لیویا لئو آگوستی سفیر سوئیس در ایران از ابتدای پاییز امسال تا کنون چهار بار به وزارت خارجه احضار شده است.

به گزارش خبرآنلاين، نخستين بار 20 مهرماه در پي طرح ادعاي بي اساس مقامات آمريكايي منبي بر مداخله دو شهروند ايراني در توطئه موهوم ترور سفيرعربستان در واشنگتن، كاردار سوييس در غياب سفير آن كشور به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شديد جمهوري اسلامي ايران نسبت به اين ادعا به نامبرده ابلاغ شد.
سپس در 24 همان ماه در پی ادامه  ادعای بی اساس دولت آمریکا مبنی بر ارتباط منصور ارباب سیر متهم بازداشت شده طرح ادعایی ترور سفیر عربستان در واشنگتن با برخی نهادهای ایرانی، کاردار سوئیس بار ديگر احضار شد تا يادداشت طرف ايراني را به آمريکايي​ها برساند.
سومين احضار 13 آبان و در پي تشكيل جلسه بررسي موضوع ترور مقامات ايراني در مجلس نمايندگان امريكا، صورت گرفت و بار ديگر با تسليم يادداشتي مراتب اعتراض جمهوري اسلامي ايران نسبت به تداوم سياست وقيحانه حمايت دولت امريكا ازتروريسم دولتي به نامبرده ابلاغ شد.
امروز و براي چهارمين بار در پاييز امسال لیویا لئو آگوستی به وزارت امورخارجه احضار شد. در اعتراض به قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کشورمان مبنی بر ایراد اتهام بی اساس در خصوص طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن که تحت عنوان" محکومیت حملات تروریستی به افراد تحت پوشش کنوانسیون 1973" به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل رسید، او فراخوانده شد.
معاون مدیر کل امور سیاسی بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان در این فراخوان، با اشاره به تصویب شتابزده قطعنامه غیر متعارف وغیر اجماعی مزبور، آن را فاقد وجاهت قانونی و ارزش حقوقی و اقدامی سیاسی و خصمانه از سوی واشنگتن و مغایر با اصول مسلم حقوق بین الملل قلمداد کرد.
وی همچنین استناد آمریکا و بانیان قطعنامه به ادعاهای غیر مستند و تأیید نشده توسط دادگاههای صالحه، مستقل و بیطرف را بعنوان بدعت گذاری در تصویب قطعنامه های مجمع عمومی محکوم نموده و خواهان التزام و پایبندی آمریکا به رعایت حقوق بین الملل شد.
وی در پایان با تاکید بر اینکه اقدام سیاسی و غیر حقوقی انجام شده به رهبری آمریکا غیر از دشمن تراشی و تهدید صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی ارمغان دیگری در پی نخواهد داشت ، مراتب اعتراض شدید کشورمان را به نامبرده ابلاغ کرد تا به اطلاع دولت آمریکا برساند.
جدول احضارهاي سفير سوئيس به وزارت امورخارجه را اينجا بخوانيد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =