مهرنوشت:

واشنگتن پست در گزارشی نوشت : قدرتهای غربی در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین پایتخت اتریش موافقت خود را با مفاد پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی که در آن فعالیتهای هسته ای ایران مورد انتقاد قرار گرفته است، اعلام کردند.
این روزنامه آمریکایی در ادامه می نویسد: اما به دلیل مخالفت چین و روسیه با اعمال تحریمهای بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران، هرگونه مذاکره در این باره به بهار آتی (مارس آینده) موکول شد.
در پیش نویس این قطعنامه که به احتمال زیاد امروز جمعه به تصویب می رسد، از ایران خواسته شده تا موافقت خود را با ازسرگیری مذاکرات هسته ای بدون هیچ پیش شرطی اعلام کند.
آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز موظف است تا یافته های جدید خود درباره موضوع هسته ای جمهوری اسلامی ایران را تا مارس آتی ارائه دهد.
یک دیپلمات غربی نیز در همین رابطه گفت : درصورتی که یافته های آژانس نشان دهد ایران به تعهدات هسته ای خود پایبند نبوده است، فضا برای اقدام احتمالی ضد ایرانی در بهار آتی مهیا می شود.
دولت "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا هنوز در این باره رسما ابراز نظر نکرده است، اما "مارک تونر" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرده است: مطمئنیم که این قطعنامه پیام محکم و متحد شورای حکام آژانس به ایران است.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز روز گذشته با بی اعتنایی به تاکید بازرسان پیشین این نهاد بین المللی درباره همکاری شفاف جمهوری اسلامی ایران در اظهاراتی که متاثر از فشارهای بسیار شدید مقامات آمریکا است، خواستار همکاری شفاف ایران در مورد برنامه هسته ای خود شد.
آمانو با بی توجهی به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران گفت: از ایران می خواهم تا به طور مستمر و بدون تاخیر با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کرده و درباره بعد نظامی برنامه هسته ای خود اطلاعات بیشتری را دراختیار ما قرار دهد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185478

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =