۲۵۸ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر و داستان یلدا در چهارمحال و بختیاری ارسال شد

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره استانی شعر و داستان بومی و محلی یلدا با اشاره به دریافت ۲۵۸ اثر در دبیرخانه این جشنواره گفت: آیین پایانی و معرفی آثار برتر این رویداد ادبی ۲۹ آذر در شهرستان فارسان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، اسفندیار امیریان افزود: ۱۴۹ اثر از ۷۶ شاعر استانی در بخش شعر جشنواره استانی شعر و داستان بومی یلدا دریافت شده است و ۸۳ نویسنده نیز آثار خود را در مجموع ۱۰۹ داستان کوتاه به این جشنواره ارسال کردند.

وی با بیان اینکه مرحله داوری آثار دریافتی در حال انجام است، تصریح کرد: ۱۸ برگزیده این رویداد ادبی در رده‌های سنی بزرگ‌سالان و همچنین کودکان و نوجوان هم‌زمان با آخرین روز از فصل پاییز ۱۴۰۲ در آیینی که در سالن اجتماعات دانشکده هنر و علوم انسانی فارسان برگزار خواهد شد، معرفی می‌شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارسان با اشاره به اینکه فرهنگ و ادبیات بومی و محلی بخشی ارزشمند از هویت تاریخی مناطق به شمار می‌رود، یادآور شد: به‌منظور بازخوانی روش‌های استفاده از داستان‌ها و اشعار محلی و بومی برای نگارش و تولید آثار خلاق، آشنایی با چگونگی برجسته‌سازی مؤلفه‌های بومی و محلی در اشعار و داستان‌ها و همچنین ایجاد انگیزه و انتقال تجربه میان هنرمندان، برگزار دو کارگاه آموزشی در حاشیه رویداد یلدا پیش‌بینی‌شده است.

امیریان اظهار داشت: این کارگاه‌ها به صورت مجزا در بخش‌های شعر و داستان برگزار می‌شود تا نویسندگان و شعرای حاضر در این کارگاه‌ها در فرصت فراهم‌شده برای غنی‌ شدن آثار از نظر محتوایی و دانشی و افزایش کیفیت تولید اثر با یکدیگر تبادل‌نظر کنند.

گفتنی است، یلدا؛ صله‌رحم و سنت تکریم بزرگان، سبک زندگی ایرانی اسلامی، خانواده الگوی ایرانی، بازنمایی فرهنگ بومی و محلی استان، امید و نشاط اجتماعی در سایه تداوم سنت‌های حسنه دینی، ملی و محلی، اعیاد و سنت‌های ایرانی و اسلامی و همچنین سایر پرداخت‌ها به آیین، سنن و باورها به عنوان الگوهای دیرینه و نیکوی زندگی از جمله محورهای جشنواره شعر و داستان یلدا است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1849868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =