اقتصادی‌ترین موبایل هواوی در راه است/ عکس

زومیت نوشت: هواوی قصد دارد به‌زودی از گوشی میان‌رده‌ی نوا ۱۲ اولترا با قابلیت تماس ماهواره‌ای مشابه پرچمداران رونمایی کند.

پیش‌تر گمانه‌زنی‌هایی درباره‌ی بهره‌مندی سری نوا ۱۲ از پردازنده کرین 5G مطرح شده بود. اکنون مرکز صدور گواهی کیفیت چین، وجود دستگاهی به نام نوا ۱۲ اولترا را تأیید کرده است و ممکن است فاصله‌ی چندانی با رونمایی از این گوشی هواوی نداشته باشیم.

براساس اطلاعات منتشر شده در ویبو نوا ۱۲ اولترا که با کد ADA - AL00U شناخته می‌شود، به عنوان گوشی مجهز به قابلیت ارتباط 5G تأییدیه دریافت کرده و احتمالاً این گوشی میان رده از تراشه‌ی Kirin 9000 5G قدرت خواهد گرفت.

جزئیات این گواهی‌نامه نشان می‌دهد که تراشه‌ی مذکور احتمالاً نسخه‌ی به‌روزشده‌ی کرین ۹۰۰۰ است که کاهش ۰٫۱۳ گیگاهرتز در فرکانس هسته‌ی پرفورمنس آن اعمال شده و درواقع تغییراتی کوچک در آرایش کلاستر هسته‌ها دیده می‌شود.

در تراشه‌ی جدید هواوی شاهد یک هسته با فرکانس ۲٫۴۹ گیگاهرتز، سه هسته با فرکانس ۲٫۱۵ گیگاهرتز و چهار هسته با فرکانس ۱٫۵۳ گیگاهرتز هستیم. در بخش گرافیک Maliang 910 همراه این تراشه بدون تغییر باقی مانده است.

با اینکه انتظار می‌رود امتیازات بنچمارک‌های این تراشه کمی کم‌تر از کرین ۹۰۰۰ عادی باشد، اما تفاوت در تجربه‌ی کاربری کلی نباید خیلی زیاد باشد. تجهیز نوا ۱۲ اولترا به تراشه‌ی 5G در کنار قیمت‌گذاری مناسب احتمالاً باعث می‌شود استقبال خوبی از این گوشی در آینده شود.

هواوی گوشی نوا ۱۱ اولترا را با برخی از ویژگی‌های مختص پرچمداران سری پی و میت، مانند پیام‌رسانی ماهواره‌ای دو طرفه معرفی کرد. نوا ۱۲ اولترا ممکن است با اضافه شدن قابلیت تماس ماهواره‌ای برگرفته از هواوی میت ۶۰ پرو، این ویژگی را فراتر ببرد.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1842945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =