فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از کاهش 30 درصدی انواع جرایم، نا‌امنی و ورود مواد مخدر و افزایش کشف اسلحه، مشروبات الکلی و قاچاق سوخت در سال 89 خبر داد.

روزنامه ایران در این باره نوشت:
سردار حسین ذوالفقاری دیروز گفت: میزان جرایم و نا‌امنی‌های مرزی در سال 89 بیش از 30 درصد کاهش داشته است. وی افزود: میزان کشفیات سلاح، مشروبات الکلی و سوخت قاچاق هم به ترتیب 57، 73 و 22 درصد نسبت به سال 88 کاهش یافته است. وی با اشاره به آمار کشفیات مرزبانی در فروردین سال‌جاری افزود: میزان کشف مواد مخدر در این مدت 26 درصد افزایش نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. کشفیات مشروبات الکلی نیز 67 درصد افزایش داشته است.

ذوالفقاری درباره قاچاق مواد مخدر به کشور هم اظهار کرد: بخشی از مواد مخدر از کانال ترانزیت و جاسازی در کامیون‌ها صورت می‌گیرد که معتقدیم به غیر از پشتیبانی‌های صورت گرفته در این رابطه باید برای کنترل بارهای ترانزیت هم اقدامات بیشتری انجام شود. وی ادامه داد: میزان کشفیات سوخت قاچاق در این مدت 26 درصد افزایش داشته است که این آمار نشان می‌دهد هدفمندسازی یارانه‌ها تغییر چندانی در قاچاق سوخت ایجاد نکرده است.

وی ادامه داد: برآوردهای امنیتی نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در سال‌جاری برای گروه‌های مسلح مناطق شمال غرب، غرب و جنوب کشور صورت گرفته است. این سرمایه گذاری‌ها بخصوص از سوی آمریکایی‌ها صورت می‌گیرد به‌طوری که اطلاع داریم حتی ارتباطاتی با این گروه‌های تروریستی برقرار شده و برآوردهای اطلاعاتی حاکی از آن است که سال 90 بیشتر شاهد مزاحمت گروه‌ها برای کشور باشیم.

ذوالفقاری با بیان این که این گروه‌ها به اختلافات قومی در مناطق مورد نظر دامن می‌زنند افزود: در درگیری‌هایی که در مناطق شمال غرب، غرب و جنوب کشور به وقوع پیوست مشخص شد گروه‌های مسلح به دنبال ایجاد اختلافات مذهبی و قومی هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سرکرده گروهک‌های معاند به‌طور رسمی اعلان جنگ کرده‌اند که بر این اساس برنامه‌های ما نیز به این سمت و سو در نظر گرفته شده است و اولویت ما در مناطقی است که بیشترین درگیری‌ها را دارد. در این رابطه مناطق کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه مدنظر قرار گرفته و برای آنها نیز تصمیمات عینی و عملی گرفته شده است.

14181

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =