۰ نفر
۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰

موسسه مودی رتبۀ برخی از بانک های آلمانی را کاهش داد.

موسسه مودی رتبۀ چند بانک و موسسۀ مالی اولین اقتصاد برتر اروپا را کاهش داد. چهارشنبه عصر موسسه مودی، از 1 تا 3 درجه رتبه 10 بانک محلی آلمان را کاهش داد. گفته می شود که این کاهش رتبه ارتباطی به بحران اقتصادی اروپا ندارد بلکه مشکل اصلی اینجاست که این بانک ها از استقامت و توان کافی برای برخورداری از کمک های مالی دولت و همچنین قوانین کمیسیون اروپا برخوردار نیستند. این بانک ها شامل: بایرن البی(Bayern LB)، دوچ هیپو(Deutsche Hypo)، نوردبانک (Nordbank)،دکابانک(Dekabank) و برخی دیگر از بانک ها می شوند.
بانک های محلی آلمان در سیستم بانکی این کشور از توان ضعیفی برخوردار هستند. این بانک ها به دلیل سرمایه گذاری های پرریسک و پیچیده توان رقابت بالایی در بازارهای مالی کشور خود را نیز ندارند و از این رو بحران اقتصادی وضعیت آنها را حادتر کرده است. بانک های محلی آلمان بارها از سوی کمیسیون اروپا به بازخوانی تغییر ساختارهای خود فراخوانده شده اند. در طول 2 سال این بانک ها مبلغ 20 میلیارد یورو از دولت کمک دریافت کرده اند، اما با این حال نتوانسته اند توان خود را افزایش دهند. 263 31
 

لوموند/17 نوامبر 2011
ترجمه: زهرا خدایی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
    0 1
    آلمان می تونست با همکاری با ایران در سرمایه گذاری های صنعتی در ایران حداقل سالی 40 تا 50 میلیارد دلار درآمد کسب کنند فقط اگر از فروش ماشین آلات صنعتی به ایران حمایت واقعی می کرد.