پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت:

 

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت درباره انتقاداتی که در خصوص افزایش نیافتن سرعت اینترنت خانگی مطرح می شود، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است سرعت اینترنت در بخش‌های مختلف به مرور زمان افزایش یابد که به طور مثال شبکه‌های مدارس و علمی را به شبکه ملی اطلاعات منتقل می‌کنیم که به همین نسبت پهنای باند آنها زیادتر خواهد شد.


وی افزود: برای کاربران خانگی هم به محض این که در هر استان و منطقه‌ای این امکان فنی فراهم شود برای افزایش سرعت اینترنت اقدام خواهیم کرد.


تقی‌پور به تکلیف وزارت ارتباطات در برنامه پنجم توسعه اشاره و خاطر نشان کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است نسبت به توسعه شبکه ملی اطلاعات امن و پایدار با پهنای باند مناسب اقدام و با استفاده از توان و ظرفیت بخش غیر دولتی، امکان دسترسی گسترده و پر سرعت را برای کلیه کاربران این شبکه فراهم کند.


وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات افزود: البته تکلیف ما این است که تا پایان برنامه پنجم این امکانات را فراهم کنیم و در حال حاضر نیز تنها هفت ماه از برنامه پنجم را پشت سر گذاشته ایم و تا پایان برنامه این شبکه باید کامل شود.


وی در عین حال گفت: اما امیدواریم طی سه سال اول برنامه پنجم این اقدام را انجام دهیم البته به این معنی نیست که تا آن موقع صبر می کنیم بلکه درهر منطقه ای امکانات فنی آماده باشد ما این کار را انجام می دهیم و بروی شبکه ملی اطلاعات با پهنای باند زیاد این ارتباطات اینترنتی را برقرار خواهیم کرد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 182945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    28 0
    79000 تومان برای ای دی اس ال سرعت 512 دارم میدم! خدا ازتون نگزره :(
  • واقع بین IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    20 0
    بشنو ولی باور نکن... بخدا کند بودن سرعت اینترنت روانی کرده مارو...
  • بدون نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    13 0
    يعني اگر خدا بخواد يه ٦ يا ٧ سال ديگه!!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    15 0
    کمی استراحت کنید تا خسته نشوید
  • بدون نام IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    12 1
    زحمت نکشین همین خوبه!!!!
  • اینترنت پرسرعت!!!! GB ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    25 0
    من هروقت توی این ترررررنتم ! همیشه اقدامات امنیتی را رعایت میکنم !! مثل استفاده ازلوازم خواب ،(همونطورکه همه میدونیم ازضروریاته! چون تا یه صفحه بالا بیاد هموطنان عزیز مقیم کشور،این امکان براشون فراهم شده که یک چرتی بزنن!!واستفاده از قرصها وداروهای اعصاب ! باز هم ازدیگرمزایای این تررررنت بسیار پرسرعت ماست! استفاده ازفیلتر شکن ، چون خیلی از سایتها جنبه بدآموزی دارن فیلتر شدن!! طبیعیه ،ما که نمیخوایم فرزندان بی ادبی تربیت کنیم!!(چند وقت پیش طبق معمول با فیلترشکن نت گردی میکردم که توی سایتی بسیارمذهبی برای تحقیق رفتم ودیدم که مدیر سایت نوشته بود : چند روزی است که این سایت فیلتر شده است.البته نمیدانیم چرا ولی به احتمال زیاد اشتباه شده است!) به هرحال عزیزان من از قدیم گفتن :....به همین خیال باش!
  • بدون نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    24 0
    اتصالات عربستان اینترنت 100 مگابیتی داره میده با کمتر از 100 تومن...سرعت دانلود من نهایت نهایت 5 کیلو بایت!! برای مسئولین متاسفم..
  • حامد IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    15 0
    آقا اول تکلیف رو مشخص کنین که این شبکه ملی چیه دقیقا... اگه قراره یه بستر جدید (و طبعا محدودیت های جدید) رو تحمیل کنین به ملت بعدش پز سرعت بالاشو بدین، به درد خودتون میخوره
  • بدون نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    7 0
    من adsl دارم . تو چين تو يه هتل چهار ستاره كه بودم يه فايل حدود 400 مگ رو چند دقيقه اي دانلود كردم(مجاني) با حساب من حدود 100 برابر adsl تو ايران من بود
  • مینا IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    3 5
    ما 50 سال از دنیای اینترنت عقبیم امیدوارم آقای وزیر با افزایش سرعت خانگی این روند جبران بشه
  • دایی جان IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    16 1
    آقای دکتر حتما شوخی فرمودن که میخوان سرعت اینترنت واگذاری به ملت رو افزایش بدهند. به نظر من که اینترنتی را که الان دارن میدن خیلی سرعتش بالاست ممکنه باعث تصادف بشه 64 کلیو بایتش ایمن تر هست.آخه این ISP ها روی اینترنت ایربگ نگذاشتن.در ضمن به اشخاصی که قید همه چی رو زدن و عشق سرعت دارن میتونن با یک کارت (مال هرجا باشه فرقی نداره و منظور آقای تقی پور از فراهم شدن امکانات داشتن همین مجوزهاست) اینترنت با سرعتهای سرسام آور بگیرن و حالشو ببرن
  • بدون نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    3 0
    چرا مخابرات تهران اینترنت 512 و یک مگابیت بر ثانیه نمی ده؟ امکانات هم داره.
  • بدون نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    3 0
    مخابرات استان تهران عمداً اینترنت با سرعت بالا به کسی نمی دهد حتی در مناطقی که امکانات دارد و حتی به اشخاصی که دانشجو و استاد دانشگاه هستند .
  • بدون نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    2 0
    با توجه به تعریف Internet ، ما الان در کشور، توی خونه هامون اینترنت نداریم. آقا بحث سر چی می کنید؟ اینترنت نداریم به خدا .
  • دل گرفته IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    3 0
    شما همون جنگ نرم که می گفتی را بچسب، اینقدر منت سر مردم نزارید. وزارت شما هم ابدی نیست. به امید اینکه وزیر بعدی ذهن بازتری داشته باشد.
  • مهدی IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    1 0
    ملت استفاده نکنید، وقتی که این اینترنت درپیت را با قیمت خداتومن میفروشند، شما ها هم میخرید، خوب معلوم که وضع روز به روز بدتر میشه...
  • وحيد IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
    4 0
    ما كه راضي نيستيم ان شا الله باشه واسه اون دنيا با هم صاف ميكنيم.
  • هنرمندی از قم IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    0 0
    دوستان اینترنت که زیاد سرعت برود/ مثلن لایی برود پلیس راهور اعمال قانون می کند سویچ را از او می گیرد مبادا ایجاد ناامنی بکند .!!!!!جریمه ها که سنگین شده .بالاخره باید از سنگ شیر دوشید حالا از گاو نر جای خود دارد این نوشته های شما را که خواندم کلی توی دلم هم خندیدم و هم گریستم ما که توان نظامی بالایی داریم و از حیث الکترونیک نظامی دردنیا دوم هستیم نباید مثل کشورهای عقب افتاده باشیم وقتی می توانیم سرعت اینترنت را زیاد کنیم هنرمندی از قم
  • امیر IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    سلام .به همگی بچها .یه سوال داشتم اگه بلد بودید واسم میل بزنید .من یه طراح سایتم البته نه از نوع بسیار حرفه ای می خواستم بپرسم اگه اینترنت ملی راه اندازی شه می تونم من طراحی سایت رو از سرویس وورد پرس یا جومولا انجام بدم یا نه .متشکر