عرضه قهوه آماده در واحدهای صنفی خواربارفروشی چهارمحال و بختیاری ممنوع است

سرپرست معاونت بازرگانی و توسعه تجارت صمت چهارمحال و بختیاری گفت :اصناف غیر مرتبط باید از عرضه قهوه آماده خودداری کنند ، در غیر اینصورت به عنوان تخلف و نداشتن پروانه کسب مرتبط جریمه و پلمپ خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،حسن شمسی پور سرپرست معاونت بازرگانی و توسعه تجارت صمت چهارمحال و بختیاری در نشست با روسای اتحادیه های صنفی شهرستان بروجن گفت:یکی از مهمترین دغدغه های صنف قهوه فروشان استان تداخل صنفی با دیگر مشاغل است.

به گفته وی : اخیرا واحدهای صنفی غیرمرتبط به ویژه خواربارفروشی چهارمحال و بختیاری، قهوه آماده عرضه می کنند که این خدمت مصداق بارز تداخل صنفی و تخلف است.

شمسی پور گفت: اصناف غیر مرتبط باید از عرضه قهوه آماده خودداری کنند ، در غیر اینصورت به عنوان تخلف و نداشتن پروانه کسب مرتبط جریمه و پلمپ خواهند شد.

سرپرست معاونت بازرگانی و توسعه تجارت صمت چهارمحال و بختیاری همچنین درباره دو کالای طرح تنظیم بازاری گفت: بر اساس قانون انتزاع برخی کالاهای اساسی طرح تنظیم بازار مانند شکر و گوشت به حوزه جهادکشاورزی محول شده است که این سهمیه ها هم بسیار ناچیز و صرفا برای ایجاد تعادل در عرضه و تقاضاست.

حسن شمسی پور افزود: آخرین سهمیه شکری که برای صنف و صنعت اختصاص یافته ،۲۱۶ تن است که جوابگوی نیاز واحدهای تولیدی نیست و بطور میانگین استان ماهانه بیش از هزار و ۵۰۰ تن شکر نیاز دارد که معادل ۱۰ درصد مصرف شکر استان است.

وی تصریح کرد: درخصوص گوشت منجمد هم دستگاه‌های متولی در تکاپوی جذب سهمیه استان هستند.

شمسی پور مبارزه یا کالای قاچاق در گروه های مختلف کالایی به ویژه لوازم خانگی، پوشاک، موبایل، نوشت افزار خارجی و لوازم یدکی را اولویت اصلی وزارت صمت اعلام کرد و از روسای اتحادیه های صنفی خواست تا با فعال‌سازی واحدهای بازرسی اصناف وارد میدان شوند.

حسن شمسی پور افزود: در همین راستا علاوه بر جمع آوری کالاهای قاچاق، اصناف هم باید برای تمامی کالاها شناسه کالا دریافت و نصب کنند و مواد غذایی هم باید سیب سلامت داشته باشند.

وی گفت: اصنافی که کالاهایشان شناسه کالا ندارند هم باید هرچه سریعتر موجودی انبار خود را اعلام کنند .

شمسی پور همچنین در پاسخ به درخواست برگزاری نمایشگاه مبل در شهرستان بروجن با وجود داشتن هزار و ۵۰۰ متر سوله مبل سازی گفت: در کمیته نمایشگاهی و کمیسیون نظارت در این زمینه تصمیم گیری می شود.

وی گفت: بهمن ماه هر سال تقویم نمایشگاهی تخصصی تدوین و تصویب می شود.

شمسی پور گفت:اتاق اصناف بروجن برای هر نمایشگاه تخصصی می تواند درخواست خود را ارائه کند تا در این تقویم پیش بینی شود.
وی تصریح کرد: نمایشگاه تنظیم بازار با موافقت اتاق اصناف شهرستان ها برگزار خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1828953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =