اعضاء هیأت منصفه مطبوعات استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

جلسه انتخاب اعضاء جدید هیأت منصفه مطبوعات استان با حضور رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، در این جلسه محمد رزم رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در سخنانی اظهار کرد: بر اساس اصل ۱۶۸ قانون اساسی رسیدگی به جرائم مطبوعاتی علنی و با حضور هیأت منصفه در محاکم دادگستری صورت می پذیرد.

وی افزود: تعداد اعضاء این هیأت در تهران ۲۱ نفر و در استانها ۱۴ نفر است که این افراد از بین گروههای مختلف اجتماعی انتخاب می شوند.

رزم با بیان اینکه هیأت منصفه مطبوعات نماینده افکار عمومی جامعه هستند و نقش موثری در سلامت اصحاب رسانه و مطبوعات دارند تصریح کرد: اعضاء هیأت منصفه مطبوعات می بایست دارای شرایطی باشند که تعیین این شرایط صرفاً برای گزینش افرادی است که بتوانند دستگاه قضایی را برای کشف حقیقت و تسریع در رسیدگی یاری بخشند.

رئیس کل دادگستری استان مدت زمات فعالیت اعضاء هیأت منصفه را دو سال اعلام کرد و گفت: اسامی اعضاء جدید هیأت منصفه مطبوعات استان پس از صدور احکام و تحلیف اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است در جلسه انتخاب اعضاء جدید هیأت منصفه مطبوعات استان نماینده امام جمعه، معاونین قضایی رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد، نماینده حوزه علمیه و رئیس دادگاه کیفری استان حضور داشتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1828243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =