نسیم آنلاین در مصاحبه​ای با رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه نوشت:

*         سابقه گزارشات آمانوبر می​گردد به زمانی که آقای البرادعی ریاست آژانس انرژی اتمی و آقای لاریجانی ریاست تیم مذاکره کننده با آژانش را بر عهده داشتند. ‌در آن زمان تیم مذاکره کننده اعلام کرد که ایران آمادگی دارد تا هرگونه ابهامی را که به نظر آژانس می رسد به طور کامل بر طرف کند. طبق قرارداد شش سوال پرسیده شد و ایران حتی زودتر از بازه زمانی مشخص شده به سوالات پاسخ داد؛ در آن هنگام ما اعلام کردیم که شما باید پرونده ما را در روال خود قرار دهید.
·         آمریکا به دلیل ناراحتی از این مسئله اعلام کرد که ایران انحرافاتی در فعالیت هسته ای خود دارد و آژانس از آنها خواست تا اصل مدارک خود را ارائه دهند، ولی آمریکا تنها کپی مدارک خود را ارائه کرد و ما می دانیم در که کپی مدارک هیچ اعتباری ندارد.
·          در گزارشات قبلی هم مطالب ادعایی بوده است که در گزارش اخیر دوباره تکرار شده است، این مسئله نشان می دهد که آمانو با همکاری مقامات آمریکایی این گزارش را با رنگ و بوی سیاسی تهیه کرده است در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید با مطالب فنی و علمی دقیق و کارشناسی شده گزارش خود را تهیه کند و نه با فشار سردمداران آمریکایی.
·         گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز قسمتی از سناریوی آمریکاست که این سناریو با اتهام ترور سفیر عربستان توسط ایران آغاز شد، با پیش کشیدن انحراف در برنامه هسته ای ادامه پیدا کرد و برای تکمیل این سناریو ما در آینده نزدیک شاهد بحث نقض حقوق بشر در ایران هستیم که با گزارش احمد شهید گزارشگر ویژه کمیته حقوق بشر سازمان ملل دنبال می شود.اگر چه ما به طور کلی اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر را خلاف قوانین بین المللی می دانیم اما شاهد هستیم که احمد شهید برای تهیه گزارش خود تنها به اطلاعاتی اکتفا کرده که از سوی گروه‌های ضدانقلاب و سرویس‌های جاسوسی تهیه شده است.
·         آمریکا قصد دارد با متهم کردن ایران به تروریسم و ناقض حقوق بشر، مردم منطقه را نسبت به انقلاب‌ اسلامی دلسرد کند و با یک استراتژی مضحک از کمرنگ شدن نقش رژیم صهیونیستی در خاورمیانه جلوگیری به عمل آورد. آمریکا هیچگاه مانند امروز مورد نفرت ملت‌های خاورمیانه نبوده است؛ این کشور علاوه بر ایران‌هراسی در منطقه سعی دارد تا با اعمال تحریم‌های جدید نارضایتی اجتماعی را در داخل تشدید کند تا در آستانه انتخابات با ایجاد فتنه‌ای مشابه فتنه سال 88 به اهداف نامشروع خود دست پیدا کند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184490

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =