ایسنا نوشت:

دستگیری مدیرعامل یک شرکت صنعتی که سوخت قاچاق می‌کرد

رییس پلیس آگاهی استان کرمان از توقیف هفت دستگاه کامیون نفت‌کش حامل 188 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در یکی از محورهای مواصلاتی استان کرمان خبرداد.
سرهنگ پور رضاقلی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی استان و در پی ایجاد ایستگاه بازرسی و کنترل محورهای ورودی شهر مشهد، ماموران به یک دستگاه خودرو کامیون نفت‌کش که حامل بار فرآورده‌های نفتی بود مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
رییس پلیس آگاهی استان کرمان ادامه داد: ماموران پس از توقف خودرو مشاهده کردند که دارای بارنامه و مدارک حمل روغن روانکاوی به مقصد افغانستان است اما با رویت محموله مشخص شد که این کامیون حامل گازوئیل قاچاق است که با دستگیری راننده تحقیقات برای شناسایی عوامل دیگر آغاز شد.
پور رضاقلی با بیان اینکه کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند که یک شرکت صنعتی در پشت پرده این پرونده قرار دارد، گفت: با دستگیری مدیرعامل مشخص شد که این شرکت تحت عنوان صادرات روغن، اقدام به قاچاق گسترده گازوئیل کرده و در نتیجه شش دستگاه کامیون دیگر نیز که حامل گازوئیل قاچاق بوده و در یک پارکینگ مخفی شده بودند، شناسایی و توقیف شدند.
به گفته وی، در این عملیات مجموعا مقدار 188 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و ضبط شد و مدیرعامل شرکت به اتهام قاچاق سوخت به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا اعزام شد. 

 

577 هزار لیتر سوخت قاچاق در راه افغانستان ماند

رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا از کشف 577 هزار لیتر سوخت قاچاق در استان مرکزی و دستگیری 10 نفر در این رابطه خبرداد.
سرهنگ زمانیان در این باره گفت: در راستای اجرای طرح عملیاتی سراسری مبارزه با قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی، ماموران پلیس آگاهی استان مرکزی، مقدار577 هزار لیتر سوخت قاچاق که بیشتر آن را گازوئیل شامل می‌شد، کشف کردند.
رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا، با بیان اینکه در این خصوص تعداد 10 نفر قاچاقچی نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند، گفت: یکی از مهمترین اقدامات عملیاتی صورت گرفته در این طرح، کشف و توقیف محموله 250 هزار لیتری گازوئیل، تعداد 36 برگ اسناد مرتبط با قاچاق و 85 عدد پلمپ مخصوص در یکی از دامداری‌های شهرستان زرندیه است.
به گفته زمانیان، در تحقیقات به عمل آمده از متهمان مشخص شد عمده سوخت‌های مکشوفه در پوشش‌های مختلف مانند روغن روانکاری صنعتی به کشور افغانستان قاچاق می شده است. وی تصریح‌کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده‌ به دادسرا اعزام شدند. 
47 282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =