوارها از اطراف آموزش و پرورش برداشته شده و حوزه‌های علمیه، مجموعه فرهنگی سپاه و... به کمک این نهاد تعلیمی و تربیتی آمده‌ و تعدادی از مدارس استان را با عنوان راهیان کوثر تحت پوشش قرار داده‌اند و اقدام بسیار خوبی است که نشان از دغدغه‌مندی همه حوزه‌ها نسبت به کار تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش دارد و استقبال می‌کنیم که دانش‌آموزان بتوانند از یک هوش بین‌المللی برخوردار شوند.

» راه‌اندازی مدرسه فن‌آور با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی در سمنان

وزیری با اشاره به راه‌اندازی مدرسه فن‌آور با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در آینده‌ای نزدیک در این استان، تصریح کرد: بستر فیبر نوری مدیریت‌شده و مانند سایر فضای مجازی نیست و معتقدیم که مدرسه سنگر دفاع در برابر جنون تکنولوژی است و دانش‌آموزان باید زیر چتر تربیتی ما پرورش داده شوند و تلاش کنیم تا بایسته‌های فناوری اطلاعات را در تمامی مدارس استان نهادینه کنیم و این اقدامات فناورانه، منشا خیر و برکت برای نظام تعلیم و تربیت باشد.

» پیوستن چهار شهرستان اصلی استان سمنان به شبکه فیبر نوری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم دولت در اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دیجیتال است که اثربخشی این حوزه، بسیار مهم و حیاتی است.

ریواده در پایان با تاکید بر گسترش هم‌کاری و هم‌افزایی، اجرای ابرپروژه فیبر نوری را مهم‌ترین زیرساخت‌های حوزه ارتباطی در کشور دانست و گفت: چهار شهرستان اصلی استان در کوتاه‌مدت و طی برنامه زمان‌بندی‌شده یک‌ماهه به این شبکه خواهند پیوست.

»اجرای رایگان اَبَرپروژه فیبر نوری با اعتبار ۸۰۰۰ میلیارد ریال

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان در ابتدای سخنانش با بیان تکالیف و وظایف وزارت ارتباطات اظهار داشت: ارتباطات یک مفهوم بسیار کلی به‌شمار می‌رود که دامنه‌اش، شهرها، جاده‌ها و روستاها را در بر می‌گیرد و اپراتورهایش نیز بیش‌تر در حوزه سیار، فعالیت می‌کنند.

حسن‌پور در ادامه با اشاره به سرانجام‌رساندن اَبَرپروژه اجرای فیبر نوری به منازل و مراکز کسب‌وکار با اعتبار حداقل ۸۰۰۰ میلیارد ریال به اهتمام دولت سیزدهم افزود: فناوری اطلاعات یک مفهوم محتوانگر است که در بستر ارتباطات شکل می‌گیرد و همه مفاهیم ازجمله فرهنگ، امنیت، مسائل اجتماعی، اقتصاد دیجیتال و... را یدک می‌کشد و این پروژه ملی، تمام مراکز آموزشی شهری دولتی و غیر انتفاعی، حوزه‌های علمیه و مراکز پژوهشی آن را شامل و به‌صورت رایگان نصب می‌شود.

گفتنی است، در پایان این نشست، دو نسخه تفاهم‌نامه با موضوع هم‌کاری مشترک برای اتصال تمامی مدارس دولتی مستقر در مناطق شهری داخل استان به شبکه ملی اطلاعات از طریق فیبر نوری(FFTX)، از سوی طرفین امضا شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1874193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =