الزام تعاونی‌های اعتبار و صندوق های قرض‌الحسنه بر‌ اعطای تسهیلات در محدوده فعالیت

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: از سوی اداره نظارت بر موسسات پولی غیربانکی، مفاد بند 10 یکهزار و یکصد و سی‌امین صورتجلسه مورخ 26/7/1390 شورای پول و اعتبار‌ به کلیه تعاونی‌های اعتبار و صندوق های قرض الحسنه ابلاغ شد.
در بند یادشده آمده است:« تعاونی‌های اعتبار و صندوق های قرض‌الحسنه می بایست صرفا" در مناطقی که به ثبت رسیده و در آن محدوده فعالیت می‌کنند، تسهیلات خود را اعطاء نمایند.»
در بند مذکور تصریح شده است : به کلیه واحدهای تابعه تاکید شود از هرگونه اقدام خارج از تکلیف جدا" خودداری به عمل آورند. بدیهی است عواقب ناشی از عدم رعایت مفاد مصوبه فوق متوجه مدیران آن تعاونی/صندوق خواهد بود.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 182291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خواننده IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    قرض الحسنه یک عمل خیر و خداپسندانه است که در قران و کلام معصومین بر آن تاکید شده است. وای بر بانک مرکزی که برای انجام عمل نیک شرط می گذارد و یا محدودیت ایجاد می کند
  • ;كارشناس بانكي IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    در ارتباط با اين مصوبه شوراي محترم پو.ل و اعتبار باتوجه به ساماندهي تعاوني هاي اعتبار درسال 89 ميبايستي تصميم گبري ميكردند و از اينكه در مهرماه سال جاري براي اينگونه موسسات تصميم گيري شده حاي تعجب دارد چون ديگر تعاوني ها در بسته سياستي بانك مركزي وجود خارجي نداشته ودر موسسات مالي و اعتباري ادغام و تجميع شدند و بلاغ ان از سوي بانك مركزي هم جاي تاسف است نشان ميدهد در بانك مركزي چه خبر است