۰ نفر
۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۰

براساس اظهارات مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی قاچاق سوخت کاهش یافته و طی 6 ماهه سال جاری معادل تولید یکسال قبل صادرات 5داشته ایم که در 5 فرآورده نفتی بوده است.

جلیل سالاری در اولین جلسه روسای شورای راهبردی دومین کنفرانس مدیریت بهینه سازی مصرف انرژی با حضور معاون نظارت راهبردی رییس جمهور،رییس شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران و دیگر اعضای شورای راهبردی کنفرانس تاکید کرد:« به زودی درسوخت هواپیماها نیز صادر کننده خواهیم شد چرا که هم اکنون با هدفمندی یارانه ها وکاهش مصرف انرژی در کشور در مجموع توانسته ایم طی 6 ماهه دوم سال موجودی سوخت نیروگاه ها را رشد دهیم. »
وی همچنین با اشاره به رشد تولید بنزین در کشور تا سقف 52 میلیون لیتر هم توضیح داد:« با اقدامات توسعه ای در شرکت های پالایشی که در آبادان و دیگر پالایشگاه ها انجام شد هم اکنون تولید افزایش یافته و در کنار آن سبد سوختی توسعه یافته و در بخش سی ان جی نیز رشد یافته است. »
وی در خصوص اهداف کنفرانس نیز گفت: « این کنفرانس تلاش دارد تا فعالیت های بخش خصوصی را به خصوص در ساخت کاتالیز های پتروشیمی که کیفیت و راندمانی مشابه تولیدات خاررجی دارد را به تصویر بکشد. »
بر اساس این گزارش در این جلسه داوود منظور، معاون برنامه ریزی معاونت نظارت راهبردی رییس جمهور با اشاره اینکه کنفرانس دوم مدیریت بهینه سازی انرژی در زمان خوبی آغاز به کار خواهد کرد متذکرشد:« گام های اصلی در هدفمند سازی یارانه ها برداشته شده و در فضای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها شاهد تحولاتی هستیم که نشان داده اصلاح قیمت ها رفتارهای عمومی مردم در مصرف را تغییر و اصلاح کرده است. »
وی ادامه داد:« بیان مشکلات ،تجربه های خوب و چالشهای این حوزه موضوعات خوبی است که در این کنفرانس و محورهایش دیده شده و قانون اصلاح الگوی مصرف به خوبی برجسته شده است. »
منظور تصریح کرد:« کنفرانس دوم مدیریت بهینه سازی با شرایط یاد شده رونق بیشتری خواهد داشت ،بر این اساس بر حضور حداکثری مجموعه دانشگاهی و مسئولین تاکید شده است . »
وی افزود:« در حالی که برنامه پنجم توسعه 7ماه است ابلاغ شده باید تمام ظرفیت ها را به کار گیریم تا اصلاح الگوی مصرف به صورت واقعی و کامل اجرا شود. »
/221/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    1 0
    حالا که دیگه چشم گیر نیست ، این ناقابل چقدر هست؟