ایسنا نوشت:

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، گفت: باید از قدرت فناوری به خوبی استفاده کرد و با ایجاد تغییرات در نظام آموزشی، از حافظه محوری به پژوهش محوری حرکت کرد.
 


"یوسف نوری" در مراسم افتتاح 420 کلاس هوشمند استان مرکزی که به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه شاهد فاطمه زهرا اراک برگزار شد، افزود: هوشمند‌سازی مدارس یکی از ضروریات سند تحول بنیادین آموزش و پروش است که به خوبی به آن پرداخته شده است.
 

این مقام مسوول، گفت: تربیت معلمان برای استفاده از فناوری‌های هوشمند در مدارس با اجرای به طور میانگین 48 ساعت آموزش و برای هر استان 10 معلوم انجام شده است.
 


رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، گفت: تعداد مدارس و مجتمع‌های آموزشی موجود در کشور 53 هزار و 619 است که از این تعداد بیش 26 هزار مدرسه در سال گذشته با همت همه دست اندرکاران آموزش و پرورش هوشمند‌سازی شدند.

 در ادامه این مراسم افتتاحیه سیف‌الله کریم‌زاده، مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: مدرسه و آموزش و پرورش با فکر و اندیشه دانش‌آموزان سر و کار دارد به همین خاطر باید با ایجاد آموزش نوین، آن‌ها رابه درستی تعلیم و تربیت کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی، گفت: در هوشمند‌سازی فکر دانش‌آموزان دچار دگردیسی می‌شود و ذهن دانش‌آموزان بالغ خواهد شد.

در ادامه این مراسم ابوالفضل هاشمی، رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اراک، گفت: هوشمند‌سازی مدارس یعنی وداع با آموزش و پروش سنتی و حرکت به سوی آموزش و پرورش مدرن است.

هاشمی اضافه کرد: در آموزش و پرورش مدرن معلمان باید مسلط به آموزش چند رسانه ای باشند و بتوانند تولید محتوا کنند.
301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =